Ramadan komt weer in zicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja zie je! dacht zoiets ooit eens gelezen te hebben:) goed onthouden he! hahah:D

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    @ Iman,

Maar dit staat toch ook op wikipedia:
    Voor zieken, zwangere vrouwen, vrouwen tijdens de menstruatie, soldaten in oorlogstijd, jonge kinderen, reizigers en alle anderen voor wie het vasten een bedreiging vormt voor de gezondheid of vertragend werkt op herstel van een ziekte, wordt een uitzondering gemaakt.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Anna heeeeeeeel veel succes!!!

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    jaaaaaa plurkie ongelooflijk dat je dat onthouden hebt hihi:D

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    dank je :) gaat wel goed komen hoop ik

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jawel:)

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Je hoeft je ook voor niemand hier te verantwoorden. jij kent je lichaam en situatie het beste en dit is iets tussen jou en God.

Suc6 Anna!

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Meid geef je groot gelijk dat je niet meedoet!
    Het is jouw gevoel en jouw keus...jij hoeft je echt niet te verantwoorden tegenover anderen.

Trouwens nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    succes dames! heb er veel respect voor..

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bedankt lieve meiden!!

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    och och wat zijn we het weer met mekaar eens... ach ja het heeft toch weinig zin want de meeste hier doen toch wat ze zelf willen en wat in hun straatje het beste te pas komt.... ik kom hier niet om mijn gelijk te halen maar ik gaf alleen een advies dat is mijn plicht als moslima... daarmee wilde ik ook aan de andere mensen die meelezen laten zien dat er wel bepaalde regels aan verbonden zijn als men er voor kiest om niet mee te vasten. Het is geen standaard regel ik ben zwanger dus ik hoef niet mee te vasten.

Jeem22 de site die ik je gaf is een korte bondige samenvatting geen uitspraak van islamitische geleerden.

Verder hoop ik dat het een hele fijne Ramadan wordt!!

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Iman: sorry maar ik denk dat de meiden die vanwege hun zwangerschap of omdat ze bv geven echt wel na hebben gedacht voor ze tot deze keuze kwamen.

Meiden ik wens jullie hele veel succes. Ik heb zelf ooit 48 uur gevast en dat vond ik zwaar. Laat staan 30 dagen. RESPECT!!

13. Seth

Seth Niet meer actief

Geef je gelijk.... ennuhh je hebt als moslim toch de mogelijkheid... (of verplichting?) om het in te halen...

Vooral niet drinken, lijkt me helemaal niet zo gezond voor een zwangere... zeker niet als het wat warm wordt.....

14. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant

ik denk dat het ook haram is om over andere te oordelen!
    het is iedereen zijn eigen ding en probleem tussen diegene en allah!

dames heel veel succes.....

15. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    pfffffffffffffffffff

je moet niet meteen iets haram noemen ik heb uitleg gegeven. Iemand van haram beschuldigen zonder reden is een grote zonde..

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hebt geen idee meis, maar laat ik er maar over ophouden. Ik snap dat je advies wilt geven maar soms kan dit ook heel anders overkomen als bedoelt.

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    je blijkbaar... ik heb niemand aangevallen en netjes gesproken dus vraag me af waarom mensen zich weer persoonlijk aangevallen voelen. We zijn in dit leven om van mekaar te leren en worden niet zo geboren. Nogmaals ik heb gezegd wat ik vind dat ik moest doen en verder moet ieder voor zichzelf beslissen.. ik veroordeel niemand, ik leg alleen uit dat er wel regels aan het vasten zijn verbonden.

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Dit is ook niet echt netjes van je om te zeggen. Logisch dat er zo op je gereageerd wordt;)

Laten we het gezellig houden dat gekibbel is sowieso niet de bedoeling van de ramadan :)

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    İk denk idd dat iman het absoluut niet aanvallend bedoeld. En alleen meer informatie over de regels wilt geven. Tuurlijk mag iedereen het zelf weten en vooral in Elif haar situatie kan ik dat heel goed begrijpen. Maar vind van iman ook dat ze gelijk heeft wat betreft hoe het echt is. Maar zoals umm ook al zei denk ik dat de meiden die niet vasten voorzichzelf ook een goede reden hebben.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik denk inderdaad dat Iman het anders bedoelt als veel meiden opvatten. (ik moest ook ff 2 keer lezen, om eerlijk te zijn, het lijkt in eerste instantie nogal aanvallend ja)
    Maar hee... dit lijkt me al helemaal niet de bedoeling van de ramadan!! ;)
    Of iemand vast of niet, moet diegene zelf weten. En in Elif's schoenen zou ik precies hetzelfde doen.
    (ik vast tenslotte ook niet ivm de borstvoeding)

Druk bezocht topic, trouwens. 18 actieve gebruikers. ;)

Deel Deze Pagina