Ramadan komt weer in zicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Je mag je mond spoelen maar niet afslikken!
    Stel dat je iets per ongeluk gebeurd bv met het klaarmaken van eten proef je natuurlijk snel, en is het van oeps!!
    Dan is je vasten niet gebroken doe je het extra natuurlijk wel.
    Vorig jaar was het goed heet/ warm en nee heb niet gedronken!!
    Je lichaam gaat ook anders om met je honger en dorst vind ik.

Cherryayden, het klinkt idd als de hele dag niks en dan lekker eten maar vergeet niet je maag word steeds kleiner dus je ook steeds weiniger.
    Het doel ervan is ,zover als ik het geleerd heb, dat je dan weet hoe armen mensen het hebben, en dat je meer bezig bent idd met je lusten te beheersen op alle vlakken.
    Als je niets kunt eten e.d
    Oke je kunt 's avonds maar dat gaat steeds slechter hoor.
    Verder ben je door deze hele gebeurtenis ook heel anders nog met je geloof bezig veel intensiever.
    Je voelt je ook anders en de sfeer is anders!
    Ik hoop dat andere zusters, misschien nog wat andere uitleg kunnen geven indien ik iets niet helemaal juist heb gezegd, mijn excuses.
    xxx

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het is toch ook om je lichaam te reinigen? en mijn zusje zegt dat ze wel haar mond mag spoelen als ze een droge mond heeft... ik vind het knap hoor voor degene die het volhouden! wel vind ik het best onverantwoord als je dat doet terwijl je zwanger bent of ziek bent... lijkt me niet gezond...

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    nee dat hoop ik ook niet voor jullie! en idd ook niet voor mezelf :)

Nog een vraag:
    mensen die ziek zijn die bijv. diabetus hebben die doen niet mee? of hebben zij hier een keuze in?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

elif@ heb het misschien mis hoor maar jij bent toch gewoon nederlands of niet? heb je een moslim man?:)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mora het reinigt idd ook je lichaam dat klopt.
    Maar dat is niet de hoofdreden ;)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

volgens mij hoeven die niet. net als zwanger en als je ongi bent toch ook niet?

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oja en kinderen toch ook niet?:(

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    kinderen niet nee, zieken hoeven niet mee te vasten.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hey umm85@ je hebt een zoontje! gefeliciteerd!:D

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Om een volledige uitleg te lezen over de inhoud van ramadan het waarom en hoe of wat staat hier correct beschreven:

Ramadan - Wikipedia

@Elif Het vasten is tussen jou en Allah daar staat je man los van. Voordat je een beslissing neemt zou ik eerst advies vragen aan geleerden voordat je zelf beslist ik doe al op voorhand niet mee. De uitspraak ''ik neem geen enkel risico'' vind ik echt jammer... Allah heeft het vasten voor de mensen voorgeschreven en als het voor een zwangere vrouw gevaarlijk zou zijn zou dat duidelijk beschreven staan. Meer wil ik er niet over zeggen het is je eigen verantwoordelijkheid.

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Als je per ongeluk een hap eten neemt bijvoorbeeld tijdens het koken wat niet met opzet gebeurd vast je gewoon verder.. ''Allah heeft de vastende gevoed''

12. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Bedankt voor de uitleg, tis me wel wat duidelijker :D!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Thanks! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

Iman: het is inderdaad ieder voor zich, ik heb ook geen advies gevraagd aan een geleerde. Ik ben net bevallen, productie van de bv is niet super, ben op een dieet vrij van producten waarin koemelk, kippenei, soja etc verwerkt zit. Daarbij kan ik niet 1,2,3 overstappen op kv wanneer nodig ivm de kans op een ernstige allergie. Persoonlijk kies ik er voor om niet te vasten.

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het lijkt mij niet meevallen om tussen de niet vastende mensen te vasten... een collega van mij is moslima en vorig jaar tijdens de ramadam zei ik perongeluk "ga je mee lunchen?" en toen dacht oh nee ze doet aan de ramadam :) gelukkig kon ze er om lachen haha.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

succes meiden, voor ons (katholieken) begint het in februari ongeveer weer.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik wil iedereen een gezegende ramadan toewensen!

Ikzelf vast niet, ik ben sowieso geen moslima en daarnaast geef ik borstvoeding. Mijn man wil wel weer meedoen, gelukkig kan hij de komende 3 weken fulltime in de nachtdienst werken, dat scheelt alweer. En daarna gaan we naar mijn schoonfamilie in Turkije dus daar zijn we de laatste twee weken van de ramazan en ook met ramazan bayram (suikerfeest), dat laatste heb ik nog nooit meegemaakt in Turkije en lijkt me wel erg bijzonder!

17. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Een hele fijne ramadan zusters, moge Allah ons vasten accepteren en ons standvastig maken in het geloof deze maand en de maanden daarna!

Dit jaar vast ik weer wel mee vorig jaar niet ivm borstvoeding, jaar daarvoor tijdens de zwangerschap had ik wel gevast en dat ging toen goed.

Ook voor de niet vastenden ivm zwangerschappen en borstvoeding zijn er zoveel andere mooie manieren om aanbidding te verrichten! Dus voor ons alle nogmaals een hele fijne ramadan!!

Umm Aasiya

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    @Plurkje je hebt gelijk ik ben gewoon nl,maar ik ben bekeerd sinds juli 2008 ;)
    Mijn man is idd moslim ( turks)

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik wist dat hier een reactie op zou komen.
    Zoals velen mensen weten heeft mijn zwangerschap 4,5 jaar op zich laten wachten.
    En mijn schoonmoeder is mijn schoonzusje bijna verloren tijdens de ramadan.
    Dus nee ik neem niet het risico mijn zoontje te verliezen!
    Daarvoor hebben we te hard gevochten!
    En Allah SWT weet dit als beste waarom!

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    ik ga voor het eerst proberen mee te doen, ik wil jullie ook veel succes wensen!

Deel Deze Pagina