Hallo. Ik had even een vraagje en dacht misschien kan ik die hier wel het beste stellen. Ik heb buren die moslims zijn nu gaan ze rond het suikerfeest met het gezin naar duitsland waar ze familie hébben. Ik heb voor de kinderen een blik met snoep gekocht om mee te nemen en voor het suikerfeest. Ik heb eerst goed gezocht waar geen gelatine in zit en heb nu snoepjes van Katja. gekocht. Nu zag ik dat dat varkentjes zijn . Kan ik dit wel gewoon geven. of is dat niet zo gepast.
Je hebt snoepjes voor de kinderen gekocht en er op gelet de er geen gelatine in zit. Dit is echt super lief van je en zullen ze heel dankbaar aannemen. Dat het de vorm van een varkentje heeft heeft helemaal niks hoor.
Ik vind het ook superlief dat je op deze manier aan je buurtjes hebt gedacht! ik koop deze snoepjes ook vaak aangezien ze veggie zijn!
Nog een paar dagen dames... Hoe gaat het bij jullie? Hier gaat het goed. As woensdag begin ik met mijn grote schoonmaak Mijn hulp in huishouding komt ook. Samen gaan we aan de slag. Ik wil in elk geval dat mijn keuken weer even in orde is en dat de ramen weer glanzen. In de middag even de stad in voor cadeautjes. Ik heb een dochter van 5 en 3 jaar. Oudste krijgt nieuwe rolschaatsen en de jongste een step. Voor mijn neefjes en nichtjes weet ik nog niet wat ik voor ze ga kopen. Ik kijk wel even bij de Kruidvat en Trekpleister. Hoe doen jullie dat met cadeautjes? Voor iedereen wat? Of alleen cadeautjes voor diegene die ook iets aan jullie kinderen geven?
Wij geven cadeautjes aan alle kinderen die komen. Het maakt geen verschil of mijn kinderen ook iets terug zouden krijgen. Ik ga morgen poetsen. Succes nog de laatste dagen!
Neefjes en nichtjes krijgen kadootjes als we erheen gaan of als zij komen.Ik geef gewoon wat als ik er zin in heb en andersom ook.Het is geen verplichting maar wel erg leuk om een kind blij te maken.Helaas zien we elkaar niet altijd tijdens ied.
Wij doen ook altijd kadootjes voor iedereen. Mijn oudste krijgt een xperiment doos van kristallen en edelstenen en de jongste zoef zoef jungle. En verder nog wat kleine kadootjes. Laatste dagen gaan hier ook goed! Nog maar 3 of 4 dagen! Toch weer bizar snel gegaan.
Wij geven altijd geld aan de kinderen. Kopen jullie ook nog een nieuwe outfit voor de kinderen? Dat vond ik als kind altijd super leuk.
Ja, toevallig gisteren nieuwe outfits voor de kinderen gekocht. Ook voor mijzelf Waar gaan jullie het vieren? Bij een ander thuis? Of nodigen jullie mensen uit? Of doen jullie het alleen als gezin?
@MotherPrincess voor je zelf ook altijd leuk toch ik denk dat ik ook nog ff gauw iets ga bestellen. Voor mijn zoontje heb ik heel veel nieuwe kleding liggen wat nog ongedragen is @Sassie1981 wat gaat de tijd snel he. Wordt altijd emotioneel aan het einde van deze mooie maand. Maken we het volgend jaar weer mee en is iedereen er dan nog. Maar het is toch anders nu ik niet mee heb gevast.
Bedankt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook blij ben dat het weer voorbij is. Het is een mooie maand. Maar ik vind het ook heel vermoeiend. Ik ben alleen maar aan het koken. Eerst voor de kinderen, dan voor ons. En het late slapen elke dag breekt toch wel op. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vitamine D tekort heb, dat weet ik sinds maandag. Dat verklaart ook waarom ik me vreselijk slecht voel. Je kan er flink last van hebben en heel slecht en naar door voelen zei de huisarts, nooit geweten maar het klopt wel. Dames fijne bayram alvast!!
Eid mubarak! Wij gaan morgen naar mijn schoonouders. Mogen de kinderen hun cadeautjes uitpakken en gaan we ontbijten. In de loop van de ochtend nog even bij oma langs en wat snoepgoed uitdelen aan de rest van de kinderen. Veel plezier dames!
Eid Mubarak! Morgenochtend eerst samen ontbijten en dan lopend naar de moskee met de kinderen. Daarna moeten man en ik gewoon werken en de kinderen naar school. Dochter mag ka’ak trakteren in de klas. Zaterdag gaan we met nog wat gezinnen picknicken en zijn we door het consulaat van land waar man vandaan komt uitgenodigd voor een feest. Ik heb nog geen kado’s , kinderen nemen we altijd mee naar de speelgoedwinkel om zelf iets te kiezen. Zoon krijgt een bedrag omdat hij de gehele maand heeft gevast.