Ramadan komt weer in zicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HOG

HOG Niet meer actief

Dat is idd. spannend. InshaAllah verloopt de reis goed, dont worry ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zal ik doen meis, goede reis met Allah's wil!

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Wat zal ik vanavond is eten..8)

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey meiden,

weer een nieuwe week. Dat het jullie maar weer goed mag gaan.

@Esin, denk je echt zo? Dat je voor niets gevast hebt? Dat is jammer zeg. Nu mag je zeker helemaal niet meer vasten. Moet je die dagen dan inhalen of is het 'einde oefening' voor je?

5. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik doe vandaag weer een dagje mee, gewoon voor de ´leuk´ samen met mijn man.
    Het is alleen ontzettend heet hier vandaag (35 graden)

6. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Hallo lieve meiden!
    Allereerst een gezegende Ramadan toegewenst , Moge Allah iedereen zijn vasten en gebeden verhoren, amien!

Wat leuk dat er weer een topic geopend is hiervoor, op het thee met baklava topic werd het zo stil helaas!!
    Maar ik zie hier weer een paar 'bekenden' alle lof aan Allah!
    Zelf vast ik dit jaar niet mee i.v.m. mijn zwangerschap,
    en omdat mijn man deze week weer avonddienst heeft, voel ik mij wat eenzaam, snik snik :) Vorig jaar zaten wij bij mijn schoonfamilie in Engeland, dan beleef je het echt heel diep met elkaar maar gelukkig hebben we bijna vakantie dus dan hebben we weer wat family-time tijdens de Iftar!

Liefs,

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    het is stil meiden...

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    yups :p

Ramadan alweer over de helft he, het schiet op!

9. HOG

HOG Niet meer actief

Vandaag ga ik bij m'n moeder eten. Mijn man heeft een boys only iftar met zijn neven :) Gaan jullie ook vaak bij anderen eten of is het toch meestal thuis?

10. Esin

Esin Niet meer actief

Hoi Daan,

Sorry voor het late antwoord, maar ik lees je berichtje nu pas.

Ja ik heb indd voor niets gevast, omdat ik tijdens het vasten ongi ben geworden.
    Als je ongesteld bent dan mag je niet meevasten, maar zodra je het niet meer bent dan kun je gewoon weer mee vasten en de dagen dat je toen niet hebt mee kunnen vasten die haal je gewoon weer in.

11. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Vrede zij met jullie allen!

Zie deze topic nu pas.
    Helaas vast ik deze keer ook niet mee. Geef BV en loopt niet helemaal geweldig en durf geen risico's te nemen..
    Of dit de goede keuze is weet ik niet maar mijn gevoel zegt dat het beter is zo. Wel mis ik nu de echte sfeer van Ramadan en merk ik dat mijn imaan op een laag pitje staat...

Allemaal nog een gezegende Ramadan toegewenst en moge Allah jullie vasten accepteren!

Liefs!

12. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Vrede zij met jullie zusters!

Het is inderdaad weer wat stil hier, iedereen zal het wel druk hebben met kids en de iftars! :)
    Mijn man heeft gister ook met vrienden een mannen-iftar gehad, hij heeft al een paar keer ergens anders het vasten verbroken,
    i.v.m. de late tijd ligt dochterlief altijd al op bed dus ben ik nog geen 1 keer op visite gegaan:( maar met de wil van Allah gaan we volgende week een keer bij vrienden eten en dochter maar een keer laat naar bed haha, die wil echt niet ergens anders slapen, of het moet bij opa en oma zijn!

Jammer genoeg ben ik eigenlijk wel erg moe deze zwangerschap, weinig zin om speciale 'hapjes' te maken. Ik ben al blij als ik wat gekookt heb zodat onze dochter op tijd kan eten (ik eet dan samen met haar aangezien ik niet meevast) gelukkig had ik net voor de Ramadan al wat voorbereidingen getroffen en kan ik soms wat uit de vriezer halen en soms maak ik Harira soep uit een pakje, alleen water erbij, roeren, koken en klaar, alle lof aan Allah.
    Gelukkig is mijn man erg makkelijk hihi en hebben we lieve buren en vrienden die ons wat lekkere hapjes brengen:)

Nou zusters, ik ga mijn bedje opzoeken!
    Liefs,

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hallo dames!

lekker stil hier!
    nou dan doe ik maar weer eens een berichtje plaatsen.
    Het gaat best goed met de ramadan! moet wel zeggen dat ik er dit jaar best veel moeite mee heb, maargoed Allah belast niemand boven zijn vermogen en als ik me echt niet lekker voel stop ik gewoon hoor!

ben maar weer eens aan het bedenken wat ik vanavond ga eten
    heb wel zin om iets lekkers te maken :)

liefs Sakinah

Deel Deze Pagina