*Ramadan bijna in zicht*

Discussion in 'De lounge' started by , Aug 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    het komt nu echt dichterbij.

dus ff up.no 2 weekjes en dan is het zover

2. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    oh ja over die tijden die die mensen moeten volgen.. ze moeten het dichtsbijzijnde land volgen waar wel een zon waar te nemen is... vergeten te antwoorden..

nog 2 weekjes joepie heb er zin in!

Wordt kijken hoe lang ik kan mee doen.. waarschijnlijk beval ik er middenin..

3. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

dit jaar doen wij ook weer mee. Zal wel weer moeilijk worden en ik zal weer een paar kilo´s aan komen zoals elk jaar.

Maar ik verheug me er wel op dat als er gasten komen dat ik me dan lekker kan uitsloven in de keuken en adt vind ik het leukste aan de ramadan.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik vind het altijd erg vreemd om te horen dat mensen aankomen in de ramadan..
    Je eet de hele dag niet..en savonds gematigd (je propt je dus niet als een uitgehongerd beest helemaal vol en eet voor 3 dagen inplaats van een dag)

Ik ben nog nooit aangekomen in de ramadan...:S
    Maar misschien komt dat omdat ik ook wel niet mee doe aan die gekte met al dat overmatige voedsel.

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

als het tijd is om te eten dan prop ik me altijd vol tot dat ik buikpijn krijg. Gaat vanzelf.

zeg altijd tegen me zelf dat ik deze avond me zelf niet gaat vol proppen maar dan heb ik z'on honger dan gebeurd het toch. Het is niet zo heel veel dat ik aan kom, iets van 2 kilo of zo.

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ga jij gewoon meedoen iman?

ik voel me net een vaatdoek als ik net bevallen ben,vind het knap dat jij daar kracht voor hebt.

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou mijn mannetje eet een kom harira en een broodje en dan kan hij niet meer.dan zit hij al vol.

8. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    nou als ik nog zwanger ben doe ik mee.. daarna zal ik die kraambloeding hebben en kan ik niet meedoen.. vorig jaar was mijn bloeding net een dag afgelopen en kon ik meedoen alhamdulilah!

9. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    wij verbreken de vasten met dadels en melk.. daarin ook appel/banaan vijgen rozijnen gedroogde perzikken en pruimen met een beetje suiker lekkerrrrrrrrr... en dan na een uurtje warm eten.. maar gematigd zo hoort het ook volgens de soenna je vast niet om je daarna helemaal vol te vreten (sorry voor het taalgebruik hehe)

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ik verheug me erg ook heel eg op. Buiten het vasten en het avond eten vind ik het gewoon een prachtige heilige maand. Ik vind het heel fijn om bijvoorbeeld Kuran te lezen en te bidden. Ik hoop dat ik deze ramadan zal beginnen met het bidden en never nooit meer zal stoppen. (ben al een paar keer begonnen maar was te lui en ben wer gestopt :oops: )

Terwijl het maar in totaal ongeveer 30 minuten van de 24 uur in beslag neemt. Ik denk steeds ik krijg 24 uur van ALLAH op 1 dag waarom geen 30 minuten op zij zetten voor ALLAh om te bidden. DUs nogmaals hoop ik dat ik er deze keer goed aan begin en ook iedere dag zal doen.

En ow ja van dat vol proppen :) Volgens mij komen we aan omdat vooral in de ramadan veel verschillende soorten gerechten worden klaargemaakt. En ook van alle lekkers Baklava enz :)

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    idd Iman je hebt gelijk zo hoort het ook volgens de Soenna

12. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

Aug 17, 2007
    330
    0
    0
    Ik heb er ook zin in.

Wel lief dat er sommige hier respect tonen.

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

altijd in de ramadan dan kook ik heel anders en veel meer en maak ook veel nagerechten die anders niet zou maken want er zit veel suiker in, Maar in de ramadan dan hebben we veel gasten en dan wil ik gewoon uitgebreid koken.

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik kook heel de ramadan niet,hahaha.

we eten heel de maand bij mijn schoonouders.
    wel makkelijk en zeker dit jaar als ik zover in mijn zwangerschap zit.

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    @ Ruby nou meid dat is toch super vooral omdat je zoals je zelf ook zegt zo ver in je zwangerschap zit. Kan je tenminste een maandtje rust hebben wat betreft het koken :)

16. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    @ruby: das idd lekker zeg! helaas in mijn schoonmama niet hier in de Ramadan grr...

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    @ Iman ik ben wel bereid om te koken voor jou :)

18. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    hahaha graag! Nou als het goed is is mijn mannetje vrij een aantal weekjes in de Ramadan dus rond de bevalling.. en die kan ook lekker koken..

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ok dan kom maar op :) hahah als het dichtbij was zou ik het echt wel willen doen want je bent zo ver met je zwangerschap. Maar ben blij dat je hulp krijgt van je man

20. Iman

Iman Bekend lid

Jul 31, 2006
    987
    0
    0
    wat lief van je zeg! :):) ja hoe heb ik het gedaan he hahaha.. wel mooi een kindje krijgen in de Ramadan insha Allah! Ja gelukkig helpt me man me... nu gaat alles nog makkelijk hoor alleen de week na je bevalling is ietsje minder..

Share This Page