*Ramadan bijna in zicht*

Discussie in 'De lounge' gestart door , 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.255
    113
    :(: :(:

    Waarschijnlijk begrijp ik hier iets verkeerd maar als ik dit lees dan begrijp ik eruit dat je mee mag doen (is dus vrijwillig ) maar de dagen die je niet vast moet (verplicht) je in halen.

    Maar hoe kun je nou iets waar je vrijwillig voor kiest niet te doen later verplicht inhalen ?

    Maar dan mag je toch overdag ook wel sex hebben volgens mij staat er toch heel duidelijk dat het niet mag tijdens de ochtendschemering en de zonsondergang.
    Zou er dan niet hebben moeten staan tussen de ochtendschemering en de zonsondergang?

    Maar goed een ieder die gaat vasten, heel veel sterkte (en doorzettingsvermogen)

    Groetjes Anita
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    Maar dan mag je toch overdag ook wel sex hebben volgens mij staat er toch heel duidelijk dat het niet mag tijdens de ochtendschemering en de zonsondergang.
    Zou er dan niet hebben moeten staan tussen de ochtendschemering en de zonsondergang?

    Maar goed een ieder die gaat vasten, heel veel sterkte (en doorzettingsvermogen)

    Groetjes Anita[/quote:2gilkcn8]

    als je zwanger bent MAG je meedoen,maar is het niet verplicht.
    mijn schoonmoeder heeft alle zwangerschappen gevast.mij lijkt het dus niet gezond.

    en je mag alleen gemeenschap hebben en eten en drinken na zonsondergang en voor zonsopgang.
     
  3. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    dag dames, ik doe dit jaar ook mee en mijn man ook ik vind het een mooie maand van liefde, genegenheid, families lekker bij elkaar, lekker eten.. ik hou het lekker vol!

    ik moest btw wel lachen om een van jullie die zei dat bij het eten eerst een kus wordt gegeven vervolgens een dadel naar binnen word gewerkt en dan weer een kus haha leuk, maar eve ter informatie: je mag tijdens de ramadan dagen tussen zonsopgang en zonsondergang geen seks hebben, wel mag aan elkaar zitten en kussen, als het maar niet leidt tot seks, als je daarvoor vreest dan eve w8en tot zonsondergang, is te doen hoor want als je beiden werkt kom je elkaar toch ook pas na het werk tegen en zoen je elkaar dan pas weer toch ahaha misschien gekke voorbeeld maar goed!

    verder hebben de zwangeren vrouwen vrijstelling indien zijn niet mee kunnen doen, de zieken, bejaarden wat betreft de zwangere vrouwen, die halen het wat later in (is niet zo moeilijk) en wat betreft de zieken en bejaarden, als zij niet in staat zijn om te vasten kunnen zijn arme mensen voeden, dat staat voor hen gelijk aan vasten maar iemand die gewoon in staat is om te vasten, moet dat doen, dat is verplicht :)


    succes voor degene die gaat vasten, het lukt jullie allemaal wel! denk ook aan de armen die ook dagenlangs niks te eten krijgen.. wij mogen tenminste onzelfs belonen na zonsondergang met de lekkerste eten, en de armen helaas niet dus kom op, zoveel stelt het ook niet voor hihihi
    :D
     
  4. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    o ja nog eve ter info, moslims staan voor zonsopgang op om de magen lekker goed te vullen om er tegen op te gaan.. zie je, dus zoveel stelt het niet voor! tijdens zonsopgang dus geen eten en drinken..

    ik zal jullie wel een geheimpje verklappen ondanks de zware dagen soms worden de moslims lekker verwend met veel lekkers hoor, je moet maar eens een kijkje gaan nemen in een moslimhuis!
     
  5. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou volgens mij mag dat helemaal niet hoor,je mag toch niet kussen overdag ?is de eerste keer dat ik dat hoor.
     
  6. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    dat dacht ik ook dat het niet mag...
     
  7. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    joh is het alweer zo ver!
     
  8. Niet meer actief

    Jep :whistle:
     
  9. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik vind het altijd een bijzondere maand, ookal doe ik er niet aan mee.
     
  10. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    het mag wel, sorry ladys maar dat is extremisme als je niet eens elkaar mag kussen.. ik bazel niet zomaar. dit is een vaste regel voor een vastende, zie hieronder ben zelf ook een moslim en ik heb er veel over gelezen!

    Wat is voor een vastende man toegestaan om met zijn vastende vrouw te doen?

    Hij antwoordde:

    Het is niet toegestaan voor een man die een verplicht vasten verricht, om iets met zijn vrouw te doen dat tot ejaculatie zal leiden. Mensen verschillen in hoe snel ze een climax bereiken; sommigen zijn langzaam en kunnen zichzelf volledig beheersen.Sommigen van hen kunnen zichzelf niet beheersen en ejaculeren snel. Een dergelijke persoon zou niet intiem moeten zijn met zijn vrouw en haar aanraken of kussen enz. tijdens het verrichten van een verplicht vasten. Als een persoon weet dat hij zichzelf kan beheersen, dan kan hij zijn vrouw kussen en omhelzen, zelfs tijdens een verplicht vasten, maar hij moet oppassen voor geslachtsgemeenschap want het (overdag) hebben van geslachtsgemeenschap in de Ramadan voor iemand die verplicht is om te vasten.
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mag ik vragen hoelang je al moslim bent?

    mijn mannetje heeft uit zijn opvoeding meegekregen dat het niet mag,heb net trouwens mijn schoonmoeder gebeld en die zegt ook dat het niet mag.
    (en hun zijn absoluut niet extreeem of superstreng ofzo)
     
  12. Niet meer actief

    Zoenen is niet toegestaan in de Ramadan met je partner dat klopt!
     
  13. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    ben opgegroeid als moslim, praktiserende! dus ja, dit is wat ik heb meegekregen en wat ik ook hoor van moslimgeleerden.. btw, er staat DUIDELIJK in geval van lusten opwekken etc, NIET doen.. dan mag het niet, maar gewoon een normale zoen is niks mis mee. Zijn jullie ook moslims? willen jullie sterke bewijzen horen?
     
  14. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Is het niet zo dat je bij de islam gradaties hebt, dus dat daardoor de verschillen in visie komen?Net als bij het christendom bijv. Daar is ook niet overal alles hetzelfde en mag je van de ene christelijke stroming meer dan van de ander.
     
  15. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    met alle respect ruby maar voor mij is dat geen sterke geldige bewijs, een omgeving of een schoonmoeder stelt geen islamitische regels op, bovendien, een mens kan onwetend zijn, dat is heel mogelijk!
     
  16. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    doet het er wat toe dat ik geen moslim ben dan?en nee hoef geen sterke bewijzen.

    denk alleen dat iedereen het dus weer anders meekrijgt.

    wat versta jij trouwens onder een zoen?(tongzoen of kusje) ik vind een tongzoen nl. best intiem.
     
  17. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    kan jouw omgeving net zo goed zijn,misschien ben jij wel verkeerd geinformeerd?
     
  18. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik doe niet mee met de ramadan, nooit gedaan ook. Ik vast tijdens de Ramadan alleen de 27e dag, de nacht voor de openbaring van de Koran.

    Verder vast ik in een andere periode, 12 dagen in de maand Muharrem. Dit is voor ons een rouw- en vastperiode, waarin we heel sober leven en eten. Ik leef dan meestal 12 dagen lang op brood en thee ofzo. Deze vastenperiode valt 20 dagen na het offerfeest.

    Maar, aan alle dames die meedoen aan de ramadan: heel veel succes!
     
  19. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    nee, in de islam heb je geen gradaties, dat kennen wij niet, natuurlijk heb je gradaties in geloof, de een geloof sterker dan de ander, en de ander is wat zwakker, dat is mogelijk! maar de islam bestaat uit de koran en de levenswijze van de profeet, wij hanteren de regels van koran (is maar 1 versie van, tot de dag van vandaag) en de regels die de profeet toepaste in zijn leven.. moslims geloven dat de profeet mohammed is gezonden als boodschapper van Allah :)
     
  20. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    ik neem aan dat dit geen wedstrijd :s ik ben van mening dat ik niet verkeerd ben geinformeerd, omdat ik zelf naar juiste bewijzen heb gezocht.. ik zal anders wel met een aantal bewijzen komen wat later op de avond!
     

Deel Deze Pagina