Ik ben geen moslim, maar doe standaard 6 dagen per week omad (one meal a day). Ik doe dit al jaren en vind het altijd wel prettig als er weer Ramadan is, want dan ben ik niet meer de enige die vast. Ik snap dat de Ramadan om veel meer gaat dan alleen niet eten, maar toch voel ik een soort van verbondenheid met moslims in deze maand. Succes allemaal!
Dames hoe gaan de voorbereidingen voor eid el fitr? Ik heb net alle cadeaus ingepakt. Wou net de snoepzakjes beginnen maar kwam er achter dat ik nog wat bij wil halen. Zo handig dat action tegenwoordig gelatine vrije snoep heeft! De outfits van de kinderen zijn voor de verandering op tijd binnen. Ik wil morgen nog proberen koekjes te bakken en een grote schoonmaken te houden. Alhoewel ik elk jaar de laatste dagen het moeilijkst vind. Vind ik het heel jammer dat deze mooie maand alweer voorbij is. Hopelijk dat we het volgend jaar weer mee mogen maken. Ik word er verdrietig van als ik bedenk dat er vorig jaar mensen waren die er nu niet meer zijn.
Hier afgelopen dagen druk bezig geweest met koekjes bakken. Heb 9 soorten gemaakt ga vandaag nog cupcakes maken en een fruittaart en beghrir en als ik nog energie heb wat msemen voor ontbijt. Cadeaus had ik week geleden ingepakt snoepzakjes ook al klaar gemaakt. Nog de keuken schoonmaken na al het bakken . De kleren strijken voor eid en als de kids op bed liggen de slingers en ballonnen etc ophangen. Nog een drukke dag maar dat ben ik altijd gewend dag voor eid. Hebben er wel echt zin in vooral de kids kijken er echt naar uit❤️ Eerst het gebed in de moskee en dan cadeaus etc uitpakken is altijd het leukste moment en hoe blij ze zijn met versierde huis❤️ Klopt idd gelukkig meer keus in gelatinevrije snoep bij action. Betref overledenen idd pas recent iemand verloren eid zal nooit meer hetzelfde zijn. Moge Allah ze genadig zijn ameen.
Ik ben begonnen op dag 15 met koekjes bakken en nu pas echt klaar. En dan hebben we ook nog een aantal soorten koekjes besteld Vandaag rfiss gemaakt (Traditionele Tunesische dadelballetjes, dus niet de hipsterversie), en gisteren makrout.
De koekjes waar ik mee begon zijn gewoon koekjes van simpel deeg. Die bewaar ik in afgesloten bakken en blijven redelijk lang goed. Maar zo lang houden ze het niet vol, het meeste geven we aan anderen en wat overblijft is best snel op. Sommige koekjes worden hier juist een behoorlijke tijd van tevoren gemaakt zodat ze tijd hebben om zacht te worden, bij de koekjes waarbij dat hoort. No bake koekjes en koekjes op basis van honing (zoals de makrout) e.d maak ik vlak van tevoren.
Hier ook klaar . Zo de keuken poetsen en als de kids naar bed zijn de woonkamer versieren heb er echt zin in want ze verwachte niets haha. Cupcakes gemaakt en nog 1 andere koek . En een fruittaart
Het zit er alweer op. Ik was gisteren oprecht verdrietig dat deze maand alweer voorbij is, maar mezelf ook afvragend of we volgend jaar mogen halen. Insha’Allah ya Rabbi Ik ben niet zo fanatiek met koekjes bakken, hier eet niemand ze thuis en blijven ze liggen. Heb dit jaar wafels gebakken die ik meeneem als we op visite gaan. Mijn man en zoon zijn onderweg naar de moskee en als ze thuiskomen samen ontbijten en cadeaus uitpakken en dan op visite. Maak er een mooie dag van dames!
Alle lieve zusters ik wens iedereen een hele fijne eid. Takabala Allah mina wa minkom sali7 al a3mal. Geniet van deze prachtige dag❤️
Bij mijn zoon in de klas waren vandaag slechts 4 kindjes aanwezig. Ik zat me toch af te vragen hoe dat kon… oja.. Suikerfeest Fijne avond iedereen!!
Onze oudste zijn beste vriend ging ook niet naar school vandaag. Wij kregen van zijn gezin van die pindakoekjes achtige dingen in een papiertje en mijn man had vergadering en stond er een mand vol lekkers.