Misschien is het al eens gevraagd, maar als je niet mee mag doen met vasten (vanwege zwangerschap, borstvoeding of menstruatie) mag je dan ook niet mee eten met de familie als het avondeten begint? (omdat je dus de hele dag dan al gegeten hebt?)
Jawel hoor, het is geen straf dat je niet mee kan doen om redenen. Dus het is dan niet zo dat je je moet afzonderen omdat je al gegeten heb. Het is een heel sociaal gebeuren, familie bij elkaar etc.
Annabel@ tuurlijk mag je mee eten, je moet ook gewoon avond eten. Bij ons thuis als je niet gevast hebt omdat je ongi bent of weet ik veel wat, dan ben je wel de pech vogel. Dit betekent dat je degene bent die de laatste dingetjes moet halen, die vergeten zijn tijdens het op dekken of nog even de waterkoker aan doen. Thee kan vullen. Ja de rest gaat eten omdat zij gevast hebben. Hier is bij ons thuis geen discussie over mogelijk hahah.
Haha Hanan, da's wel een beetje sneu Bedankt voor de uitleg meiden. Ik wist wel dat je geen soort van straf hoeft te ondergaan hoor als je niet mee kunt vasten. Fijne ramadan gewenst!
kon ik mijn man ook maar af en toe naar zijn mama sturen maar hij wil pertinent alleen van mijn handen eten (eten wat door mij gekookt is )
Nouuu qua eten in de Ramadan wil mijn man alleen uit zijn moeders handen eten Heb ik geen moeite mee, is hij savonds weg en tuttel ik lekker met Iman. Nu maar hopen dat zijn moeder het eeuwige leven heeft he, ben benieuwd waar hij anders gaat eten
Is er overigens iemand die meedoet met het ramadan festival? Hierbij nodigen moslims niet-moslims uit om het vasten bij hen thuis te verbreken. Las het vandaag in de krant en begreep dat er nogal veel animo voor is van beide kanten. Vind het wel een leuk idee, maar zou zelf geen vreemde bij mij over de vloer willen. Wat ik wel wil doen ( even kijken of ik dit ook echt waar ga maken haha) is de buren een keer uitnodigen of op zijn minst iets maken en langsbrengen.
ik hoef lekker de hele maand niet alleen te koken, ik ga of bij mijn ouders eten met mijn man, of bij mijn schoonouders. en natuurlijk help ik dan wel een handje mee ofcourse, maar het is dan zo anders. ik wil echt niet met zijn tweetjes in deze gezellige mooie maand onze vasten verbreken! lekker met de hele familie de tafel omringd ! taqabbala allah mienna wa mienkoem, amien!
Ik vind t ook gezellig met z'n allen, maar 20 uur red Iman echt niet, misschien op t eind van de Ramadan, maar ik verbreek liever mijn vasten alleen en rustig dan met de familie en een jankende Iman een mijn been haha
ik begrijp je, ik heb een zus met 2 kids en als zij naar haar schoonmoeder gaat komt ze echt stressend weer thuis en klagen dat ze niet normaal had kunnen eten omdat de kids er een feestje van gemaakt hebben. ik begrijp dat je lekker rustig alleen met je kind thuis wilt blijven, heb je vooral nodig in de ramadan
Lin@ dit deed je vorige jaar ook toch? het is een soort ritueeltje geworden of niet. Wij eten bij mijn moeder thuis. Ik heb de voordeel dat ik aan de overkant woon. yassir heeeft ook een bedje bij oma, als hij daar in slaapt valt dan blijft ie daar slapen.
selam daarom nodig ik elk weekend in de ramadan iemand uit dan kan tamer gewoon om half 8 naar zijn bed en dan kan ik lekker eten. Vorig jaar elke dag dat we het vasten opende ging tamer huilen voor de fles. Echt toevallig maar irritant. Ik ging dan snel eten en dan de fles maken nu rond deze tijd ligt hij te slapen en dan is het wel lekker.
Hanan; ja vorig jaar idd ook, maar toen was Iman ook nog een echte huilbaby Nu is ze gewoon om half 7-7 uur doodmoe en dan leg ik haar liever lekker te slapen en dan kan ik erna rustig eten