Ramadan komt weer in zicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Yes! Thanks meiden! :D

@HabibiAna: hahaha ja, maar dat duurt nog zo ontzettend lang!!

@MamavanBatuhab: nogmaals bedankt hoor!

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja inderdaad ja. als ik zie wat jullie allemaal koken en klaar maken. complete 4 ganegen menu''s. pfff kom ik aan met mn snitzel aardappels en boontjes haha. staan jullie elke dag uren in de keuken of valt dat mee? veel van jullie eten vind ik wel erg lekker. op vakantie in turkije probeerde ik altijd van alles. ik vind die druiven bladeren gevuld met rijst ook altijd superlekker. njam

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier vanavond gegrilde kippenbouten, indische boontjes met rijst en wil eigenlijk ook nog wat loempiatjes maken.

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    İk ben ook dol op een lekkere hollandse pot hoor. Mijn moeder was van oorsprong Nederlands en ze maakte heerlijk stamppot. Maak ik nu ook wel is, heeerlijk. İk stond gisteren ongeveer een half uurtje in de keuken. De köfte heb ik wel ongeveer een uur laten sudderen af en toe omroeren.

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hier is het standaart, iedere Ramadan kunnen we zo bij schoonouders aanschuiven. Super gezellig met de hele familie! Maar die lieve vrouw kan ook zo goed koken!!

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wat ik vandaag kook is nog normaal, dat kook ik ook buiten de ramadan om, maar als er gasten komen dan kook ik wel heel erg uitgebreid... dit jaar nodigen we geen gasten uit voor de ramadan, want het wordt me te zwaar om voor de gasten te zorgen en uren lang in de keuken te staan... volgend jaar weer een ramadan en dan doe ik het wel...

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    @plurkie: Met de ramadan probeer ik altijd wat meer tijd te nemen voor het koken. Zoals ik net vertelde ben ik tijdens deze zwangerschap echt een hele slechte kok geworden (terwijl ik mijn eten vroeger wel lekker vond). Ik weet niet waardoor het komt.. miscshien heb ik te weinig geduld. Maargoed ik blijf proberen haha.
    Nu het later in de avond is heb ik ook wat meer tijd om iets lekkers te maken.

vanavond wordt het denk ik gevulde tomaten met gehakt, uitjes, rijst en fetakaas. (moet ik wel eerst gehakt halen ;))
    En met een lekker kopje minestronesoep :D (daar heb ik ECHT zin in :D)

@mammavanBatuhan: Echt heel goed van hem meid! ik kan me nog zo goed herinneren toen hij geboren werd. Hoe moeilijk jullie het hebben gehad en hoe goed hij er eigenlijk uit is gekomen! (Godzijdank!) Ik kan me voorstellen dat je enorm trots bent op alle kleine nieuwe stapjes die hij leert. zoals elke mamma natuurlijk :), maar bij jou misschien iets extra omdat je het wat minder vanzelfsprekend vind.

@miireii: Wat goed dat je ook mee doet met de ramadan! Is ook gezelliger natuurlijk. T heeft wat.. samen vasten verbreken en dan lekker eten. Kletsen over de dag. Natuurlijk kan je dat in elke maand van het jaar doen maar dan is alles zo snel snel.. nu neem je echt de tijd om te eten en heb je er ook meer waardering voor!
    Heb je trouwens verder ook interesse in de islam? Als je verder nog vragen hebt kan je me ze altijd stellen (iedereen trouwens)
    (maar wel in PB anders krijgen we op onze kop van de modjes :p)

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    İk heb nog köfte van gisteren over. Daaronder grill ik weet wat brood en yoghurt dit keer maar met 1 teentje kboflook hahah. En ga pilav (turkse rijst) maken. En ga zo een staafmixer halen en dan linzensoep maken vanavond. En wat wat bladerdeeg hapjes met gehakt en salade. Want heb niet veel köfte. Dus vandaag lekker makkelijk alleen linzen soep, bladerdeeghapjes, rijst en wat salade

Karagöz was jij nou diegene die heel veel recepten had? En volgens mij ook een site met recepten? Volgens mij was dat Layla? Was jij dat?

Ow ja en Celia: mijn vader komt uit Sivas en mijn moeder uit Amsterdam :D

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aaaaaaaaah lieverd wat geweldig!!!!
    En niks mens stel je niet aan!!
    Voor hem is dit een hele grote vooruitgang!!
    Je mag zeer zeker een hele trotse mama nu zijn.
    En die traantjes kan ik me voorstellen hoor:D
    Geweldig!!!!!
    xxx

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Sakinah: lief van je!
    Ik heb me toen ik mijn man leerde kennen een hele tijd echt verdiept in de Islam. Ik vind het heel interessant. Heb er zelfs over zitten denken om me te bekeren, maar dat is er dus nog niet van gekomen door, denk ik, toch een stukje angst van mij. Waarom? Geen flauw idee!
    Maar, als ik nog wat wil weten, dan horen jullie het wel!

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ja he sakinah, ik lees soms de blz's door van thee met baklavas, vanaf het moment dat ik ingeleid werd. Dan staan ook echt de tranen in mijn ogen. Hoe iedereen zich af vroeg hoe de bevalling vorderde. En dat we dan de volgende dag naar huis mochtn en op 3 ineens weer terug voor he geelzien en toen puur toeval dat ze de hersenbloeding merkte. Dat ze zeiden dat we er 90% rekening mee moesten houden dat hij jet niet zou redden... Pff dan die intensive/high care maanden... Pfff daar gaan de traantjes weer. Ik heb toen echt veel gehad aan jullie steun.

Nou traantjes weg. Batuhan zit te spelen maar kijkt me aan van wat gebeurt er.

hoe krijg je knoflookgeur uit je handen?

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mireii heeeel normaal hoor "de angsten" , je leven word heel anders.
    Niet jijzelf vind ik maar de mensen in je omgeving gaan je vaak anders zien.
    Neem je tijd en met Allah's wil zul je je straks ook bekeren.
    Goed hoor dat je meedoet met de ramadan, ik heb het toen ook als jij gedaan vanaf 2 jaar voor mijn bekering.
    Maar alles komt op zijn tijd meid:D
    xxxx

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieffffff van batuhan, hij heeft zoiets mama wat is er mis?:D

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En knoflookgeur mmmm goede vraag , ik probeer mijn handen met afwasmiddel dan te wassen en dan is het wat minder.
    Maar helemaal weg nee:(

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Jij weet van dichtbij hoe en wat en hoe we uitkeken naar stapjes verder. Hihi dus weet hoe blij je nu bent!

Haha trouwens in mijn onderschrift staat volgens mij dat ik nog steeds dua (smeekgebeden) doe voor je, voor een zwangerschap. Moet ik maar straks veranderen in een gezond zwangerschap en kindje

16. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    @miireii: Er zijn hier denk ik best een aantal bekeerde dames en ik denk dat ik voor ons allemaal spreek als ik zeg dat we het allemaal eng vonden hoor op het begin! Ik denk dat je je dan vooral bezig houd met je omgeving en je afvraagd wat hun wel niet zullen denken enz. Dus ik snap dat best!

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ja dat was ik...:D maar een site of blog heb ik niet meer... zit er wel over na te denken om dat na mijn bevallling weer op te pakken...;)

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Ik ben echt heeeeeeeeeeeeeel blij voor jullie:D
    Zo'n geweldig nieuws vind ik het.
    En ineens onverwacht is het zover:D

Ach lieffie je smeekbedes ( dat hij gezond geboren word e.d) zijn duidelijk hoor hihihi:D
    xxxx

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Jullie hebben gelijk hoor meiden, ik denk dat dat ook de hoofdreden is waarom ik nog niet bekeerd ben!
    Ben heel bang dat mijn vader het niet zal begrijpen. Hij is heel gek met mijn man hoor, maar hij heeft liever dat ik gewoon blijf zoals ik ben haha! Nou ja, misschien komt het allemaal nog wel.

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ben constant mijn adem aan het inhouden omdat ik zo'n maagkramp heb! heb denk ik iets gegeten veel maagzuur geeft!
    pffff moet constant tel opnemen, is lastig!

Deel Deze Pagina