Pvc vloeren, maar dan zonder weekmakers. Wie? Waar? Ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 26 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Eigenlijk staat mijn vraag al in de titel. Ik ben op zoek en vraag mij af of ik voor dit type pvc wil gaan of toch de chemische cocktail ;)
    Ik ben benieuwd naar prijsverschil.

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Geen ervaring met pvc, maar misschien zijn houtlook keramische tegels ook een optie :).

Dompiewompie vindt dit leuk.
  3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik ken het materiaal niet. Zijn het echt tegels? Dan lijkt me dat heel koud en hard, het omgekeerde van laminaat. Vloerverwarming redden we niet met ons budget.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  4. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Zou niet vanwege prijsverschil kiezen voor iets wat misschien slecht is voor de gezondheid
    Zou dan gewoon laminaat ofzo doen als het budget het niet toelaat

Wij hebben mflor pvc.
    Dat is goed getest en zonder weekmakers etc

jolien 1986 vindt dit leuk.
  5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik weet dat de vloeren van het merk Sense/Prodinex geen weekmakers bevatten.

6. jolien 1986

Ja echte tegels. Inderdaad harder. Kras vast, heel gebruiks vriendelijk.

zonder vloerverwarming lijkt het mij idd koud. Dus dan geen aanrader denk ik
    Met zeker wel!

(foto is voorbeeld van hoe eruit ziet :)) Bekijk bijlage 617659

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Je kan ook even online bij quickstep kijken daar heb je laminaat wat waterdicht en kras bestendig is. Wij hebben het op de eerste en tweede verdieping liggen en als we ooit de houten vloer beneden eruit gaan halen komt het ook in de woonkamer te liggen, ideaal!
    Iedereen denkt trouwens dat we op de eerste en tweede verdieping echte houten vloeren hebben liggen. :D

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik ken het, we hebben het in ons oude huis ook gehad. Zag er na 10 jaar nog als nieuw uit. Ondanks levendig huishouden. Pvc trekt mij omdat ik laminaat toch wel lawaaiig vindt.

Ik zal de merken die genoemd zijn even googlen.
    We hebben wel budget voor een goede vloer, maar vloerverwarming aanleggen is net wat te hoog gegrepen (en vind ik ook niet ideaal).

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik dacht dat dat allang verboden was die weekmakers?

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Toch hou ik meer van de nabootsing van houten planken. Zo min mogelijk herhaling van het patroon. En ja, tegels vind ik echt te hard. Dan zou ik eerder kiezen voor laminaat.

11. jolien 1986

Onze tegels hebben allemaal verschillende patronen en kleur facetten. Het oogt natuurlijker dan pvc waar een plastic glans op zit. Vaak voelen mensen bij ons omdat ze verrast zijn dat we tegels hebben liggen.

Maar blijft hard, dus dan zou ik zeker voor gewoon laminaat, pvc of echt hout gaan. (vaak ook wel iets goedkoper)

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zonder vloerverwarming zijn houtlook tegels/keramischparket niet de best optie.

Weekmakers in pvc is iets waar ik me niet in verdiept heb, ondanks dat wij op de 1e en 2e verdieping pvc hebben.:oops:
    Ik kan daar dus niet bij helpen.

Laminaat is mijn inziens een stuk minder mooi, maar wel prettiger qua prijs.

Onderstaand keramisch parket hebben wij beneden, erg mooi en natuurlijk.
    images.jpeg.jpg

13. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Dat pvc glanst ben ik het niet mee eens. Wij hebben namelijk gekozen voor een matte pvc. Tevens voel je de nerven die nagebootst zijn. ‘t Is net echt.

Onderstaande foto is onze vloer. Haal de foto later vandaag weer weg ivm herkenbaarheid.

Bailey07 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij hebben gekozen voor een pvc van quick step ivm de herhaling van patronen. Quick step laat de rol met bedrukking doorlopen, daardoor zit er wel hetzelfde patroon op maar iedere keer op een andere plek. Ook zijn het aantal vierkante meters groter met minder kans op herhaling. Of er weekmakers in zitten weet ik niet.
    Ik kan hem nog niet laten zien omdat we hem nog moeten laten leggen :p

samarinde01 vindt dit leuk.
  15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    @JosjeM mooie vloer met mooie keuken!! Heel gaaf.
    Welke vloer hebben jullie?

JosjeM vindt dit leuk.
  16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Het is echt net allemaal af, we zijn er super blij mee.
    Vloer is van Therdex in kleur 7001.

Luna86 vindt dit leuk.
  17. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Wij hebben mineral stone tegels (soort betonlook). Daarvan heb je ook mineral wood tegels (parketlook).
    Ik kopieer even de uitleg:
    Mineral Wood
    De innovatieve Mineral-collectie kan je beschouwen als een tegelvloer in natuursteen maar dan wel één die je dankzij een ingenieuze klikverbinding gewoonweg in elkaar klikt. Doordat de vloer volledig vormvast is, zijn er zelfs geen uitzetvoegen en profielen nodig. Met een dikte van amper 8 mm zijn de Mineral-vloeren perfect bovenop een bestaande vloer te leggen. Een bijzonder slijtvaste en onderhoudsvriendelijke coating maakt deze Santana-innovatie een te duchten vloerspeler die in tegenstelling tot klassieke tegelvloeren ook nog eens warm aanvoelt.

Wij hebben een oud huis, met oude, koude vloeren op zand (geen chape). Wij hebben nu mineral stone erop laten leggen. Belangrijk voor ons was dat het een natuurlijk product was, dat het goed was voor mens en milieu, dat het een beetje isoleerde en dat het betaalbaar was. Wij zijn er heel gelukkig mee.
    vloer.jpg

18. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Wij hebben 2 jaar geleden voor nog geen € 5000,- (60m2) vloerverwarming en tegels geplaatst. Mocht dit binnen je budget vallen wil ik de winkel wel delen.

20. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Hoi Josje, ik was net te laat :) Mag ik de foto evt in pb? Wij zijn ook nog aan het kiezen!

Deel Deze Pagina