Je ogen laten laseren

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 9 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hoiii dame's!

    Al een aantal jaren draag ik lenzen.
    Nu zie je regelmatig op tv reclame's voorbij komen over het laten laseren van je ogen.
    Zo af en toe denk ik er aan om dit ook te laten doen, maar ik ben er nog wat huiverig voor want wat zijn de consequentie's op langere termijn.

    Zijn hier dame's die hun ogen hebben laten laseren? En bevalt dit? Of zijn er toch dingen die je vooraf niet aan had zien komen? ( :) )
    Deed het trouwens ook pijn?
    Ik heb begrepen dat je je ogen op verschillende manieren kan laten laseren? Op welke manier heb jij je ogen laten laseren?

    Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
     
  2. hoihoi zelf heb ik geen bril en hoef mn ogen dus ook niet te laten laseren, mijn zwager wilde dit wel laten doen maar helaas komt hij daar niet voor in aanmerking.
    als je het zou willen zou ik eerst kijken of je er wel voor in aanmerking komt want dat is dus ook niet altijd t geval!

    suc6 liefs marieke
     
  3. Hoi Astrid!

    Ikzelf heb geen bril of lenzen nodig, maar mijn vriend heeft het ruim een jaar geleden wel laten doen. Hij is heel blij dat hij het gedaan heeft.
    Het grootste gedeelte van de mensen kan het wel laten doen gelukkig. De eerste dagen na de behandeling had hij er wel last van, maar daarna ging het al heel snel beter en nu ziet ie helemaal scherp!

    Succes bij je beslissing!

    Liefs Jelske
     
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Dank jullie wel voor de antwoorden!
    Ik wist niet dat je er "geschikt" voor moest zijn! Dacht eigelijk dat het altijd wel kon... Zo leer je weer eens wat ;)

    Ik weet het nog niet... Misschien wacht ik nog een jaartje of 10 om te kijken wat de effecten op langere termijn zijn.

    Vergoeden sommige verzekeringen het trouwens al? Ik weet dat die van mij het (nog) niet vergoed.
     
  5. Er zijn inmiddels wel verzekeringen die het deels vergoeden volgens mij. En je kunt het aftrekken van de belasting meen ik me te herinneren.

    Je kunt altijd een gratis informatief gesprek aangaan he?
     
  6. flyke

    flyke Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey

    ik heb in 2001 beide ogen laten laseren,lasik-methode,ben erg nog altijd heel blij mee,eerst paar onderzoeken of je geschikt bent en ogen moeten toch beetje stabiel zijn, pijn valt redelijk mee,ogen pieken en tranen maar nadien voelde ik me herboren!

    groetjes
    flyke
     
  7. Ingiemoppie

    Ingiemoppie Niet meer actief

    Ik heb in 2003 mijn ogen laten laseren. Ook via de Lasik methode.
    We zijn 2 weken geleden op een informatieavond geweest in Delft. Mijn man wil namelijk zijn ogen ook laten laseren. Toen bemerkte ik, dat de techniek in de afgelopen 4 jaar nog weer verder is verbeterd.

    Ik zou in ieder geval een kliniek uitzoeken die goede recenties heeft. Weet je trouwens dat de consumentengids in augustus/september zijn editie daarop heeft ingesteld? Daar zijn behoorlijk wat instituten onder de loep genomen en geeft de consumentengids ook aan waar de beste service, informatie enz is.

    Zelf zou ik het zo weer doen. Ik heb geen pijn gevoeld. Je krijgt van tevoren een soort kalmeringstabletje, dat maakt je rustig. Dan op de lasertafel krijg je druppels in je ogen, die je ogen ter plaatse verdoven. Je ziet/hoort dus wel alles wat gebeurt, maar je voelt er dus helemaal niets van.

    Voordat je überhaupt aan het laseren toe komt, worden je ogen eerst getest en moet je allerlei vragen beantwoorden. Dit om te kijken of je in aanmerking komt. Bijvoorbeeld als je zwaar allergisch bent en veel tabletten moet slikken, kun je eventueel niet in aanmerking komen. Dat komt omdat de tabletten de zicht/dioptrin van je ogen kunnen beïnvloeden. Daardoor kan je zicht dagelijks van andere kwaliteit zijn. Ook mensen, die b.v. prednizon moeten slikken komen vaak niet in aanmerking.

    Ik zou in jouw situatie gewoon eens een informatieavond bijwonen (is geheel gratis en vrijblijvend). Dan kun je alle vragen stellen (die je van tevoren opschrijft). Twijfel je daarna nog steeds, dan moet je het niet doen. Maar ik verzeker je......... ik vond het een peuleschil! (in vergelijking met mijn maagoperatie).

    Als je meer wilt weten of nog meer vragen hebt, kun je me ook pb-en hoor!

    Groetjes, Ingiemoppie
     
  8. MollyM

    MollyM Bekend lid

    hoi, ik ben naar Belgie geweest met mijn zwager en de eerste paar dagen had ik erg veel pijn en het duurde bij mij een paar weken voor ik weer goed op mijn computer kon kijken (en ik ben programmeur, lekker handig dus!) terwijl mijn zwager minder last had en sneller opknapte. Maar nu ben ik er super blij mee, ik hoop nooit meer lenzen nodig te hebben. Het is geweldig, om gewoon lekker met mijn zoontje te gaan zwemmen zonder bang te zijn dat de lenzen wegspoelen. Ook douchen en de spinnen kunnen zien :) is geweldig (dat ik er niet met mijn neus boven op hoeft te zitten om te zien wat het is). Ik had trouwens min 5 aan beide kanten. Ik weet even niet meer hoe die operatie heette maar ik had de pijnlijkere (er is een minder pijnlijke, maar die was voor mij niet geschikt)
     
  9. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    4 mensen in mijn familie (waaronder mijn moeder) hebben hun ogen laten laseren. Mijn moeder al een tijdje geleden, toen was het in nl nog niet zo bekend. Ze heeft het toen in Duitsland laten doen. Maar in ieder geval zijn ze allemaal nog steeds zo blij dat het gedaan hebben!

    Ik heb goede ogen vanmijzelf dus zou niet weten hoe het is. Maar hun zijn er super blij mee..

    Liefs Kiss
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zelf niet, maar mijn broer wel, en die is er ontzettend blij mee en zou willen dat men dat al eerder had gekund maar ja toen was de techniek er nog niet...hij ziet nu zonder bril nog meer dan met bril.

    als hij mij betrof zou ik het ook zeer zeker laten doen in ieder geval...

    succes
     
  11. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Ik zie behoorlijk slecht en kreeg afgelopen januari te horen dat dat gedeeltelijk komt dooe liteken vorming op mijn iris of pupil ofzo doordat ik ooit een oogontsteking heb gehsad..
    Zouden ze litteken weefsel met laser kunnen behandelen?
     
  12. Chanoetje22

    Chanoetje22 Actief lid

    3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    ik heb het 3 jaar geleden in turkije laten doen en heb er hartstikke goede ervaring mee. ze werkten daar heel professioneel en heb vooraf eerst 4 onderzoeken gehad om zeker te weten dat mijn ogen geschikt waren. hartikke leuk zo een korte groepsvakantie en ben er hartstikke blij mee. had min 5,5 en zie nu nog steeds super goed! was trouwens ook heel goedkoop.. ik zou het iedereen met een bril of lenzen aanraden..
     
  13. Cynthia26

    Cynthia26 Lid

    6 jun 2007
    69
    0
    0
    Wat leuk die positieve verhalen over ooglaseren....ik wil het ook zo graag maar ik ben er niet geschikt voor. ik heb min 7.5 en min 14,5 dus helaas gaat dat voor mij over.
    Een vriend van mij is naar kroatie (denk ik hoor, hij moest er in ieder geval voor ver weg) gegaan en heeft ook heel veel geholpen.

    ik heb ook gehoord dat je een aantal jaren gelijk moet staan met je ogen klopt dat?

    Groetjes Cynthia26
     
  14. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Ik heb mijn ogen in september 2000 laten laseren in Boxtel met de Lasik-methode. Ik heb er nog steeds geen spijt van. Het enige verschil wat ik nog steeds merk is dat wanneer ik moe ben minder goed zie, terwijl dat bij een bril opgevangen wordt.
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn man wilde zijn ogen ook graag alten laseren met de lasik emthode. helaas heeft hij zo'n sterke afwijking dat de kans dat hij daarna alsnog met een lichte sterkte bril verder moet vrij groot is. wij zijn ons nu aan het orienteren op lensimplantaten voor hem. zelfde resultaat, alleen sneller toepasbaar bij grotere sterktes en ogen die niet 'stil' staan qua vorm en sterkte.

    wij gaan het vor hem in ieder geval níet in het buitenland doen. daar zitten nog te veel kwakzalvers tussen en hoe weet je of jíj net een goede hebt of niet?! prijsverschillen zijn enorm, maar in onze ogen met reden.

    mijn man is naar informatie avonden bij het OIM in Groningen geweest, werkt samen met het ziekenhuis daar en daar doen ze ook wetenschappelijk onderzoek. de resultaten zijn daar erg goed.

    kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
     

Deel Deze Pagina