Salaam Alaykum lieve zusjes, Ik ben er ook weer bij dit jaar. het gaat tot nu toe erg goed Moet zometeen nog even lezen hoor en dan zal ik wat meer uitgebreid antwoorden @ Amona: Ik kan me voorstellen dat je het eng vind. Maar als je je goed voelt en de baby groeit goed hoef je je nergens zorgen over te maken. Heb mijn mijn eerste kindje de hele maand meegevast met 7 maanden zwangerschap. Alles is helemaal goed gekomen Je kan het even aangeven aan je VK. Zorg er wel voor dat je 's avonds genoeg drinkt en genoeg eet. ook in de ochtend En als je echt bang bent dat je baby er last van heeft (of jij) dan kan je het ook nog om de dag doen toch?
Welkom Sakinah! Ik was toevallig op de eerste dag, vrijdag dus, bij de gyn en heb het voorgelegd. Ze begreep me niet meteen dacht dat ik het aan haar vroeg of ze aan het vasten was haha, blijkt dat ze ook aan het vasten was. Ze zei dat ze me geen advies kon/mocht geven, dat ik gewoon moet stoppen als ik duizelig ofzo word. Tot nu toe heb ik nergens last van en eet ik meer dan voor de Ramdan. Misschien kom ik juist nu uit de minus kilo's Schoonfamilie/schoonmoeder/schoonzussen (en de moeder van de gyn) vast(t)en ook gewoon tijdens zwangerschap (ik word dus ook steeds vergeleken ), dus het kan vast geen kwaad Ook 's nachts eten we een grote bak yoghurt met muesli, noten, fruit... en lig dan propvol weer in bed haha. En drink dus naast melk of wat sap minstens 1.5ltr water. Wat eten jullie 's nachts? Forceer mezelf echt om 's nachts zoveel te eten, voor de kleine. Vorig jaar at k soms erg weinig 's nachts maar dan had k er zelf last van overdag, was er verder niemand mee gemoeid zeg maar Voel me verder goed. Wat knap dat jij het met 7 maanden ook nog gedaan hebt! Petje af! In het eerst trimester en begin tweede trimester was het me niet gelukt denk ik, toen moest k op tijd eten. Succes allemaal!!
habibiana: wat vervelend dat je borstvoeding terug loopt, ik hoop dat het snel weer goed terug komt. ga je andere dagen nog wel vasten? mischien dat je aan je huisarts kan vragen of hierdoor je borstvoeding helemaal weg kan gaan?
Ik heb bijna de gehele maand van me zwangerschaps gevast. Ik was 5 dagen na de ramadan uitgerekend. Ik heb toen wel besloten de laatste 2 dagen te eten omdat ik vrees voor mezelf, ik kon mezelf niet vooruit krijgen en zag bleek. Het was niet zozeer de honger, maar wel hoe ik me lichamelijk ging voelen. De 28 dagen die ik gevast heb, zijn me op het laatst gaan opbreken.
Hallo dames, hoe gaat het vasten? Khad een vreselijke dip rond het middaguur (maar duurde erg lang), nu ben k daar weer bovenop dus gaat het weer goed Hebben jullie wellicht namentips?? Jongensnamen vind ik erg lastig!! Meisjesnamen vind ik makkelijker. (we weten nog niet wat het wordt, eigenwijsje lag goed verborgen!!) We zoeken natuurlijk een islamitische naam, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar een naam die ook in Europa goed klinkt en geen negatieve bijsmaak heeft oid. Tips welkom Zo komen we het wachten wel door hihi.
Hallo dames, Ik baal er erg an dat ik niet kan vasten Maar ja, vond het ook erg zielig voor de kleine gister! Kon wel mee huilen Ik wil wel weer gaan meevasten. Misschien morgen nog niet en overmorgen weer wel proberen. Het is zo jammer dat ze de fles niet pakt. De arts had aangeraden om 's avonds voordat ik ga slapen te kolven en dat de volgende dag aan haar te geven. Maar ze wilt de fles echt niet pakken en de speen ook niet! Heeft er iemand tips? Amona: ik vond meisjesnamen juist moeilijker! Jongensnamen had ik : Qasim, Kareem en youssef. Ik had toen dit topic geopend, misschien heb je er wat aan! http://www.zwangerschapspagina.nl/babynamen/321813-arabische-meisjesnaam.html
Lastig hoor, maar ik zal toch vooral kijken hoe je bv zich ontwikkelt. Dan helaas later in halen maar dan heb je ook een tevreden kindje! Kvind jongensnamen zoooooo moeilijk! Manlief vindt de namen eerder mooi dan ik omdat hij er meer mee opgegroeid is dan ik in Nederland. Iedereen die tips heeft haha - welkom
Oh thanks voor je topic Kheb ook al een jongenstopic maar dacht dat de dames hier vast meer opties hadden haha. Meisjesnaam staat min of meer al vast (al voor k zwanger was ) maar de hormonen laten me nog wel twijfelen, zeker bij het lezen van je topic!!
Oh ik zie nu dat ik Yassin ook had! Ik ga het idd in de gaten houden, Kan het de kleine niet aandoen. Ze is nog helemaal afhankelijk van mij. Toen mijn oudste dochter een jaar was heb ik ook gevast en ze kreeg nog bv. Maar dat is een ander verhaal als ze zelf al mee eet en drinkt. Nou ja, we zien wel hoe het verder gaat. Wat is de afkomst van je man Amona? Arabisch/ turks? Kan je ook wat specifieker zoeken Ja dat twijfelen ken ik! Tot de laatste maand ongeveer nog heel erg zitten twijfelen!
Dat klopt Arabisch (Algerijns). Ik Nederlands dus k wil iets waar we beiden een klik mee hebben. Vind Sami, Adam, Marouan en ...[ff gedelete] wel leuk tot nu toe.
Wat is de naam bij jou geworden? Zie dat je wat toegevoegd had aan je bericht haha had ik dus in eerste instantie niet gelezen Yasmin(e) is hoe mijn schoonfamilie me noemt haha, mijn eigen naam was zo Eurpees
Haha hebben ze dat zelf uitgekozen voor je? Ik vind van je lijstje A. het mooist en meest internationaal Weggehaald
voor mijn eerste zwangerschap wilde ik al als het een meisje werd Donya noemen, nu vind ik hem wel nog steeds mooi maar begin wel te twijfelen. wat vinden jullie van Nourelein of salwa
Zn zus heeft net A. gebaard hahaha dus eigenlijk is ie al van mn lijstje af, was ik ff vergeten te melden Mooie naam voor jullie dochtertje!!
HabibiAna, met jouw meisjesnaam is onze bijna te vormen Lastig he mamazeyad, hoe heet je zoontje? Ff horen of het erbij past hihi
Heb hem ook weggehaald ivm meelezers Tnx Amona. Er staan veel site's in mijn topic, misschien heb je er wat aan. Ik heb die lijsten echt tig keer doorgenomen! Ga je nog wel een geslachtsbepaling doen of wacht je af tot de bevalling? Ik had geen geduld
Amona, ik vind A. wel een mooie naam, is eigenlijk altijd goed en blijft ook mooi. Ik hou van kort en simpel. Voor mijn werk moet ik vaak vluchten reserveren voor grote Marokkaanse families en daar haal ik ook vaak wat inspiratie vandaan Vind het best jammer dat vaak altijd dezelfde namen worden gekozen. Vooral voor jongens vind ik moeilijk. Rafiq Rayhan /Reyhan/Rehan Naim Qais/Kais Riad
Ik vind Nour el ein wel heel mooi. Maar ben bang dat ie hier in nl verminkt wordt! Denk dat het moeilijk uit te spreken is. Dat had ik ook met ra7ma. Vind ik een hele mooie naam. Maar toch niet gedaan.
Thanks! HabibiAna, heb een abo op je topic genomen ook al is het al gesloten. Kan k het thuis rustig op me gemakje nog doornemen, had gezien dat er vele links in stonden! Kvind Nourelein ook mooi, maar zou me net als HabibiAna zorgen maken hoe het in de praktijk gaat met uitspraak ed? ra7ma hoe spreek je dat uit?