Spierkramp kuit

Discussie in 'De lounge' gestart door DoubleD, 15 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Ik had vanmorgen iets geks. Ik lag in bed en ik strek me uit met mijn benen. Toen ik dat deed schoot mijn kuit in de kramp. Ik was nog een beetje slaapdronken dus ik ging overeind zitten voel ik dus op de plek van de kramp een verharding. Schrok me dood, er stak echt iets uit.. Maarja het was donker en ik was nog slaperig dus niet naar gekeken. Even later was het teruggetrokken en was alles weer glad
    Heeft iemand dit weleens meegemaakt?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb het af en toe als ik zwanger ben!

Ik word er ook echt wakker van (pijn)en heb daarna een paar dagen spierpijn.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Vooral toen ik zwanger was.
    Ik wist niet snel ik uit m'n bed moest komen om te staan en rekken.

Een keer een spier aan de binnenkant van mijn onderbeen.
    M'n voet stond opeens in een stand die ik zelf niet voor elkaar zou krijgen.

4. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ja zelf vaak gehad. Het helpt als je direct je tenen omhoog strekt. Na een tijdje gaat dit bijna automatisch en je leert door die erg pijnlijke kramp snel af om je benen op die manier uit te strekken

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb het regelmatig en tijdens mijn zwangerschappen had ik het zelfs vrijwel dagelijks. Altijd als ik in bed lig. Ik heb het wel afgeleerd om mijn benen uit te strekken, maar desondanks kan het "zomaar" gebeuren dat mijn kuit in de kramp schiet, ook tijdens mijn slaap. Het is voor mij een automatisme geworden om direct mijn voet te flexen (dus tenen naar je toe) zodra ik kramp krijg en dan weer verder te slapen.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Flinke spierkramp is dat!
    Het kan helpen om voor het slapen gaan een banaan te eten, ivm magnesium tekort.

7. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Oh ja, vreselijk zijn die krampen.. Komen vooral voor tijdens de zwangerschap. Ik heb een pot magnesiumvlokken in huis, heerlijk even een voetenbadje met magnesium en nergens meer last van. :D

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja heb ik regelmatig. Meer magnesium eten schijnt te helpen. Behalve bij mij o_O

9. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Heb dit heel vaak gehad.
    Is de laatste jaren gelukkig stukken minder.
    Kon er soms nog dagen last van hebben en kreeg ook vaak de kramp er slecht uit.
    Been is dan echt keihard. Idd magnesium innemen wil nog weleens helpen.

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Oh ja dat! Als ik 's nachts kramp heb gehad kan ik 2 dagen niet fatsoenlijk lopen.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat harde is echt de verkrampte spier. Hier helpt het om te blijven liggen, knieen optrekken, voet plat op het matras en dan zachtjes tegen de kramp in te drukken; dan duw ik de kramp er rustig uit. Wat ik écht niet moet doen is mijn tenen optrekken, dat is echt gruwelijk pijnlijk.

En magnesium helpt ontzettend goed!

12. Prj

Prj Niet meer actief

Ik heb het ook tijdens deze zwangerschap en de vorige. Ik heb het meerdere keren per dag en nacht elke dag opnieuw. Het is niet tof!

Ik slik al magnesium maar helpt niet afdoende. Ben er denk ik ook gevoelig voor als 9 a 10 jarig meisje had ik er ook veel last van.

13. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik weet niet meer wat maar alleen magnesium was niet voldoende. Er moest nog wat bij en hielp bij mij als een tierelier. De drogist heeft me een combi aangeraden van Mg en nog wat. Een verademing.

Ik krijg het nu nog alleen als ik ga zwemmen. Dus als ik zwemmen plan neem ik eerst 5 dagen Mg.
    Maar ik zwem niet zo veel, 1 keer per drie jaar ofzo. Dus nu niks in huis.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Een combinatie van magnesium, calcium, zink en natrium misschien? Qua vitamines wordt vitamine B-complex, vitamine D en vitamine E aangeraden.

15. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Bedankt voor de tips. Het voelde echt alsof mijn onderbeen een eigen leven leidde haha. Beetje creepy!

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook 's nachts, een paar keer per jaar. Ik maak altijd in paniek mijn man wakker en die helpt dan het er uit te krijgen. En idd, bij een flinke aanval heb ik de hele dag daarna last van mijn kuit.

17. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Heb het de laatste tijd ook vaak. Ik trek niet mijn benen naar binnen.en sta er al helemaal niet op brr ik kijk wel uit.

Ik wacht tot het overgaat en daarna misschien heel gek voel ik me heerlijk relaxt

Deel Deze Pagina