Ramadan komt weer in zicht!

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nog 30 dagen dames!!

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

k hoorde het op het nieuws, iedereen veel succes!!!

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt lieve meiden.

Ik was vannacht gewoon stom geweest. Met mijn maagband verdraag ik geen brood. En vannacht toch geprobeerd op de helft van de boterham kwam het vast te zitten. En heb verder niet meer kunnen eten of drinken.

Hoe gaat het met de rest haha we zijn nog maar net begonnen maar toch :D

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

van hoe laat tot hoe laat mogen jullie nu weer eten? vanavond vanaf 10 uur ofzo? en dan tot 6 uur smorgens?

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Veel succes dames!

6. Esin

Esin Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Ik ga ook vasten deze maand...
    Ik heb nog getwijfeld om niet te vasten als ik ga werken (werk in de zorg) omdat het te zwaar is, maar ik ga het toch proberen, omdat ik iets geks heb meegemaakt...

Ik werd precies wakker op de tijd (zonder wekker) dat het vasten zou beginnen en ik hoorde in 1 oor heel hard de koran... :(
    Ik dacht eerst dat mijn man zijn telefoon afging, omdat hij misschien iets had ingesteld, maar ik kon me ook niet bewegen en ik kreeg ook last van oorsuizingen en toen was het na 1 minuut allemaal weg...

Ik ben benieuwd wat dit te betekenen kan hebben?

7. Esin

Esin Niet meer actief

Wat is dit nou weer voor een bekrompen reactie..
    Deze dame is na 4,5 jaar zwanger geraakt en wil logisch geen enkel risico nemen.
    En daarnaast is het DUIDELIJK beschreven dat zwangere vrouwen zijn vrijgesteld van het vasten...
    Waarom moeilijk doen als Allah jou het makkelijk maakt...

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi esın,

wauw!!! Wat bijzonder ik zou echt niet weten wat het was. Maar zeker wel een teken. İk vind het heel knap van je, dat je her toch gaat proberen! İk hoop dat je jet niet al te zwaar krijgt.

En van iman, zij bedoelde het niet slecht. En ik weet idd dat Elif "normaal" echt wel zou vasten! Ze is zo knap geweest om zelfs al vor ze bekeerde af en toe mee te doen! En heel behrijpelijk om na 4,5 geen enkel risico te willen nemen. İman bedoelde het ook niet verwijtend.

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Plurkie het is van ongeveer 04:30 tot 21:30 :D
    ongeveer 17 uurtjes

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik doe dit jaar helaas niet mee wegens mijn zwangerschap.. Ik hoop volgend jaar weer mee te doen..

Mijn man vast wel en ik ben wel vanochtend om 03.45 uur voor hem opgestaan. Hij heeft ontbeten en daarna sliep ik weer..

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Spannend zeg! Brengt altijd een rustige sfeer met zich mee, zo bijzonder. Ik kan niet meedoen, ben net bevallen en borstvoedende. Heb sinds dat ik bekeerd ben (ben een Nederlandse moslima) elk jaar mee kunnen doen. Maar dit is het eerste jaar dat dat er dus niet inzit. Voel me er wel heel raar onder.

Maar naast het niet eten en drinken, zijn er genoeg andere dingen die ik kan doen. En hopen dat het voor ons allen een verbetering zal zijn die we door kunnen zetten na de ramadhaan.

O Allah laat onze liefde voor mekaar toenemen amien.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Amien!

Veel succes vandaag voor de vastenden, Moge Allah swt het accepteren!

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Succes meiden!

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Amien!

Bedankt lieverds

trouwens zouden jullie tijdens jullie gebeden ook smeekgebedes voor batuhan zijn gezondheid willen doen?

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok!:) toch best lang hoor:)

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dat zullen we zeker doen zus.

O Allah genees Batuhan, en voorzie hem met een gezond en gezegend leven. Al onze kindjes amien!

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik wil de meiden die vasten heel veel succes wensen, het zal dit jaar en de komende paar jaren moeilijk worden omdat je steeds later mag eten...

dit jaar doe ik niet mee want ik ben zwanger maar hoet voelt wel jaar want ik heb altijd mee gedaan...mijn man doet wel gewoon mee net zoals elk jaar... hopelijk mogen we over 2 jaar als we in turkiye zijn een paar dagen daar mogen vasten, is toch heel anders dan in nederland...

mijn schoonouders zijn in turkiye en die komen pas terug na het suikerfeest... ze vasten dus de hele ramadan in turkiye... leuk voor hun natuurlijk maar voor de kids wel saai want het suikerfeest vieren we dan zonder de ouders... en misschien vieren wij het ook niet want misschien ben ik dan bevallen, ben 12 september uitgerekend...

18. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hallo dames!

Wil graag iedereen die mee doet heel veel succes wensen en ik hoop dat Allah iedereen zijn vasten zal accepteren!

Ik heb er over getwijfeld maar ik ga het toch proberen dit jaar.
    heb vorige week een dagje geoefend en dat ging heel erg goed.
    Op zich valt 21.15 wel mee. Volgend jaar zal het nog moeilijker worden denk ik. Als ik me niet lekker voel (echt neit leker) dan kan ik altijd nog stoppen denk ik maar zo. En verder heb ik bij mijn eerste ook gevast en dat ging prima :)

Wat ik vooral heel erg mooi vind aan de ramadan is dat er moet worden geprobeerd om geen ruzie te maken en je echt te richten op de dingen die belangrijk zijn in het leven. Je geloof, Familie, de mensen waar het minder gaat in deze wereld.

Inderdaad jammer dat sommige mensen er zo'n spektakel van maken.
    grote feesten tot diep in de nacht.. dat is niet helemaal de bedoeling... maargoed deze mensen vasten ook en weten waarschijnlijk niet beter.

Vandaag inderdaad de eerste dag. Hoop dat iedereen er goed doorheen komt! Moge Allah ons kracht geven!

Als de meiden willen kunnen we het topic thee met baklava's weer openen? kunnen we lekker kletsen
    hoor wel of er interesse is!

Liefs Sakinah

19. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Wat betrefd dat het steeds later word is natuurlijk wel waar. Maar het is wel eerlijk verdeelt op deze manier. De jaren dat wij vroeg ons vasten konden verbreken waren er moslims aan de andere kant van de wereld die dit pas later konden. En nu is het langzaam aan het veranderen, en zullen wij elk jaar wat later het vasten kunnen verbreken.

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    dat klopt inderdaad! stel je voor dat mensen aan de ene kant van de wereld Altijd pas om 10 uur mogen eten.. en de mensen aan de andere kant altijd om 5 uur. Hoe doen ze dat eigelijk op plekker waar het altijd licht blijft :p
    volgens mij mag je dan de tijden aanhouden van de dichtsbijzijnde plek.

Deel Deze Pagina