Ik ben benieuwd naar lekkere makkelijke recepten ?! ik doe niet mee omdat ik zwanger ben maar ik moet natuurlijk wel koken voor mijn man !! Dus foto’s en recepten zijn welkom vanavond!!!
Menu voor vanavond; Soep met gehaktballetjes Yaglama (iets met gehakt-saus-deegwaren. Zie Google afbeelding) Bulgur (van gisteren) Gestoomde groente Sutlac (zie google afbeelding) Vandaag geen Ramadan pide. Te lange rij bij de bakker. Man moest gisteren een uur in de rij staan. Wel jammer..
Ik ben Nederlands. Man Marokkaan. Helaas kan ik dit keer niet meevasten ivm diverse zwangerschapsklachten. Wel ga ik komende maand minimaal eten (lees: geen ongezonde tussendoortjes), op tijd mn gebedjes doen en pogen de Quraan uit te lezen. Inshallah! Vanavond heb ik vergadering. Kinderen en ik hebben al gegeten. Verder mog vleugeltjes in marinade gezet. Salade gemaakt. Als toetje verse ananas.
Maar als het dus om de 8u bijv moet kan je dus al niet meedoen? Vindxdat eerlijk gezegt beetje vreemd. Medicatie met een slok water en voor de rest niks is toch ook vasten?
Vandaag eten wij erg simpel; Harirra (marokaanse tomatensoep) Gekookte eieren Stokbroodje met kaas Smoothie (avocado/banaan/kiwi)
Dat kan jij vreemd vinden maar voor moslims houdt vasten in dat je niks in neemt dus ook geen pil met een slok water. Zo is het aan ons opgedragen en dat volgen wij dan ook.
Hi dames, Ik ben hier een stille meelezer. Iedereen trouwens een hele goede ramadan gewenst! Vaak in de ramadan krijgt mijn partner van Marokkaanse collega's chebakia. Ik ben hier echt zo dol op! Ik vroeg mij af waar je dit kunt kopen of dat jullie misschien een (makkelijk) recept hebben voor mij?
Wij eten ook Harrira met kefta in tomatensaus. En hier ook een smoothie van avocado, banaan en walnoten. Heb helemaal geen trek dus ik zie wel wat ik naar binnen krijg
Ramadan mubarek allemaal♡ Hier ook aan her vasten, geef ons zoontje van 4.5 maand oud nog volledige borstvoeding dus deze maand even kijken hoe het mij ( mijn zoontje ) vergaat.. wat niet gaat dat gaat niet uiteraard. Vandaag alleen wat last van de bekende hoofdpijn. Heb harrira gemaakt en een pasta salade.. meestal de eerste dagen wat moeite met eten
Denk niet dat er een makkelijk recept bestaat maar vind dat zij alles heel duidelijk uitlegt: https://kookhoekjevanxfaatje.nl/schoonmoeders-chebakia/
Ik ben nederlands mijn man is turks. Vandaag heb ik dolma biber gemaakt (gevulde paprika’s) met yoghurt erbij. En ik had nog linzensoep van gister. Ik wil niet te veel te maken, met vasten zit ik echt snel vol. Zelfs van een kom soep zit ik al bijna propvol. Mijn man zit dan ook altijd snel vol.
Vandaag een domme actie. Ik geef les en beloofde de leerlingen dat we volgende week wat lekkers gingen eten in de klas. Opeens zie ik een heel beteuterd koppie. Dus ik vraag wat er aan de hand is, zegt hij: "maar dan is het ramadan! " Hij zag al helemaal voor zich hoe de hele klas lekker zou smullen en hij moest toekijken. Heb maar gezegd dat ik het dan zal meegeven, zodat hij het 's avonds thuis nog kan opeten
Ik ben een Marokkaanse, man ook. Wij hadden vandaag avocado shake en marokkaanse soep en Turkse pide. En daarnaast nog thee, dadels, gedroogde vijgen en melk. Meer dan genoeg.
Dit was een eerste klas. Ik geef onderbouw en bovenbouw les, dus er zullen er vast veel meer mee doen aan de Ramadan. Goed om rekening mee te houden Geen flauw idee vanaf welke leeftijd, misschien hebben andere dames in dit topic daar een antwoord op?
Vanaf de pubertijd doen ze mee. Een meisje zodra ze haar eerste menstruatie krijgt en een jongen als hij dus man begint te worden. Maar er zijn echt veel jongere kinderen die ook mee doen, omdat ze de sfeer willen meemaken. Verder weet ik niet hoe oud de kinderen zijn in de klas van @NavyCrimson91 haha.