Het is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid of hij wel of niet meedoet ( ook als zwangere). En ik neem geen risico's op dit moment. Mijn man wil het niet eens !!
Bedankt allemaal voor het succes wensen. En de meiden die mee vasten jullie ook allemaal veel succes! Ik verheug me er echt op heb het afgelopen 2 jaar niet mee kunnen vasten. Maar nu zit ik met een dillema. Vandaag moet ik mijn laatste pil innemen. Maar ik wil eigenlijk verder gaan met de volgende strip omdat ik vooral de eerste dagen mee wil vasten met mijn man. Het is de eerste dagen toch zwaar. Dus ik wil niet dat mijn man de enige in huis is die dan vast. Maar als ik de strip doorslik dan krijg ik meestal doorbraakbloedingen dat is zo irritant wat zouden jullie doen?
Mmmmmm moeilijk lieverd. Ik heb nooit doorbraakbloedingen gehad tijdens het doorslikken. Ik hoop dat iemand hier je antwoord kan geven! xxx
Heel veel succes met de ramadan meiden!! Ik heb veel respect dat jullie dit doen. En idd niet alleen om het eten maar ik vind het ook mooi dat jullie dan zo bezig zijn met familie en jullie geloof!! Ik zou het zelf niet kunnen, als ik 1 dag niks eet val ik halverwege ergens flauw haha.
Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap niet gevast. Ik was flink uigedroogd geweest. En heb tot een maand of 7 elke dag, vaak overgegeven. En vorig jaar was ik zo ziek (niet door het vasten) dat ik zelfs bloed braakte. En toen adviseerde de internist en chirurg ook om niet te vasten. Omdat ik door ziekte weer niks kon eten en drinken dat ik weer was uitgedroogd. Snap het duş goed dat zwangeren gen risico's willen nemen. Mijn schoonzus heeft wel gevaat toen ze hoogzwanger was. Vond ik wel erg knap van haar. Maar ik kon het niet. HabibiAna jij gaat als het goed s naar İstanbul he? Lijkt me zooooo bijzonder om tijdens de ramadan in Turkije te zijn. Heel veel plezier alvast. Heb je daar ook famillie of kenissen? Je komt zelf oorspronkelijk uit Egypte toch?
Ik wens iedereen heel veel succes!!! Ik vast zelf niet ivm borstvoeding.. Mijn productie is al niet geweldig en reageert heel snel als ik slecht drink.. Wij gaan 4 september naar Turkije, dus kunnen nog een weekje mee maken met mijn schoonfamilie. Heb er erg veel zin in, hele speciale sfeer hangt er dan toch. Iedereen heel veel succes!!!
NOu iedereen heel veel succes gewenst .. Maar wat is nou het echte doel achter de ramadan ? ( gewoon een nieuwschierigheidsvraag )
Ja klopt, maar ik ga naar Egypte, niet naar Turkije De laatste twee weken van de ramadan en het feest maken we daar mee. Lijkt me ook erg bijzonder!
Ja ik zou dat ook weleens willen weten. Want, en dit bedoel ik niet aanvallend en als jullie geen antwoord willen geven snap ik dat want het is zwaar off topic en waar ik bemoei ik mee enz, maar ik dacht altijd dat het was om je in te leven in mensen die het moeilijk hebben ( lees-geen eten) en om discipline te krijgen enz. Maar als het is om je in te leven in diegene die geen eten hebben, waarom wordt er dan na zonsopgang een heel feestmaal gegeten? Dat hebben die arme mensen toch ook niet? Dan is het dus gewoon een hele dag honger hebben en savonds lekker eten. En dit is echt gewoon ook uit nieuwsgierigheid hoor!
dat dacht ik dus ook .. plus ik vraag me dan af wat die mensen er dan wijzer van worden ... ook ik bedoel het niet aanvallend, ben gewoon nieuwschierig
Succes meiden! Ik doe niet meer ben geen moslima maar ik wil jullie heel veel succes wensen met de ramadam! Ik vroeg me nog wel af (misch een stomme vraag) maar daar had ik het met mijn moeder over gisteren Als het nu weer heel heet wordt kunnen en mogen jullie dan niet drinken? mijn moeder zei dat gisteren "zullen ze dan echt niet wat drinken als het heel heet is?" vandaar deze (misch stomme) vraag haha.
Heb er geen verstand van hoor maar volgens mij niet. Volgens mij mag je geneens kauwgom ofzo ook al eet je dat niet op.
Vind het best een goede vraag! ben er ook nieuwsgierig na en bedoel het ook niet aanvallend. Ik heb respect voor de mensen die meedoen aan de ramadam ik zelf zou het kunnen geloof ik... 3 uurtjes niet eten en het draait me al voor de ogen
De ramadan is een maand van bezinning, ff bij jezelf en je manier van leven stil staan. Wat men toch vaak vergeet door de hectiek van het dagelijks leven.. Het is niet zozeer om te voelen hoe de armen zich voelen, maar je laat de lusten eigenlijk ff staan , zoals het eten, drinken en sex tijdens het vasten. Dit helpt je erbij om idd meer discipline te krijgen en meeer bezig te zyn met je geloof. Wel wordt er na de ramadan aalmoezen aan de armen gegeven en msnen die slachten verdelen het vlees ook. Dat volvreten na zonsondergang is puur cultureel. Heeft niets met het geloof te maken. Wij eten hier gewoon hoe we normaal ook eten. Soms wel wat lekkers erbij wat we dan alleen in de ramadan eten. Je maag kan sowieso niet zoveel aan als je de hele dag niet gegeten hebt. Hoop dat et nu een beetje duidelijk is.
De Ramadan is niet direct om aan arme mensen te denken, in eerste instantie om tot bezinning te komen en meer tot je geloof te komen. Daarbij is het ook echt niet de bedoeling om s´avonds een feestmaal op tafel te zetten en jezelf vol te vreten, helaas doen velen dit dus wel. Ook drinken mag niet, ook niet met heet weer. edit: antwoord was al gegeven zag ik