*Ramadan bijna in zicht*

Discussie in 'De lounge' gestart door , 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    Vraag:
    Sallam,

    Ik heb geen vraag maar een opmerking. Ik heb gelezen op deze site bij de 'Vraag- en Antwoordsectie?: 'Mag je je vrouw kussen tijdens de ramdan'.Er staat gewoon dat het toegestaan is. Sorry maar ik vind dit gewoon klinkklare onzin. Ik verzoek jullie om een bewijs eronder te zetten (als het zo is) wat dus niet het geval is. Ik hoop dat jullie er iets aan doen want dit is gewoon mensen misleiden, en dat kan niet.

    w/sallam

    06 oktober 2005

    Antwoord:

    Zowel een jongeman als een oude persoon mag gerust zijn vrouw kussen tijdens het vasten, dit op basis van datgene wat in Sahih Moeslim staat. Omar de zoon van Abi Salamah verhaalt dat hij de Profeet (vrede zij met hem) had gevraagd: "Mag een vastende kussen?" Toen zei de Profeet (vrede zij met hem): "Vraag het aan deze." Hij bedoelde (zijn moeder) Oem Salamah (Allah zij weltevreden met haar). Toen vertelde zij hem dat de Profeet (vrede zij met hem) het wel deed. Toen zei hij: "O boodschapper van Allah, U zijn al uw voorgaande en toekomstige zonden vergeven!" Toen zei de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) : "Waarlijk, ik ben de meest godvruchtige en godvrezende van jullie." Overgeleverd door Imam Moslim.

    Het laatste gedeelte van deze overlevering laat zien dat zelfs de MEEST GODVRUCHTIGE EN GODVREZENDE onder de moslims en dat is natuurlijk de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zijn vrouwen kuste tijdens het vasten, laat staan wij de zondaars. En als er iemand zou zijn die zich moet onthouden van kussen tijdens het vasten dan zou het de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) moeten zijn, maar toch deed hij dat niet.

    Team al-Yaqeen: gebaseerd op de fatwa van Sjeikh Ibn Oethaimien (Allah zijn hem genadig).
    Al Fatawa Al Moehimma blz. 431.
     
  2. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja maar als je ff googled kun je ook lezen dat er mensen in egypte opgepakt zijn voor kussen tijdens de ramadan.


    maar ja wat maakt het verder uit,ik kus hem s'avonds wel gewoon.
     
  4. Niet meer actief

    :(

    ruby ik ben het met jou eens, het is in de ramadan niet toegestaan om uberhaupt aan zulk soort gedachten te denken zoals kussen/mooie vrouwen-mannen ejaculatie of niet! Als je alleen al DENKT aan bepaalde dingen dan kun je het vasten net zo goed verbreken!

    je hoort je volledig in te leven in de minder bedeelden en je te richten op je geloof en op je gebed en niet op het zoenen van je partner omdat je weet dat je toch niet klaarkomt!

    sorry was weer offtopic maar moest toch effe reageren!
     
  5. Niet meer actief


    dus dan zou ik ook met mijn man sex kunnen hebben als we maar niet klaarkomen

    dus dan zou ik ook een dadel in me mond kunnen stoppen zonder hem te eten

    JA HOOOOOOOOOOOOOOR! :rolleyes:
     
  6. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    tja, egypte is nog altijd een islamitische land.. je wordt sowieso aangehouden op straat als je zoent met je man, of het nou in de ramadan is of niet :)
     
  7. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb ook al eerder gevraagd wat je onder een zoen verstaat?

    mijn vriend kust de kinderen gewoon en zijn ouders ter begroeting.zo kan hij mij ook kussen.

    maar een zoen die laat zien dat je van elkaar houd (om het ff netjes te zeggen) gaat toch echt te ver naar mijn inzien.

    ben trouwens heel erg benieuwd naar je afkomst?
     
  8. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    misschien is het in het vervolg beter als je zulke zaken niet volgens jouw verstand interpreteert.. er wordt duidelijk gezegd in geval dat je LUSTEN worden opgewekt, is het niet toegestaan dit gaat enkel om LUSTEN en geen eten, dus ik snap niet dat jij eten erbij haalt? tja je kunt zoveel in je mond doen, zoals je het maar niet eet, maar vertel wat is het nut van iets in je mond stoppen? GEEN!

    misschien beter zelf in eigen woorden: het is voor de man en vrouw toegestaan om elkaar te zoenen MITS er sprake is van seksuele behoeftes vervullen.. ik weet het niet hoor, maar tijdens het hebben van gemeenschap ben je kei opgewonden en dat is al een bewijs opzich toch?

    daarom vind ik het vreemd die zin ''dus dan zou ik ook met mijn man sex kunnen hebben als we maar niet klaarkomen ''

    even voor alle duidelijkheid: als je nog altijd van mening bent om je man niet te zoenen, doe dat vooral niet, het is ook niet VEPPLICHT om elkaar te zoenen..
     
  9. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    een kusje op de lippen of wang, kan geen kwaad hoor, alleen als je daardoor lustig wordt maar ja dat heb ik zoals je kan lezen boven uitgelegd.. je kan niet elkaar op de mond pakken en uitgebreid zoenen want daardoor raak je 100% opgewonden om het zo maar in duidelijke taal uit te leggen

    ik ben een marokkaanse, jij :)?
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben nl. mijn man marokkaans.
     
  11. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    dus het kussen wat je bedoeld is net als de begroeting van je ouders ed.

    ok daar kan ik me wel in vinden.

    ik dacht dat je echt zoenen bedoelde.
     
  12. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    nee schat, dat bedoelde ik niet haha dat staat toch vreemd, ik bedoel ik persoonlijk krijg het toch al warm als hij me helemaal klef zoent.. ik bedoel als hij van werk komt ofzo, eve een kusje hup klaar! dat bedoelde ik nou de hele tijd, dus niet uitgebreid zoenen als man vrouw, dat kan heus wel wachten!
     
  13. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    best leuk om te horen hoor! ben je ook moslim of alleen hij?
     
  14. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    btw, mijn excuses als ik misschien overdreven heb gereageerd, of op een harde toon ook tegen Ayyildizf mn bedoeling was nie slecht hoor hihi, enkel wat goeds bijbrengen!
     
  15. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    2 jaar geleden heb ik een dag meegevast met een vriendin van mij. Daarna meegegaan naar een iftar maaltijd. (Zo heet dat toch?) Ik vond het heel bijzonder om mee te maken en ik was onder de indruk van de sfeer die er hing.
    Meiden een fijne ramadan toegewenst! (Ramadan mmabrouk zeg je dan toch?)
     
  16. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    die van mij kust me helemaal niet tijdens de ramadan,maar vind het wel best zo.

    ik ben zelf geen moslim.

    waar uit marokko kom je?
     
  17. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    oke, dat is natuurlijk zijn keuze :) ik kom oorspronkelijk uit alhoceima (wel in NL geboren) maar nu woon ik in tanger ken jij dat? en de jouwe?
     
  18. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hij komt uit berkane,jij bent berbers dus. ken nl wel mensen uit houcima.

    ik hoop trouwens met lei eid te bevallen.
     
  19. mammieloves

    mammieloves Actief lid

    8 aug 2007
    205
    0
    0
    oh oke, leuk hoor! ja klopt, ben een berberse.. je weet er nu wel veel van af he haha..

    oh leuk, wist niet dat je zwanger was, gefeliciteerd! nou inshaAllah beval je dan rond die tijd he, extra feessie voor jullie dan!

    ben je dan ook getrouwd met hem? (gewoon eve nieuwsgierig hihi)
     
  20. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nee we gaan als het goed is volgend jaar trouwen in marokko,vorig jaar hadden we niet alle papieren bij die we nodig hadden.
     

Deel Deze Pagina