Ramadan 2020

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 23 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Klopt maar denk als de wens heel groot is je toch bepaalde grenzen gaat overschrijden

De een kan ik zich berusten in zijn lot en de ander niet

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Tja, ik kan nog zoveel denken, maar uiteindelijk zal het pas adhv de maanbezichtiging duidelijk zijn toch? Haha. Ikzelf vind 30 dagen altijd het handigste omdat je dan de zekerheid hebt dat het de dag erna is, ivm voorbereidingen. Maargoed, we zullen zien. Nog een dagje en dan weten we het in shaa Allah. ;)

Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Dat ligt er helemaal aan vind ik, is van zoveel factoren afhankelijk. Zelfs mensen zonder geloof vinden IVF soms nog een stap te ver gaan. Wij kennen ook een echtpaar hier dat het of op natuurlijke wijze wilde of gewoon niet, en uiteindelijk na jaren hebben ze toch een kindje gekregen alhamdulillah.
    Het ligt er m.i helemaal aan hoe je erin staat, ken zelfs een zuster die er geen behoefte aan heeft om al die tests te doorstaan (om achter de oorzaak van het uitblijven van een zwangerschap te komen), maar wel heel graag kinderen wil.

Van de andere kant ken ik ook weer moslims die zelfs van donorzaad gebruik gingen maken omdat het in hun omgeving een "schande" zou zijn wanneer ze geen kinderen zouden krijgen.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    @masami Vreselijk zeg! Kan de woningbouw geen actie ondernemen?
    Ik neem aan dat je weet dat dit niks met het geloof te maken heeft, maar kan me voorstellen dat je er blij mee bent dat ramadan bijna over is.

Merk hier ook wel dat bepaalde mensen een omgekeerd ritme hebben, maar gelukkig niet zo extreem qua overlast.

Wat me niet helemaal duidelijk is, hebben jullie wel eens met hem geprobeerd te praten?

Het verbaast me eigenlijk wel dat iemand die een buitenechtelijke relatie heeft, alcohol drinkt en drugs gebruikt nog vast. Kan me nl ook niet voorstellen dat zo'n persoon bidt namelijk.

Vitamientjuh, Vergeten en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja klopt ken ook een zuster die had zich ook berust erin 10 jaar zonder resultaat en ineens zwanger erna nog 2x nu 3 gezonde dochters alhamdulilah

Vaak is sabr ook een sleutel tot succes

En een vriendin 6 jaar gewacht op eerste zwangerschap nu 4 kids alhamdulilah

GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    Ramadan Mubarak iedereen.

Vraagje. Hoe leg je aan je jonge kinderen uit dat je als vrouw zijnde een paar dagen niet hoeft vasten. Tijdens menstruatie...

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Ik heb gewoon uitgelegd wat een menstruatie inhoudt, wij zijn hier gewoon open over net zoals de profeet vrede zij met hem dat was.

Al die "omschrijvingen" zoals ziek en hoofdpijn heb ik echt niks mee.

Vitamientjuh en masami vinden dit leuk.
  8. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    Ja ik ben ook wel van de eerlijkheid.
    Maar of ze het begrijpen....
    Ze zijn 7, 5 en 4

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Toen mijn kinderen echt klein waren heb ik gewoon gezegd dat vrouwen soms, een paar dagen achter elkaar, even niet kunnen bidden en te vasten. De jongste is nog best klein, en haar heb ik het idd op deze manier uitgelegd. De oudste weer wel meer hoe en wat.

Esila vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Oh en toen de jongste dat hoorde, zei ze dus "misschien kan je dat eens tegen oma zeggen, want ik zie haar áltijd bidden". :roflmao: Toen maar uitgelegd dat het tot een bepaalde leeftijd is.

Esila, Kolibrie2, Vergeten en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Die kan ik ook niet met elkaar rijmen :eek:
    @masami dit is wel echt een hele nare uitzondering op het gedrag van een vastende moslim. Ik hoop, en denk eigenlijk wel, dat je dat zelf ook al begrepen had dat dit alles behalve normaal is.

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik dacht echt exact hetzelfde. Het is niet aan mensen om te oordelen hierover maar die hele opsomming in 1 zin met gelovig moslim zijn dat matcht in mijn hoofd niet.

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Nou inderdaad, ik vraag me bovendien wel af of zo'n persoon niet "gewoon" geestesziek is (sorry weet niet hoe ik het anders kan omschrijven).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier ook uitgelegd die weten het gewoon zijn wij open in

Ik vast ook niet vanwege mijn zwangerschap omdat ik te misselijk ben en me heel erg moe voel dat heb ik ze ook uitgelegd

15. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Vasten jullie kinderen mee ? Zo ja hoe oud

Mijn oudste zoon is nu 13 dit is zijn 2e jaar waarin die volledig de maand vast

Mijn dochter is nu 11 dit is haar eerste jaar die ze tot nu toe helemaal volbracht heeft

Alhamdulilah

Mijn zoon van 9 heeft zo nu dan dagje/halve mee gedaan

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik ook niet, hij slaapt de dag door en dan gaat hij los.
    Heeft nu zwarte rolgordijnen, zodat je niks ziet.
    Deurbelcamera zodat hij ziet wie belt en dan doet hij gewoon de deur niet open.

Ik weet gelukkig door mijn eigen vriendinnen dat dit geen gelovige is, maar voor mijn eigen woon plezier baal ik wel.
    Dan had ik toch erg graag wel een echte gelovige gehad en/ of een gezin met kindjes in de leeftijd in die van mij.

Citroenrasp, het zijn koop woningen. dus geen woningbouw.

17. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hij had onlangs ruzie met zijn zoveelste vriendin.
    Zij "luisterde" niet naar hem, hij heeft gewoon haar trainingsbroek en een jas in de brand gestoken in de tuin.
    Ik heb daar foto's van.

18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    @citroenrasp heel verhaal neergezet. Slaat mijn pc op slot.
    Hij zegt, maar doet niet.
    Kort gezegd.

Gosh ik had zo graag een echte gelovige of niet gelovige met normen en waarden naast me hebben wonen.

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Maar ik wil dit topic niet vervuilen door 1 persoon.

Lieve dames, ik hoop dat jullie het een mooie en prachtige maand hebben gevonden.
    Alle liefs voor ieder op deze aard

citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.390
    21.769
    113
    Nou dat kan ik me heel goed voorstellen. :( Vreselijk hè, zulke buren, wij hadden in Nederland ook van die tokkiefiguren naast ons wonen, daar word je echt niet blij van.

En, je vervuilt dit topic m.i niet hoor! Logisch dat je even je verhaal kwijt moest.

Deel Deze Pagina