Ramadan 2016

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Roosje24, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Islah, gek is dat he? Waar ik me echt aan kan ergeren is dat mensen nu hopen dat ik een meisje krijg. Wanneer ik dan antwoord dat een jongetje me ook erg leuk lijkt is het 'nee, hoop echt op een meisje.' Well okay... Om die reden wilt m'n man het nu nog even geheim houden en voelt ook we, speciaal om een geheimpje met z'n tweeën te delen (oke en heel zp haha)

Is echt een enorm heftige ervaring en een grote beproeving voor de ouders..
    Heb het van erg dichtbij mogen meemaken korte tijd geleden en SubhanAllah met 30 weken zij is er ook rustig onder terwijl wij buitenstaanders meer moeite hadden het te accepteren, maar qadr Allah inderdaad. Moge Allah jullie met haar doen herenigen

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Mijn zoontje kruipte met 6 maanden Idd pittig is het zeker. Het is zeker een grote zegening. Alhamdoellilah. Ik ben voor deze zwangerschap onverwachts zwanger geraakt. Het is wel een grote schrik geweest. Familie is negatief erover. Omdat het moeilijk zal zijn voor mij. Maar ik zeg Allah geeft mij sabr.

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Nee joh waarom Sorry je hebt veel meegemaakt lees ik maar Alhamdoulilah dat je 2 kinderen hebt en er voor hun zijn nu en later is belangrijker dan nog een zwangerschap

Maar wel een beproeving hoor wat je hebt doorstaan

Ik heb 3 jaar geleden bijna mijn toen 2jaar oude zoontje verloren door een ongeluk. Hij is onder een folderrek terecht gekomen 5 dagen op de ic gelegen intotaal 2 weken in het ziekenhuis. Schedelbasisfractuur echt dwars door midden. Maar ben vanaf die periode heel anders tegen het leven gaan aankijken en nog meer gaan praktiseren Alhamdoulilah zulke dingen die gebeuren zijn met een rede
    Alhamdoulilah is die er nog en kan die voor zover het nu gaat bijna alles nog

Ik vind ook altijd fijn naar moskee gaan in sha Allah zondag. Komt mijn moeder opassen hier kan ik naar taraweeh gebed gaan vind altijd wel fijn 1 of 2 keer te kunnen gaan

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

4E is zeker pittig haha vooral de leeftijd vanaf dat gaan kruipen lopen hier loopt die met 11 maanden en nu je draait je om en klimt overal op.

Maar Alhamdoulilah het is super leuk me dochter moedert hem ook echt

5. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Oeff ik stress in jullie plaats als ik lees wat jullie allemaal hebben meegemaakt subhaan Allah je zou denken zoiets overleef ik gewoon niet maar Allah geeft je geduld

Mijn moeder zegt altijd dat Allah eerst geduld brengt voordat er iets gebeurd.. klopt dit? Is dat een hadith ofso? Of een vers uit de koran?

6. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Dames wat een heftige verhalen zeg.

Hoe is het vasten gegaan vandaag? Hier Alhamdulilah wel goed. Vandaag wel wat dorst gehad, maar niet zo erg dat ik naar een glas water snakte ofzo.

Vandaag gewoon niet gekookt:p
    Kinderen hebben gebakken ei en olijfolie gegeten. Mn man eet restjes van gisteren en ik ga lekker tosti maken. Groot stuk Marokkaans brood met een dikke laag kaas..jammie!
    Voor de vitamientjes heb ik fruit en yoghurt.

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ging goed vandaag Alhamdoulilah mijn zoontje van 9 heeft voor het eerst de hele dag gevast Mashallah ben trots op hem

Wij hadden gevulde paprika met kipstukkes pikant uit de oven. Harira soep. Alhamdoulilah

Nu een blikje redbul met stuk chocolade heerlijk

8. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ma Sha Allah wat goed! Daar mag je zeker trots op zijn.
    Die van mij heeft maandag en woensdag gevast, heeft zich echt goed gehouden. Hij wil of de hele maand of om de dag vasten;) Heb gezegd dat we het per dag bekijken. Op donderdag en vrijdag heeft hij gym op school, dus die vallen al af. Volgende week Cito, dus dat kan ook niet. Maar ben eigenlijk al heel blij dat hij zelf zo graag wil. Geeft mij toch een fijn gevoel dat het vasten nu al een belangrijke betekenis voor hem heeft. In Sha Allah blijft dat zo.

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Wat een heftige verhalen. Helaas hebben wij ook afscheid moeten nemen van onze zoon.

Hier ook een goede dag gehad. Heb wel weer even geslapen in de middag. Energie was even weg.

Sophia2016: Wat goed van je zoon. Mag je trots op zijn.

10. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mashallah goed hoor Ja mijne wilt ook om de dag maar vooralsnu om de dag of om de 2 dagen

De cito toetsen hebben ze al gehad ivm de ramadan dat is fijne van islamitische school

En veel kindjes in klas vasten ook

Ja de standvastigheid van die kleintjes Mashallah echt prachtig

Moge Allah ze doen leiden en op het rechte pad houden

11. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja ik zag al in je onderschrift een 3 ling is het rijden de zwangerschap gebeurd of erna

Lijkt me ook echt moeilijk als je naar de andere 2 Lijkt dan blijf je eraan denken alhoewel je Alhamdoulilah blij bent met hun natuurlijk

Ja ik slaap elke ochtend nu heb ritme van me jongste zodanig aangepast dat mijn voordeel is haha

Doe hem avond wat later na bed en ochtend 7h eruit dan gaan we samen om 9h terug na bed tot een uur of 12
    Heerlijk

12. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Het is hier zo stilletjes ..

Dag 5 van de ramadan.. wat gaat de tijd snel voorbij en vind het dit jaar echt makkelijk

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    hoe gaat het dames
    wat goed als ik lees dat sommige kinderen al mee vasten

hier vooral druk
    werken, vergadering, cursus en dan nog alles thuis en mijn dochter die ziek is van de prikjes nu 4 dagen vrij dus even bijtanken
    hier is de hoofdpijn over gelukkig

ik zou vandaag pizza maken maar geen tijd gehad om deeg te maken dus dat verschuif ik naar morgen
    ik denk voor vanavond iets van rijst met kipfilet en sperziebonen en nog een lekker soep en salade

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Sophia2016: Na de zwangerschap is hij overleden. Hij heeft 10 dagen bij ons mogen zijn (Nja.. In het ziekenhuis wegens vroeggeboorte). Het ging opeens helemaal niet goed met zijn darmen (NEC) en hij is tijdens de operatie overleden aan een hartaanval.

Oumyahya: Gaat inderdaad snel voorbij en hier gaat het, gelukkig, ook makkelijk. Hopelijk blijft dat zo.

Anna009: Wat vervelend dat je dochter zo ziek is van de prikjes. Hopelijk knapt ze snel op en kan jij even bijtanken. Wat voor soep ben je van plan te maken?

Ik ben ook van plan om morgen pizza te maken. Mijn ouders hebben aangeboden om op te passen dus de kinderen slapen vanavond bij hen zodat we iftar bij vrienden doen.

15. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Madeliefje06

Dat is wel heel verdrietig om mee te maken ondanks dat je andere kinderen gezond zijn

Met hoeveel weken ben je bevallen ?

Ik ben vandaag echt moe

Heb vandaag op het menu

Harira soep (schoonma)
    Bladerdeeg hapjes tonijn
    Zalm met roomkaas
    Haring met augrukjes en ui op stokje
    Kwam me man gisteren mee dus ja het zal op moeten maar heb er niet echt zo'n zzin in haha
    En heb hamburgers

En een smoothie van de ah zo pak met voeten mango ananas etc hopen dat lekker is

Alles staat al klaar ben nu de kindjes na bed doen

Zodat vandaag even rustig kan zitten gisteren hebben ze alleemaal mee gegeten

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Shake zal vast heel lekker zijn als er voeten in zitten :D

17. Islah

Islah Niet meer actief

Haha Sassie, ik dacht ook al huh? Nouja autocorrectie laat je soms toch weer lachen he.
    Wij eten gewoon simpel soep met brood. Man heeft eiersalade erbij en voor mezelf maak ik denk ik gewoon een tosti. Voel me vandaag niet zo fit.

Het is vandaag vrijdag en dan mag ik van mezelf altijd wat lekkers... Dus straks lekker een brownie! Kijk er nu al naar uit haha.

18. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hahaha zie het nu pas moest zijn bieten nou hij was echt heel erg vies Hahah

Ben net klaar met me keuken fornuis gedaan alle vast weg woonkamer strak getrokken kleding voor kids klaa4

Morgen drukke dag eerst me kids brengen naar les beginnen om 10u dan om 15u halen om 17 u zwemles

Hahah zie nu al tegen op

Alhamdoulilah al 5 dagen zitten erop gaat zo snel

19. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier gaat het echt heel makkelijk deze ramadan Alhamdoelillah!!
    voor vanavond maak ik soep en verder iets simpels ernaast. Merk dat ik deze ramadan echt geen "avondeten" weg krijg. Soep met brood en fruit is al voldoende.
    Overdag heb ik ook echt weinig honger of dorst en de tijd gaat snel. Dat zal vast wel komen omdat we nu al een paar jaar gewend zijn aan deze vasten tijden.

20. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Wat een gedoe zeg dat elke dag verzinnen wat we moeten eten. Hou zo niet van koken. Het is dat we moeten eten, want anders.. ;)
    Ben inspiratieloos. Heb kipvleugels uit de vriezer gehaald en nu nog bedenken wat ik erbij wil. Tips?

Deel Deze Pagina