Hoe is t met de vastende dames hier? Ik heb ff een break ivm rode tante die op bezoek is bij me maar ik kan niet wachten tot ik weer mag vasten. Het geeft me echt een heerlijk gevoel als ik vast. Me man eet vandaag niet thuis dus voor mij en kids maak iets makkelijks aangezien ik niet vast, en morgen fa ik weer lekker uitgebreid koken.
Zijn er trouwens nog meer dames die t moeilijk vinden om te verzinnen wat er elke dag weer op tafel te zetten. Ik heb gewoon geen ideeën meer. Net heb ik bij de turkse slager een soort kruiden en meel mix gehaald om soort van Kentucky fried chicken te maken. Denk dat ik dat maar morgen maak, verder kook in deze ramadan voor de iftar nooit maaltijden omdat het te zwaar voor onze maag is. Wij moeten t meer hebben van " hapjes" zoals loempia, kippasteitjes en dat soort dingen.
ik heb dat ook vaak dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet maken. dan vraag ik gewoon aan mijn man wat hij wilt eten niet dat hij altijd antwoord geeft hoor. soms zegt hij dan: maakt niet uit maak jij de loempia's en kippasteitjes zelf? wil je het recept hier neerzetten?
Salam allemaal Hoe gaat het? Over de helft alweer! Ik vind hetook moeilijk om gerechten te bedenken, maar ook buiten de ramadan om. Vraag het dan ook aan mn man en die zegt dan doe maar wat. En als ik maar wat doe, zget ie weleens : o daar had ik niet zo'n trek in hahaha typisch. Mij grote meid was gisteren jarig, 3 alweer! Wat gaat de tijd snel zeg. We zijn paar dagen bezig om overdag zonder luier te lopen. Erg laat, maar door de zwangerschap, bevalling enz had ik echt geen zin om er eerder aan te beginnen Het gaat tot nu toe heel goed hmdl. Hoelang duurt het ong voordat ik 's nachts ook de luier weg kan laten? En als ze we straks gaan vliegen, is het dan handig om toch een luier om te doen? Ik vraag haar nu steeds of ze wil plassen als ze buiten zijn.
@ habibiana nog gefelicitieerd met de verjaardag van je dochter! Herkenbaar, hier ook soms inspiratieloos en mijn man geeft dan ook het bekende antwoord: maakt mij niet uit. vanavond bij mijn schoonouders eten dus hoef niets te verzinnen.
kolo senna wo inta tajib vieren jullie verjaardag? hoewel het haram is doen wij het wel zeyad word in november ook 3 maar heeft ook gewoon nog een luier om. mijn broertje van 5 is al 2 jaar zindelijk maar draagt nog steeds een luier 's avonds. verschild heel erg per kind. als je merkt dat haar luier 's avonds droog blijft kan je het proberen zonder luier. (tenminste dat lees ik altijd bij de zindelijkheids topic's bij peuter en kleuters). ik zou je dochter in het vliegtuig voor de zekerheid wel een luier aangeven. door de spanning kan ze makkelijker een ongelukje krijgen.
Dames, Graag in het Nederlands communiceren met elkaar, anders zal ik het topic sluiten. Voor anderen is dit onbegrijpelijk, en het is tevens niet toegestaan! Dank!
Dankje! Ja, voor kinderen wel. Voor onszelf vieren we het niet. Wel een gedoe die luiers buiten zeg. Vraag haar steeds of ze moet. Vandaag naar de winkels zegt ze ik moet poepen! Snel een wc gezocht, zit ze kaat ze een puf hahaha klaar Weer naar de auto terug zegt ze weer ik moet weer. Dus ik dacht nou misschien komt het echte werk nu! Weer helemaal terug door de regen doet ze helemaal nix! Ahhh Maar ja, liever dat dan dat ze het in de auto doet! Wij gaan vandaag foul en falafel eten met wraps. Heb mn man over kunnen halen haha. Hij had er eerst geen zin in. En ik heb geen zin om te koken vandaag. Wat eten jullie?
babii: sorry ik zal voortaan alles in het nederlands schrijven. kolo senna wo inta tajib betekend gefeliciteerd in het egyptisch. habibiana; oe dat is wel lastig. mischien dat ze wel echt moest maar toen ze eenmaal op de toilet zat het haar niet lukte. hoelang ben je al bezig met zindelijkheidstraining? ik wil ook beginnen met zeyad maar weet niet hoe. hij lijkt het echt niet te snappen
Ik ben afgelopen donderdag begonnen! Een potje neergezet in de woonkamer en gezegd dat ze daar op moet gaan zitten als ze moest. De luier meteen weggedaan. En het ging eigenlijk gelijk goed. Maar 1 ongelukje gehad, toen ze druk aan het spelen was. Was al heel lang bezig om haar op de wc te laten zitten, maar dat deed ze niet. Ze gaf het altijd te laat aan, als ze het al in haar luier had gedaan. Misschien kan je het ook zo proberen. Meteen de luier wegdoen? Hier was ze wel laks, omdat ze wist dat ze toch een luier om had.
ik heb het vorige week al een paar dagen geprobeerd maar hij snapt niet voor wat het potje is. ik vertel hem ook dat hij daar op moet plassen maar hij snapt niet wat plassen is ik had me man gevraagd of hij het voor wilde doen maar hij verklaarde me voor gek hij gaat nu sinds een week weer af en toe naar de opvang dus ik hoop dat als hij het bij andere ziet dat hij ook zindelijk word. wel fijn dat jouw dochtertje het wel snel oppikt
Hahaha zie het al voor me, dat je man het ff voordoet hahahaha op zo'n mini potje, mijne kan slaperig de grote pot al missen laat staan de kleine LOL!!! Oh dames we zijn zo gelukkig, zouden we echt met beiden zijn, maar we krijgen een zoon!!!!! Eindelijk hij heeft zich vandaag laten zien!!! het werd ook wel tijd! Ook verplicht 2 weken ziektewet, heb teveel harde buiken, schijnen wel lichte weeën te zijn, daarna weer ff kijken hoe het gaat. Vandaag nemen ze nog niet echt af, maar hopelijk met meer rust. Als k me dus minder meld, of kortaf meld komt t doordat k dan op tel zit (wel meelezen maar schrijven is irritant nu zit ik toevallig ff op pc). Ook zei de assistent van de gyn dat k meer moet drinken, maar ja zij weet niet dat het Ramadan is... het was urine bij hen om 9u s morgens, denk dat k die opmerking dus wel kan vergeten?? Het gaat zo goed met de Ramadan dat k die laatste dagen eigenlijk ook gewoon vol wil maken. Zien jullie dit anders? Gisteren had manlief een soort, zo noem ik ze maar, loempiaatjes gemaakt met gehakt erin. Best lekker Smaak leek een beetje om Algerijnse shoarma (gehakt erin, knoflook, aardappel en kweet verder niet wat) bourek ofzoiets heet het ff naam vergeten Wat eten jullie vandaag? Smakelijk straks!
gefeliciteerd amona weet je ook waarom de ass van de gyn dat zei? misschien iets wat wijst op uitdroging? ik zou nog even na vragen bij je gyn of het kwaad kan om verder te vasten ook omdat je nu voorweeen hebt?
Er zaten voor de derde keer leukocyten in mijn urine...volgens mij wijst dat eerder op ontsteking dan uitdroging? Ze zei't ook alleen tussen neus en lippen door dus 't zal wel meevallen? Ik was wel wat lichter dan de vorige keer maar dat kan ook aan kleding liggen...ben sowieso nog niet aangekomen in de zwangerschap. Zit vast goed, maar veel relaxen. HB was maar liefst 16.1! Lekker gegeten dames? Hier wel. Nu uitbuiken, water en straks fruit hihi.
Gefeliciteerd Amona .. Mashallah! Haha nu lekker shoppen voor jongens! Ik hoef echt voor de rest 3 jaar ofzo niet meer te shoppen of vooraltijd hahaha! Mijn oudste zoon is 2,5 en wordt bijna 3 als de kleine komt! Heb kleren gebruikt voor mijn zoon van mijn kleine broertje die nu 7 is Ben wel blij mee!! Ik heb echt moeite om achter te pc te zitten! Haha, heb de behoefte niet echt.. eerst zat ik wel vaker op en klets ik lekker mee ..maar merk dat ik laatste tijden het me echt niet lukt! Ben ook nog zo trots op mezelf heb eindelijk voor het eerst brood kunnen maken en eindelijk is het ook GELUKT! Mijn zoon en ik hebben het echt alles opgemaakt hahaha! Heb met dat brood lekker met kip en rijst meegegeten..
Dank je Yasminaa. Krijg wel spontaan zin om jouw brood te proeven hoor, klinkt heerlijk haha. Gaat het vasten jou ook goed af, Yasminaa? En geen zin in pc, dan lekker negeren die pc haha, lekker rustig toch, geniet ervan!! Ook alle andere dames, succes vandaag!
Haha nee dat is te begrijpen dat je man daar geen zin in heeft Misschien is zeyad er nog niet aan toe. Zou nog even wachten dan. Zou het wel benoemen als hij plast en poept in zn luier. Dat hij alvast,eert wat het is. Komt goed isa @amona: van harte meid, leuk een zoontje! Kan je lekker gericht shoppen en een naam uitzoeken
@ amona wat leuk een zoon!! en maar lekker rustig aan doen. ik heb de hele dag al zin in pannekoeken met stroop. en mijn man houd daar niet van dus maak ik nog rijst met kip. eet smakelijk straks!
haha, ik zei nog tegen hem: ah joh doe niet zo raar doe gewoon even voor, maar hij keek me alleen maar aan alsof ik gek was geworden misschien is zeyad er inderdaad gewoon nog niet aan toe. hij is met veel dingen langzamer dan andere kinderen dus ik moet gewoon maar wat meer geduld hebben. leek me alleen handig als hij zindelijk is als de baby er straks is. komt goed inshallah