Bloedarmoede

Discussie in 'De lounge' gestart door Luchia, 21 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Hoi dames,

    Net tijdens een afspraak bij de huisarts niet lekker geworden, Enorme duizeligheid en gevoel flauw te vallen. Toch maar bij de assistente me hb laten prikken. Deze was 6,9.
    Ik heb in het verleden wel eerder bloedarmoede gehad maar dat is al zo lang geleden.
    Nu moet ik in het ziekenhuis volgende week de hb nogmaals laten prikken omdat die wat preciezer zijn volgens de assistente.

    Maar ondertussen voel me ik soms zo verrot, Nu duizelt het ook om me heen en hoofdpijn. Verder ook steeds zo snel buiten adem. Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die ook bloedarmoede hebben/hadden en wat bij jullie hielp om je wat beter te voelen. Straks heb ik ook weer een afspraak maar voel me zo duizelig, Dat ik bijna zit te twijfelen om de afspraak te verzetten. Ijzertabletten krijg ik nu nog niet omdat het ziekenhuis het ook nog moet prikken.
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.984
    113
    Vrouw
    Ik slikte tijdens mijn zwangerschappen floradix als mijn heb te veel zakte.
    Is gewoon bij de drogist verkrijgbaar en dat hielp bij mij heel goed.
     
  3. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.452
    2.218
    113
    Vrouw
    Bij mij ook! En vond het stiekem nog lekker ook :)
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Het hoeft nog geen bloedarmoede te zijn met zo’n vingerprik. Als ze al net wat te hard knijpen dan komt de waarde al te laag uit. Zou dus echt even de uitslag van het bloed prikken afwachten.
     
  5. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik heb toevallig net vorige week laten prikken ook ivm zelfde symptomen.
    Uitslag is een nog goed HB maar wel een te lage ijzervoorraad. Dus ik heb geen bloedarmoede nog maar wel op weg ernaar toe.
    Ik krijg nu ijzertabletten.

    Weet je wat de oorzaak is/zou kunnen zijn bij jou? Hier komt het door zeer hevige menstruaties.
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Ik heb heel vaak bloedarmoede, nu ook weer deze keer is mijn hb wat hoger als ‘normaal’ wanneer ik bloedarmoede heb nu is mijn waarde 4.8, maar vaak als ik prik is het 4.2. :rolleyes:

    Ik weet niet of het in dit geval voor jou geldt maar ik mag bijvoorbeeld niet te veel traplopen, behalve als het echt niet anders kan zoals in de ochtend en avond. Probeer zoveel mogelijk ijzerrijk voedsel te eten en ik zou de prik afspraak even verzetten zodat je er zo snel mogelijk mee kan beginnen.
     
  7. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.733
    1.620
    113
    Vrouw
    Ik had ook steeds te lage waardes.

    uiteindelijk is toen gekozen voor een ijzer infuus.
    6 weken lang elke week aan het infuus als een soort van stootkuur.
    Dit hielp uiteindelijk verder inderdaad de “huis tuin en keuken middeltjes”
     
  8. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.882
    4.154
    113
    Normaal is mijn hb altijd goed, maar tijdens mijn zwangerschappen kelderde mijn hb altijd flink rond de 28 weken. Dat herkende ik altijd aan duizelig zijn, sterretjes zien en sneller hoofdpijn. Ik kreeg hiervoor ferritinetabletjes en daarbij nam ik ook floradix.
     
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hier ook bloedarmoede, heb ijzertabletten gekregen
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.984
    113
    Vrouw
    :roflmao: ik slikte de tabletjes. Ik hoorde overal om me heen zeggen dat het drankje zo vies was.
     
    Basilicum vindt dit leuk.
  11. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    De assistente zei ook dat op de "normale" manier dat inderdaad zo is dus met de standaard vinger prik pen maar zij deed het op een andere manier waardoor het knijpen helemaal niet nodig was.
     
  12. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Namen ze die waarde ook gelijk mee met het prikken?

    Ik weet wel dat de waarde in het verleden op het randje steeds zat en de huisarts adviseerde om tijdens de menstruatie preventief ijzertabletten te slikken maar uiteindelijk was dit niet nodig omdat me hb weer goed steeg.

    Nu weet ik wel dat ik net vorige week een flinke menstruatie ook heb gehad en hier vaker last van heb dus ik denk zelf daar ook aan kwa oorzaak
     
  13. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.394
    113
    Drink je voldoende? Je kunt namelijk ook flauwvallen van een lage bloeddruk.
     
  14. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Waarom kan je pas volgende week bloedprikken?
    Als je een labformulier hebt kun je in principe toch gelijk een afspraak maken om te prikken. Als je je zo beroerd voelt zou ik zo snel mogelijk willen prikken om eventueel te starten met tabletten. Sterkte!
     
  15. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Op dat moment had ik wel voldoende gedronken :)
     
  16. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Bij ons moet je een afspraak inplannen online, Volgende week was pas voor het eerst een plekje maar denk dat ik morgen ochtend als nog ga bellen om te kijken als er echt niet eerder plek is :)
     
  17. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Dus op zich ben je er wel soort van bekend mee? Hier is het nieuw (wel een keer tijdens een zwangerschap gehad maar verder nooit). Het komt bij mij door de koperspiraal. Ik bloed enorm veel helaas.
     
  18. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik ben inderdaad afgelopen donderdag bij de HA geweest. Vrijdag bloed geprikt. Vandaag eerste tablet:thumup:.
     
    mama2bengeltjes vindt dit leuk.
  19. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Bij ons werkt dat helaas niet zo snel, Waar we moeten bloedprikken zit vaak al een week vooruit vol met afspraken helaas.
     
  20. Luchia

    Luchia Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.663
    709
    113
    Ja wel een beetje, Ik heb ook na de bevalling van me zoontje bloedarmoede gehad en daarna eigenlijk ook altijd wel wat aan de lage kant gehad maar net te hoog om aan de ijzertabletten te mogen. De laatste paar keren was het zelfs een mooie waarde van boven de 8.

    Ik hoop dat jij je ook snel weer wat lekkerder mag voelen ! :) Heb je er veel last van?
     

Deel Deze Pagina