Voor degenen die vasten, heel veel succes ermee! Ik vast dit jaar zelf niet... word 's ochtends met etenstijd wel wakker voor mijn mannetje
Iedereen die meedoet wens ik een gezegend Ramadan, veel suc6 dit jaar is het extra zwaar de zon komt vroeg op en gaat laat onder.
Bedankt meiden. Hier ga ik niet koken. Ben erg moe en voel me niet lekker. We hadden nog wat kipfilet van gisteren over manlief zegt dat, dat wel genoeg is met een beetje salade. Het menu van vandaag schuift naar morgen.
Hey meid, Lekker een dagje rustig aan doen! Wij halen hier ook pizza vandaag en hebben nog soep van gister over. Morgen weer een dag. Hier gaat het vasten wl goed, ben alleen wel moe vandaag. Veel gelopen en het was echt heet, dus dan mis je een lekker drankje wel. Maar ja.
Ik voel me ook niet lekker... ben ook erg moe... Heb gelukkig al linzensoep gemaakt en ik had nog allemaal pides over van gisteren.. Ik maak alleen voor mijn man nog macaroni (op zijn turks dus lekker makkelijk) en verder niks... Heb wel allemaal lekkere dingen in huis gehaald voor vanavond.. We gaan straks lekker een filmpje kijken.. Nog ongeveer een uurtje...
Hey meiden, hoe gaat het met jullie? @mamavanBatuhan, ik hoop dat je je weer wat beter voelt. @Miireii, Voel jij je al weer wat beter? Inmiddels weer begonnen?
ja meiden hoe gaat het? Mijn man had het gister ook wel wat zwaarder.. vanavond hier vis uit de oven, wat soep met turks brood en salade.
Gaat goed hoor meiden. Denk een griepje ofzo flink misselijk, buikpijn, moe en hoofdpijn. Maar hoef vandaag gelukkig niet te koken. Heb nog gevulde aubergine, pilav en soep van gisteren. Heb alleen een berg afwas. Was gister avond erg moe en heb het omgespoeld allemaal en zo gelaten. Ga zo aan de slag. Hoe gaat het met de rest van de meiden? Umm lekker vis!
Umm, je begrijpt dat als je je menu plaatst er ook een recept aan vast zit he Ik vind hollandse kost heerlijk hoor, maar lang niet zo exotisch als de menu's die ik hier langs zie komen. Mijn man lust overigens geen linzen. Is het in te vriezen, Linzensoep?
Vrede zij met jullie dames! Ik ben er ook weer, zo na het weekend. Nou. het koken ging van het weekend veel beter hoor haha. Heb lekker kip in tomatensaus gemaakt en samosa's en linzensoep hmm was allemaal heerlijk! een hele verbetering dus haha. Heb vrijdag alleen niet gevast. voelde me zo rot. Maargoed.. dat zal ik met de wil van Allah later inhalen. verder niets bijzonders gedaan. Lekker opgeruimd en uitgerust Kennen jullie trouwens gecondenseerde melk van friesche vlag? hmm dat vind ik zo lekker.. in de thee of iets. (of gewoon op een lepel *schaam*) Nou.. vandaag al weer 5e dag..(toch?) gaat snel!
Een vrolijke vaster........... Normaal moet ik niet om Najib lachen, maar dit vond ik wel grappig. Ja haha, heb stomme humor denk ik. Oh, dat van het broodje shoarma vond ik wel grappig van hem. Maar goed, dat doet er ff niet toe
bedankt meid! heb idd ook een vraag over linzensoep. Ik heb een hele pan staan. Maar hoe lang is dat goed in de koelkast?
Mammavanbatuhan: In de koelkast kan je het denk ik wel 3/4 dagen bewaren. maar als het te lang buiten laat heb ik de ervaring dat het heeeeel snel gaat bederven. Ik heb ook nog wat in de koelkast staan hmm heb ik nu al zin in! haha heb trouwens een expririment linzensoep gemaakt. met kikkererwten, groenten en kip erin is weer is wat anders. Heb gelukkig ook al voor vanavond gekookt. dat scheelt in ieder geval
ik begrijp het niet goed....het vasten is toch bedoeld om je in te leven in wat arme mensen meemaken, dat ze geen voedsel hebben en kapot gaan vd honger? maar wat ik dan raar vind dat jullie na zonsondergang jezelf wel helemaal laten gaan met eten....de armen kunnen dit niet....die hebben altijd honger en jullie dus niet.... begrijp me niet verkeerd hoor ik veroordeel niemand, maar ik probeer het principe te begrijpen waarom je het doet....
Hier hebben we het al heel vaak over gehad in dit topic.. als je een beetje terug zou lezen, zou je het al weten. Na zonsondergang laten ze zich echt niet gaan met het eten hoor, want als je vast, verkleind je maag en KAN je bijna niets eten..
Er zijn meer redenen hoor, niet alleen hoe het hongergevoel is Waarom we vasten zie je onderaan staan: -Het vasten ziet men als een vorm van zuivering van de ziel en gehoorzaamheid aan God. Volgens de islamitische leer komt door het vasten de persoonlijke weegschaal. Ze zullen proberen het goede gedrag na de maand ramadan door te zetten. -Het vasten is een van de vijf zuilen van de islam en is dus verplicht. -Het is mogelijk door het vasten zelfdiscipline te ontwikkelen. -Het vasten laat voelen hoe het is om honger te hebben. -Het vasten is een manier om aan zelfdiscipline te werken en aan zwakheden te werken in het karakter.
Het gaat ook om het inleven, niet om het nabootsen. Als ik het goed heb begrepen gaat het erom dat je niet afgeleid wordt door de verleidingen van het leven (eten, roken, seks, etc) en dus teruggeworpen wordt op jezelf. Je wordt je er meer bewust van om lief te zijn voor je medemens, respect te hebben, tevreden te zijn met wat je hebt. Ik noem maar wat. Een bezinningsperiode dus.