Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb 2x een extreem misselijke zwangerschap gehad, tenminste de eerste maanden. Als alles goed was met de baby's ondanks zoveel overgeven, dan zou ik logischerwijs denken dat het al helemaal goed zou zitten met een baby waarvan de moeder zich goed voelt en niet moet overgeven. Ik bedoel ook al vast je, jij krijgt vergeleken met een extreem misselijke zwangere veel meer binnen natuurlijk.
    Maar gevoelsmatig begrijp ik je natuurlijk heel goed.
    Mijn eerste dochter was bij de geboorte zelfs aan de flinke kant voor die termijn, ondanks dat ik me pas een paar weken voor haar geboorte niet meer misselijk voelde. Ben zo'n 20 weken misselijk geweest toen. De zwangerschap daarna iets minder (tot 15 weken geloof ik).

2. Islah

Islah Niet meer actief

Allah shafeeki Sassie!

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    OumYahya: Wat een beproeving als het zo lang duurt. Hopelijk mag het snel raak zijn.

Sophia2016: Hier ook een drukke dag gehad. Gewerkt, huishouden gedaan en eind van de middag een uurtje geslapen.

Roosje24: Ik kan me voorstellen dat de sfeer anders is. Herken het van twee jaar geleden toen ik zwanger was van de oudste.

Sassie1981: Beterschap! Hoe gaat het nu?

UmmmK: Wat leuk een meisje!

Islah: Recept van de soep sla ik op. Klinkt erg lekker.

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mashallah mabrouk

5. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    @ islah

Ik zie dat je eerste dochter met 23 weken is geboren is dat spontaan gebeurd ?
    Wil geen oude wonden open maken dus als je liever niet over praat dan snap ik dat

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Nou me man heeft me jongste zoontje meegenomen vandaag heerlijk heb ik 3 uur lang alles in huis kunnen doen boven helemaal alle kamers van Kids uitgemest hhahaha ze proppen van alles overal

Ik wacht nu tot ze van les komen

Heb soep van vriendin gehad en me man neemt wat eten mee en heb nog hapjes dus Alhamdoulilah

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja ik zie dat je zoontje van december is en nu komt eentje in november

Dat gaat nog druk worden hahaha

8. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Alhamdulillah! Hoe meer hoe beter haha

9. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

#129 oumYahya, 8 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2016
    Ohh ummK een meisje wat leuk!
    islah bedankt voor het receptje.. dat tweede zie ik mij niet snel eten hahah
    madeliefje06amien, dank je wel

sophia jij hebt veel gedaan seg haha

derest.. wat gaat er straks bij jullie op tafel staan?
    Bij mij:

Soep (ik drink een halve kom)
    Dadels (ik eet er maar 1)
    chabakia (Marokkaanse koek met honing) hier eet ik er ook maar 1 van

En gestoomd vlees met aardappeltjes en mss een courgetje erbij

Daarna wil ik een nectarine eten.. Heb ze alvast in de koelkast gedaan zodat het lekker fris is hmmm

Alhamdulilah wij weten nu al dat we straks ons buik kunnen vullen.

Na een uurtje begeven wij ons naar de moskee voor het nachtgebed. In shaa Allah

10. Islah

Islah Niet meer actief

Diezelfde soep met zelfgemaakte broodjes. Heb er ook eiersalade bij gemaakt. En wat dadels is natuurlijk standaard.

11. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Bedankt voor de beterschapswensen dames. Ben niet zwanger hoor. De hele dag zo beroerd geweest en hoofdpijn. Hoop dat het zo na het eten beter zal gaan.

Dag 3 zit er bijna op. Vinden jullie het ook zo snel gaan?

12. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Leuk! Gefeliciteerd

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Gaat inderdaad snel voor mijn gevoel.
    Wij eten linzensoep die nog over is van gisteren, dolma en salade. En fruit daarna.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Heey wat leuk een meisje.

Het is volgens mij het jaar van meisjess. In mijn omgeving ook veel meisjrs.

Oei bij joi is het ook maar 1 jaar verschil.
    Bij mij ook 4 jonge kindjess gaat zeker drukworden

15. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik had lekker verse creme tomatensoep (met echt alleen verse tomsten dus geen blikjes of zakjes 😉)
    Groene aspergus
    Zalm en wat bruin marokkaans brood

16. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Hoe bevalt het je? En hoe lang ben je nu zwanger? Lijkt me geweldig 4 jonge kindjes Allahoema barek!

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik vind het zwaar nu.
    Mijn jongste is een drukke baby. Hij is alhamdoellilah snel met zijn ontwikkeling. Hij is 10 maandjes en loopt al en ik moet achter hem aan gaan. Dus ik heb geen rust. Alleen in zijn middagslaapje.

Ik ben 24 weken zwanger.

De oudste 2 zitten gelukkig overdag op school. Maar als ze eenmaal thuis zijn, is het chaos hier. Kan me echt niet voorstellen hoe het zal zijn met 4 kinderen.

18. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Wauw Allahoema barek!
    M'n zoontje is ook snel in z'n ontwikkeling en leert nu kruipen met 5 maandjes. Vind het natuurlijk erg leuk, maar ook best pittig. Laat staan met nog meer kinderen.. Maar toch is een hele grote zegening Alhamdulillah

19. Islah

Islah Niet meer actief

Hoe gaat het zusters/dames?

Hier goed. Gisteren had ik echt veel energie vergeleken met daarvoor, subhanAllah. Hopelijk blijft het zo!

En hebben jullie nog plannen vandaag?
    Wij gaan straks na 'asr naar de moskee, hele ramadan is er iedere donderdag les namelijk. Kijk er wel naar uit, want laatst was er ook een zusterdag in de moskee en kon toen helaas niet komen.
    Verder simpel koken, gewoon pasta en de saus had ik al gemaakt, dus alleen nog pasta koken, wat groenten roerbakken en gehakt rullen nog. Hopelijk lukt het me voordat we naar de moskee gaan nog om een wasje op te hangen buiten, te stofzuigen en te afstoffen hier (mits ik genoeg energie heb!).

UmmK, leuk dat je dan een jongen én meisje hebt in sha Allah! Ik vind het zelf altijd een beetje apart (vroeger ook met vriendinnen die dan kinderen kregen) als ze het geslacht bekend maakten en dat men dan zei "oh leuk, een jongen!" of "leuk een meisje!" want beide is natuurlijk gewoon leuk, haha. Maar als je er van beide één hebt lijkt me dat echt zo bijzonder. Misschien valt dat ook erg mee maar ik heb natuurlijk alleen meisjes.

Sophia: Ja, dat klopt, en heb er geen moeite mee hoor. Gebeurd is gebeurd en als moslim moeten wij geduldig zijn met zulke dingen. De bevalling begon spontaan en ze hebben het nog wel geprobeerd tegen te houden, maar dat lukte niet meer, Qadr Allah.
    De zwangerschappen daarna (vooral die van H.) verliepen ook niet vlekkeloos, ik moest met 24 weken met spoed worden geopereerd anders zou ik weer rond die termijn bevallen. Ze hebben toen een cerclage aangebracht (bandje om de baarmoederhals om het dicht te houden). Omdat het zo laat in de zwangerschap was gezet moest ik bedrust houden tot ze de cerclage weghaalden... Dus zo rond de 35 weken. En ook daarna moest ik rustig aandoen om tenminste de 37 weken te halen, wat gelukkig ook wel was gelukt.
    Laatste zwangerschap was het makkelijkste omdat ik toen de cerclage preventief en al vroeg ik de zwangerschap kreeg, met 12 weken. Al moest ik toen ook wel rustig aan doen maar in ieder geval geen bedrust ofzo alhamdulillah.

Alleen na de tweede operatie is er kennelijk wat fout gegaan want ik heb vanaf de bevalling altijd maar buikpijn. Dacht eerst nog dat het wel over ging maar uiteindelijk moest ik ermee naar de gynaecoloog en dan krijg je doodleuk te horen "ja dat kan, als je 2x zo'n operatie hebt gehad". Helemaal niks van gehoord van tevoren, en na wat zoekwerk op internet bleek dat zo'n risico eigenlijk helemaal niet bekend is, dus het lijkt me eerder dat zij een fout hebben gemaakt dan dat "het nou eenmaal een risico is"... Allahu a'lem natuurlijk maar helaas heb ik vanaf nu dus de rest van m'n leven buikpijn. Ik mag hierdoor ook niet meer zwanger worden. Nou ja het mag op zich wel als ik het per se wil maar de buikpijn zal er alleen maar erger van worden en ik wil niet in een rolstoel terechtkomen omdat ik niet meer kan lopen van de pijn ofzo.
    Ze zei nog wel dat er een kleine kans is dat het zichzelf herstelt maar als je na bijna 3 jaar nog steeds buikpijn hebt, ga ik er maar niet vanuit dat dat nog gaat gebeuren, maar Allah weet het beste.
    Alhamdulillah dat ik toch nog twee kinderen heb kunnen krijgen.
    Heel verhaal he, sorry als ik je daarmee lastigval haha!

20. Islah

Islah Niet meer actief

#140 Islah, 9 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2016
    Nazli: Klinkt wel zwaar zo. Insha Allah valt het allemaal mee zodra de baby er is. Ik hoor wel vaker van vriendinnen dat ze echt niet wisten hoe dat dan moest met een 4e erbij maar uiteindelijk ging het gewoon allemaal "vanzelf".
    Moge Allah het je vergemakkelijken.

Deel Deze Pagina