Ramadan mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door HabibiAna, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Goede vraag mamazeyad... Heb even gekeken, maar ik weet het niet.
    Vroeg me hetzelfde af over draagmoederschap?
    Is dat toegestaan? Het is niet aan de orde van de dag, maar het kan zijn dat mijn zus haar buik geen eigen kindje kan dragen... en vroeg me zo af of het überhaupt toegestaan zou zijn? :(

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

dat mag volgens mij wel alleen dan wel via ivf methode. dus je mag niet iemand anderse eitjes gebruiken of zaad. maar eigen eitjes en zaad en dat dan op een operatieve manier bij een draagmoeder plaatsen.

ik weet het overigens niet zeker hoor dus als ik het verkeerd heb mag iemand me verbeteren;) mijn mans zus kan helaas geen kinderen krijgen en ze hebben het over deze optie gehad maar ze hebben het niet gedaan omdat ze in een dorpje woont waar mensen al snel negatief praten:(

3. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Lastige situatie voor hen zeg.

Ik bedoelde't nog net anders.
    Mag ik als moslima de draagmoeder zijn voor mijn niet moslimazus en haar man?

Ik denk dat ik het niet zou kunnen/willen, maar vroeg me af of't kan...

Iedereen aan't koken? :)

4. mamazeyad

oo zo dat weet ik niet;) ik denk het wel maar dan ook weer met haar eigen zaad en eitjes.

iedereen alvast eetsmakelijk:)

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Lekker gegeten, jullie ook?

Donderdag krijgen we mee eters, iemand nog tips voor dingen die ik in't voren kan voorbereiden? Moet namelijk gewoon werken maar wil iets specialer/uitgebreider met visite...

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt mee niet dat dat mag amona.

Hier ben ik overigens wel donor, tenminste, heb afgegeven dat mijn nabestaanden het moeten beslissen. Ik dacht dat het wel mocht, maar heb dit al zo vaststaan voordat ik moslima werd en eigenlijk nooit veranderd.

7. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Heb ik ook Umm, stond al jaren zo dat nabestaanden mogen beslissen en totaal niet meer aan gedacht.
    Geen idee of dit over de grens nog geldt aangezien ik momenteel in DLD woon, anders dus ff laten veranderen.

T leek mij ook niet mogelijk draagmoeder te zijn. Ach ja, "gelukkig" is die vraag ons nog niet gesteld, want hoe graag ik enerzijds wil, hoe bizar het me anderzijds lijkt. Je bent toch zwanger 9 maanden!

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    ik wilde graag donor worden maar heb dit toen ik ben bekeerd niet meer gedaan.
    ik had begrepen dat het niet mocht omdat je je lichaam weer in dezelfde staat moet terug geven?? zelfde als je bv een tattoo zou laten zetten even heel simpel gezegd dan...

draagmoeder ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar...

hoe gaat het met vasten? nog een paar uurtjes! wij eten vanavond lasanga en salade.

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hier gaat het goed hmdl:)
    Wat ik weet is dat je geen zaad van een andere man ( dan je eigen man) in je lichaam mag, dus ook zwanger worden van een zaaddoner Mag niet en hetzelfde geldt dan ook voor draagmoeder zijn en Allah weet het beste.

Wat doen jullie in het dagelijks leven? Werken/ thuis?

10. mamazeyad

ik ben op het moment thuis mama en doe een studie spw. ik wil na de bevalling wel op zoek naar een baan. niet voor het geld maar gewoon om wat vaker uit huis te komen en andere mensen tegen te komen.

en jij?

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Leuk! Hoelang moet je nog? Knap dat je studeert en daarnaast een kind hebt. Ik heb Pedagogiek gedaan en werk als gezinscoach van multi problem gezinnen;) ben nog niet begonnen, omdat ik heel erg last heb van bekkeninstabiliteit:(
    Heb na mn oudste ongeveer 1.5 jaar thuis gezeten en begon me echt te vervelen! Nu lijkt het me heel zwaar om te gaan werken met 2. Weet echt niet hoe dat zal gaan, maar heb aan de andere kant ook geen zin om elke dag thuis te zitten met twee kinderen. Word er echt gek van:)

12. mamazeyad

#212 mamazeyad, 31 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2012
    leuk:)werk je dan voor jeugdzorg? wel vervelend dat je nu niet kan werken door bi:( ik moet nog een jaar. ik doe overigens een thuisstudie dus wil graag en baan ofzo want alleen maar thuis zitten is erg saai;) ik wil wel graag vaker buiten de deur komen.

13. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik werk 20 uur, ik doe administratie en het is idd wel fijn ff uit huis want ik zou echt gek worden om altijd thuis te zitten.

14. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik werk nu 40u maar dit is ook ons eerste kindje.
    Hoe't er straks uitziet, is nog 'n raadsel. Hopelijk vindt manlief werk en kan ik dus wat minder/tijdelijk niet werken. Hij spreekt de vtaal nog nauwelijks dus lastig om dan aangenomen te worden.
    Inshallah lukt dat binnenkort. Anders wordt hij noodgedwongen thuispapa ;) ook niet erg, maar mij lijkt't vreselijk om fulltime te werken als we straks een kindje hebben...

15. mamazeyad

40 uur is best pittig. ik hoop dat je man snel een baan kan vinden is voor hem vast ook vervelend. mijn man kan de taal hier ook nog niet zo goed maar hij had het geluk dat hij gelijk bij zijn broer in dienst kon. inshallah komt het allemaal goed:)

16. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Vrede zij met jullie zusters,

Hoe gaat het? Alweer bijna halverwege de Ramadan, wat vliegt de tijd he! Doen jullie behalve het vasten/ of niet vasten ivm zwangerschap, nog iets anders, zoals extra Quran lezen? Ik was voornemens om extra te lezen maar met werk, 2 kids waarvan 1 momenteel moeilijk slaapt schiet het erg bij in:(
    Moge Allah mij standvastig maken!

Er was iemand die vroeg qua werk, ik werk parttime en mijn man fulltime maar i.v.m. wisselende diensten kunnen we het goed op elkaar afstemmen waardoor er bijna altijd iemand thuis is en zo niet dan past mijn schoonzus of moeder op.
    Het is te doen maar vind het soms best pittig want soms moet ik best racen om alles klaar te hebben, eten enzo, voordat ik naar mijn werk ga, maar alle lof aan Allah, het lukt toch altijd!

En wat gaan jullie vandaag maken? Ik heb nog het e.e.a. aan 'restjes' dus denk dat het soep, broodjes en salade wordt en wat rijst met kip.

Nou dames, succes weer met vasten/niet vasten;)
    Liefs,

17. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Zo iemand zoek ik ook nog haha, je moet maar net iemand treffen die je/hem een kans geeft hem. Mijn man wil graag zijn handen uit de mouwen steken en hard werken, maar helaas loopt het tot nu toe steeds met de taal mis, best jammer eigenlijk want veel bedrijven zouden blij moeten zijn met zo'n harde werker.

Wat fijn dat jouw man bij zijn broer aan de slag kon :)
    Hoop dat het bij ons ook snel komt inshallah.

Ummy, hier niet veel eetplannen voor vanavond, chorba, salade, brood, gebakken aardappeltjes, kip ofzo. Knap hoor hoe je alles draaiende houdt :D

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik werk niet, heb wel gewerkt als doktersassistente maar nu niet omdat het niet handig/nodig is. Mijn man heeft namelijk een fulltime baan en eigen zaak en is praktisch 7 dagen in de week aan het werk van 8 uur s'ochtends tot minimaal 21.00 uur in de avond. Op zondag werkt hij wat minder. Wel help ik een aantal keer per week vrijwillig op de voorschool (isl) van mijn dochter (nu zoon dan want mijn dochter gaat naar de kleuterschool) en vrijwillig bij de baby en dreumesgroep. Verder nog wat kleine vrijwillige dingetjes her en der.

Wilde uiteindelijk wel weer wat gaan doen maar nu gaan we binnen een aantal jaar naar Turkije verhuizen en zie ik daar wel weer verder :D

19. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    40u lijkt mij ook erg pittig! Zonder kinderen al, laat staan met:)
    Ik werk 24u en vind dat meer dan genoeg. Als ik klaar ben, haal ik mn dochter van het kdv en ga naar huis. Meteen de keuken in om haar eten klaar te maken, haar te eten geven en daarna naar bed brengen. Dan pas kan ik even bijkomen van de dag. Nu zal dat een ander verhaal zijn met een tweede. We zien het wel. Kan nu voorlopig nog niet aan het werk.

Ik heb vandaag erge hoofdpijn! Slecht geslapen, om 3u wakker geworden voor sehor daarna werd de kleine wakker om 5,6 en 7 u en de oudste om half 8 en sindsdien niet meer geslapen!

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Waarom naar turkije eigenlijk? Is opzich niet echt een islamitisch land toch? Hoe is het voor jou daar? Taal en cultuur enz.?

Deel Deze Pagina