Dank je wel, erg lief van je. 3 en 5 deuren verder ook gelovigen. Nou dat contact is geweldig, de kinderen spelen hier veel. Mijn kinderen spelen daar of eten helemaal lekker haha Helaas zijn er altijd personen die geen respect hebben voor de rest van de mensheid.
Die heb je helaas in elk geloof, cultuur, ras, geslacht of geaardheid. Gelukkig zijn dat uitzonderingen op de regel en lopen er veel meer fijne mensen met respect voor elkaar rond.
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb gelukkig een behoorlijke diversiteit om mij heen. Maar deze buur is gewoon van alle normen weg. En na bijna 4 weken elke nacht op de bank te zitten icm werk kinderen met beperking en mijzelf, loopt het over.
Sorry lang stil geweest, kreeg geen meldingen. Ramadan is alweer bijna om. Viel me dit jaar zwaarder dan anders. Op de een of andere manier ben ik oververmoeid. Kan de hele dag wel slapen en als ik wakker ben net een zombie. Geen idee waarom. @masami ik zou voor je buurman gewoon de politie bellen. Dat gedrag is niet gezond voor de omgeving. Wat betreft ivf behandelingen. Vind ik een lastige. Ik denk dat je in de koran dit onderwerp niet specifiek gaan vinden, dus ben je afhankelijk van geleerden....en daar zullen dan de meningen ook verdeeld in zijn. Ik denk persoonlijk dat er een reden is dat deze mogelijkheid bestaan voor mensen. En zolang we niet kinderen opeens gaan genetisch manipuleren enzo het geen kwaad kan. Eigen zaad enzo snap ik ook nog. Ivf is tenslotte nog steeds geen garantie dat het lukt, dus geloof wel dat als je zwanger wordt daarmee het alsnog mektab is. Ik denk dat je hierin zeker ook moet doen wat jou gevoel je zegt....ik kan me he goed voorstellen dat als je wens voor een gezin zo groot is, dat je daar anders naar kijkt dan als je al kinderen hebt. Hier zal.iedereen een ander kijk op hebben, mening of gedachte....en dat is goed. Moge Allah on de wijsheid geven
@dreamer84 Ik heb dat in sommige jaren ook gehad. Bij mij is het zwaarste (fysiek) in ramadan niet het vasten zelf maar de weinige slaap. Heb meerdere aandoeningen waardoor ik snel moe ben. Ik heb dan ook geen tarawieh gebeden maar ga direct na het 'isha gebed slapen. Alhamdulillah, Allah belast niemand boven zijn/haar vermogen. Hebben jullie alle 'eid-voorbereidingen al gedaan?
Lijkt mijn buurman/ vrouw wel! Ze roept altijd "****" and "***", tegen d'r man, middags gaat de bbq aan en komt het bier tevoorschijn en ze zitten daar met 20 man. Gezellig lol
Veel plezier! Haha ik was al veel te lang geleden begonnen met voorbereiden qua bakken. Maar heb een niet al te grote oven en wél een grote schoonfamilie. (Het meeste wat ik maak wordt nl gegeven). Nu alleen nog de laatste lastminute baksels en morgen gelijk na het fajr gebed ga ik ontbijt maken.
Actieveling Wij net de woonkamer versierd en snoepzakjes voor de neefjes, nichtjes en buurkinderen gemaakt.
Eid Mubarak allemaal. Insha Allah hebben jullie allemaal ondanks de corona maatregelen toch een fijne dag gehad.
Hopelijk kan iemand me hier advies geven. We hebben, heel lief, koekjes enz gehad van onze buren voor het suikerfeest. Wat kan ik nu terug geven? Ik vind het fijn om iets terug te doen, omdat ik het erg waardeer.