Ramadan 2023

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 21 mrt 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    ik word wel altijd nog even wakker om water te drinken want dat is wel belangrijk

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik eet in de ochtenden meestal een kom yoghurt met muesli, noten en fruit, en een kop thee en een glas water. Daar houd ik t aardig op vol, tegen de avond merk je wel wat trager en kouwelijker te worden. In de avond een voedzame maaltijd, alleen nog gevolgd door een latte en een chocolaatje.

In t weekend maak ik nog weleens havermoutpap, maar die moet per se op mijn manier bereid zijn en dat kost meer tijd dan ik doordeweeks eraan wil besteden. Of zoals afgelopen zondag, toen hebben dochter en ik s,nachts luxe bagels met ei en avocado gemaakt :D

3. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Vasten breken met een warme maar lichte gang. Wij hebben meestal iets als linzensoep oid. Daarna bidden we vaak. En daarna eten we rustig en langzaam nog een gang. Wij eten weinig koolhydraten. Meer eiwitten, vlees en vaak een salade erbij. Niet heel fancy maar wel een goede voedende maaltijd. Mijn man kan niet eten met suhuur dus hij gaat wat later slapen en eet voor het slapen gaan dan nog iets. Ik slaap juist wat vroeger zodat ik wat uurtjes mee kan pakken en sta dan ruim op tijd op voor suhuur. Dan doe ik voor ik ga eten de kleine wassing, soms bid ik dan nog even en ga dan pas naar beneden om te eten. Omdat ik meestal al wat uurtjes geslapen heb en ook al een minuut of 15-20 wakker ben voor ik wat ga eten ben ik dan al goed wakker. Voorgaande jaren deed ik het net zoals mijn man en had hetzelfde als jou. Maar dit jaar is het heel fijn en heb ik echt super veel energie. Zelfs nu met mn miskraam houd ik hetzelfde ritme aan (qua slapen en opstaan, niet eten) ondanks ik niet meer meevast. Voor het eerst in mijn leven merk ik geen 'disconnecting' tijdens mijn menstruatie (ofwel miskraam dit keer).

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Offtopic maar @Manderijntje wat heftig! Moge Allah het voor je vergemakkelijken, veel sterkte gewenst ♥️

Qua eten: sahur meestal iets van sorghumpap of iets dat we anders ook gewoon zouden ontbijten. Geen yoghurt o.i.d want normaal gesproken eet ik dat lauw en om nóg vroeger de wekker te zetten zodat eerst m'n yoghurt op kamertemperatuur komt is ook weer zoiets... :roflmao:

Na het verbreken van het vasten en gebed eten we soep, meestal tchichasoep (parelgerst, kikkererwten, soms wat vlees) maar kan ook een andere soort soep zijn. En dan bij de soep iets kleins, omdat zo'n soep op zich al goed vult.
    Soms ook geen soep maar een "gewone" maaltijd wat we anders ook zouden eten. Maar dan over het algemeen wel een kleinere portie dan normaal.

We proberen ook juist deze maand nog extra op onze milieubelasting te letten. En een groot deel daarvan zit toch in voeding.

5. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ameen. ♥️ Was pas in m'n zevende week dus het voelt best alleen omdat, buiten mijn man, niemand nog van de zwangerschap wist. Maar alhamdulillah voor alles. Gaat alweer de goede kant op dus ben ergens ook wel blij dat mijn lichaam het hardstikke goed doet.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    ja hier gaat het goed
    Als ik moet werken vind ik het wat lastiger maar verder valt het mee met de dorst ( gelukkig is het niet zo warm )
    de oudste van 10 vast ook mee maar mag van mij alleen in de weekenden ivm school en trainingen

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Het was nog even afwachten hier, maar hebben net bevestigd gekregen dat het ook hier morgen eid is.
    20230420_204657.jpg

TotalBella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Morgen pas :rolleyes:
    We gaan 's ochtends vroeg naar een religieuze bijeenkomst, daar schijnt ook ontbijt te zijn, volgens mij s avonds bbq en, en zondagochtend turks ontbijtbuffet. Kado voor de eigen kinderen en 5 euro per neefje/nichtje.

Vandaag zijn de kinderen gewoon naar school, koningsspelen. Dochter stond dus al vroeg de zig zag te dansen voor de kleuters :p

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Aankomen herken ik trouwens niet, de mate van afvallen is wisselend. Ik heb lange menstruaties dus mis altijd vrij veel dagen daardoor. Maar met 1 avondmaaltijd, 1 ontbijt en op een dag gericht op groente, vezels en eiwit (ik mijd kh en vet zeker niet hoor) en 1 café latte, verder water en thee, en overdag alle gewone bezigheden die doorgaan, kom ik zeker niet aan. Ik probeer fruit toe te voegen laat op de avond of bij het ontbijt, maar hoef eigenlijk niks buiten die 2 maaltijden.

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Wij zijn eerst rusting aan gaan ontbijten, daarna even bij mijn schoonmoeder geweest waar trouwens een paar schoonzussen waren.
    Daarna teruggegaan naar huis en doosjes met koekjes gaan inpakken - best een klus want mijn man komt uit een grote familie. Het is echt veel werk maar vind het ieder jaar weer zo leuk om te doen. Dit waren zo'n beetje de koekjes die we dit jaar hebben gemaakt, zie bijlage.

De kinderen hebben een paar dagen vrij, de eerste 10 dagen van de maand hadden ze ook al vakantie en daarna een aangepast lesrooster. Er wordt dus echt rekening mee gehouden hier.

Bijgevoegde bestanden:

Suzy85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina