marr ruby volgens mij geld de ramadan ook niet als je ongetrouwd samen leeft jullie moeten getrouwd zijn
ja hij doet wel meer wat niet mag,maar hij vast wel altijd.telt hee.l zwaar als hij niet zou vasten zegt hij
iedereen moet ook zelf weten wat hij doet nee? Mijn man zegt altijd de dingen die ik fout doe moet ik verantwoorden tegenover allah niet tegenover de andere moslims. denk dat dat ook wel klopt
ik geloof dat de turken een dag eerder of later dan de marokkanen vasten. marokkanen houden geloof ik saoudi arabie aan met de stand van de zon.(corrigeer me als ik het fout heb)
@ Ruby volgens mij heb je gelijk. Want er zit meestal 1 dag tussen het vasten van de marokanen en turken maar waarom weet ik niet precies
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar wil toch even reageren want hier kloppen bepaalde dingen weer eens niet... 1: Een zwangere vrouw moet mee vasten alleen mag ze stoppen/niet vasten als ze denkt zichzelf in gevaar te brengen of de baby.. in het eerste geval moet ze de dagen inhalen in het tweede geval niet. 2: Een kind vanaf 10 jaar moet bidden en vasten.. dat is een verplichting. 3: De ramadan schuift elk jaar 10 dagen terug op de kalender daardoor heb je je hele leven op verschillende periodes in het jaar gevast. 4: Een vrouw die net bevallen, een kraambloeding heeft of een vrouw die ongesteld is mogen niet vasten! De dagen dienen wel worden ingehaald! 5: Een vrouw die bv geeft moet wel vasten. Alleen als ze merkt dat haar melk terugloopt mag ze stoppen en de gemiste dagen later inhalen.. nou moet ik zeggen dat als je savonds snachts en sochtends goed eet en drinkt je hier helemaal geen last van hebt.. ik heb vorig jaar de hele maand meegevast.. mijn bloeding was net klaar en ik gaf volledige bv. 6: Kussen met je man/vrouw mag.. daar bedoel ik mee een kus op de wang.. bijvoorbeeld bij het thuiskomen uit je werk. Even voor de moslims hier de wens Ramadan mubarak die vaak in egypte wordt gebruikt is een toevoeging en later verzonnen... zeg liever Taqabel Allah mina wa minkom.. moge Allah het accepteren. Ik ga even verder lezen en misschien dat ik weer even reageer hihi
Oh ja... dat is dus de grootste fout die mensen maken... een voorgedrukte kalender aanhouden bijvoorbeeld die van turkije.. aangezien je de nieuw maan moet aanhouden en van te voren niet weet wanneer die waargenomen wordt weet je pas op het laatste moment wanneer de ramadan begint... Ook vasten mensen soms mee met bijvoorbeeld marokko ze gaan dan op die tijd hun vasten verbreken.. kijk het kan in marokko wel donker zijn maar in Nederland is het nog licht en mag je dus echt nog niet eten.. Ook zeggen we vaak vanaf zonsopgang als je kijkt op je gebedslijst moet je stoppen met eten van de Adhaan van salaat al fajr...
Geen verkeerde bedoeling: Maar als moslim mag je niet getrouwd zijn met een niet-moslima.. geloof dat we het daar wel eens eerder over gehad hebben.. als zij geen moslima is dan is zij niet verplicht mee te vasten..
Trouwens is een goede voorbereiding het hele jaar vasten op de maandag en donderdag dat is van de soenna.
Ramadan is de maand van vasten, bidden, vrijgevigheid, zelfreflectie, geduld en de Quran. Er zijn vele groepen en wegen betreffende de maand Ramadan. Laten we kijken tot welke groep wij behoren. De eerste groep: is een groep die de Ramadan ziet als een tijd van beperkingen en belemmeringen; een tijd van verbod op verlangens en lust. Ze denken niet na over de voordelen van de Ramadan. Je treft hen lui en vermoeid aan. Ze hebben veel moeite met het vasten terwijl ze door blijven gaan met roddelen, liegen en andere zonden. Ze zien het vasten als niets meer dan een obstakel voor hun verlangens. De tweede groep: is een groep die de maand Ramadan als een maand van eten en drinken ziet. Het grootste deel van hun tijd wordt opgeslokt door het gaan naar en komen van de supermarkt om eten te kopen voor zichzelf, hun gezin en hun gasten. De Ramadan verheft hen niet, behalve in eetlust. We weten dat het nuttigen van veel voedsel vermoeidheid en luiheid veroorzaakt. Het slechtste wat de zonen van Adam kunnen vullen is hun magen. Bovendien komt een aantal van hen in de Ramadan zelfs aan (in gewicht). De derde groep: zij weten niets van de Ramadan behalve dat het verplicht is. Noch de dagen noch de nachten worden in aanbidding doorgebracht. Ze verrichten misschien niet eens de vijf dagelijkse gebeden. Zij worden wakker met Allahs ongenoegen en slapen met Allahs ongenoegen. De vierde groep: is een groep die Allah alleen tijdens de maand Ramadan kent. Ze wonen het Jumuah gebed bij, bezoeken de moskee en de vrouwen dragen de hijaab zolang de Ramadan duurt. Wanneer de maand voorbij is, komen al deze goede daden ten einde tot de volgende Ramadan. De vijfde groep: is een groep die niet kan wachten tot de komst van de Ramadan. En wanneer de Ramadan aanbreekt, spannen zij zich nog harder in en werken zo hard als ze kunnen. Deze maand verjongt en versterkt hen. Enkel om voor jezelf over na te denken..dus geen antwoorden op de topic erover..
een man mag wel trouwen met een niet moslim de vrouw hoeft ool geen moslim te worden dit omdat de kinderen toch het geloof van de vader overnemen. omgekeerd mag niet wel als de man moslim wordt.
ik verwees al naar de eerdere discussie die we hierover hebben gehad.. zo is mijn antwoord idd niet volledig
Dit vraag ik me al jaren af en niemand kan me daar antwoord op geven: In scandinavie heb je soms dat de zon helemaal niet ondergaat! Hoe zouden ze daar vasten, of trekken moslims daar snel weg in de vasten maand! Of misschien wonen er helemaal geen moslims.....
hihi eigenlijk nooit over nagedacht.daar is het dus echt een maand honger lijden. hebben die mensen daar dan ook geen dag nachtritme dan?
Ik denk dat de sterfte onder moslims aanmerkelijk hoger is in de vastenmaand ( grapje).... Mensen zullen wel gewoon naar bed gaan 's avonds en gaan slapen, maar het wordt dan nooit helemaal donker!