Ramadan topic 2014

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door HooyoShimbir, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Allereerst:
    Ramadan kareem! :) Een heel gezegend Ramadan toegewenst inshallah!
    Wij beginnen ook morgen! Vind het zo leuk dat ik weer mee kan doen aangezien ik vorig jaar zwanger was en besloten had om niet mee te doen. En het is de eerste ramadan met onze kleine... Het is een maand waar ik naar uit kijk en me zoveel mogelijk omring met familie en vrienden waar ik van houd.. ik voel me gezegend!!:)

2. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij beginnen inshallah zondag, iedereen die morgen begint alvast veel succes en ramadan kariem!!

3. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Hoi dames eveb een vraagje voor de vastende zwangeren onder ons. Nemen jullie er zwangerschapsvitaminen bij of gewoon extra gezond eten??

4. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Lalay Allahshafik!!

ik zal je gedenken in mijn gebeden inshAllah

5. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    hoe zit het met de ramadan in België, beginnen we morgen of ook zondag?

6. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    ah ja even off-topic...

ik ben al een tijdje aan het proberen om mijn hoofddoek anders te dragen maar ik kom niet verder dan hem gewoon om mijn hoofd te wikkelen met een kapje eronder. iemand leuke ideetjes en tips?

7. AzA

AzA Niet meer actief

Volgens mij volgt iedereen behalve turkije (en de turken dan ook die niet in turkije wonen) Saudie Arabië. Dus zondag inshaAllaah. Saudie Arabië kijkt naar de maanstand en turkije kijkt naar hun kalender zoals ehlem dat zei. Zeg ik het zo goed?

8. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee overal wordt naar de maanstand gekeken alleen in Turkije, Libanon etc. wordt het van tevoren wetenschappelijk (met telescopen) bestudeerd. En in Saoedi-Arabië stellen ze volgens mij met het blote oog vast wanneer de nieuwe maan zichtbaar is.

Wij volgen hooggeleerde sayed Fadlallah en op zijn site staat het volgende:
    The scientific data and precise astronomical calculations obtained indicate that the crescent of the blessed month of Ramadan for this year (1435 H., 2014 A.D.) will be born (during the wane period ) on Friday, June 27, 2014 at 11:08 a.m., Beirut summer time, and it will stay for an interval during which it will become visible by the aid of telescopes at the sunset in most of the regions of South America, such as Argentine, Brazil and Chile, which are regions that we share part of the night with.

:)

9. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik neem sowieso zwanschapsvitamines van davitamon.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik was dit topic helemaal vergeten :)

wens iedereen (alvast) een gezegende maand toe, met hoop ik een groei op spiritueel vlak en verbeteren van de familiebanden.

Ik vast zelf deze keer niet mee maar lees natuurlijk wel mee.

11. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Hier een mooi plaatje

Bijgevoegde bestanden:

12. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    voor iedereen die vandaag is begonnen veel succes! dat allah jullie vasten mag accepteren

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #193 Chebu, 28 jun 2014
    Laatst bewerkt: 28 jun 2014
    Hier in Saoedie begint de Ramadan morgen. Ik doe zelf uiteraard niet mee ( geen moslim) maar er zijn hier wel allemaal activiteiten op ons terrein en eettentjes waar iedereen wat mag halen. Men mag hier eten als het 20.00 is. Wel zwaar als je niet mag drinken lijkt me want het is hier zo'n 44 graden. Als westerling mogen wij op ons gebied wel eten en drinken maar in Jeddah niet.
    Veel succes!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dank jullie wel meiden :) . Wij zijn vannacht begonnen elhamdullillah. Heb (met moeite, kan echt niet eten 's nachts) een banaantje en twee stukjes watermeloen gegeten, en twee grote glazen water. Nu de eerste dag dus, het gaat op zich prima, geen honger dorst of hoofdpijn, beetje moe. Hopelijk kunnen we het een beetje volhouden.

15. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Nou, dat begint goed dan ;)
    Ik ben ook een beetje moe, maar heb daarnaast ook wel hoofdpijn :(
    Hopelijk komt t goed.

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier ook afgelopen nacht begonnen. Ik heb gewoon mijn normale ontbijt gegeten.. een bord havermoutpap en ik heb er nog een fruitshake met aardbeien en banaan en kwark naast gemaakt. En nog een halve liter water.. en ik moet zeggen het gaat wel goed.. al de hele dag bezig met werk en boodschappen maar het scheelt dat het niet zo warm is als vorig jaar.. Succes voor iedereen die vannacht begint!

17. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Voor de vasten onder ons een gezegende Ramadan! ☆

morgen beginnen wij in NL met t vasten ik denk dat onze Turkse broeders en zusters vandaag begonnen zijn. Dit is me eerste zwangerschap dus ook me eerste keer vasten met een zwangerschap. Qua eten ben ik niet zo een eter maar wat t drinken betreft... denk dat ik t daar wel moeilijk mee zal hebben.

18. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    Hier een flink stuk watermeloen, 1 komkommer 2 sneetjes bruin brood met kaas en veel water. Tot nu toe gaat het beter dan verwacht

19. AzA

AzA Niet meer actief

Assalaamou aleykoum dames, als het goed is ben ik nu pril zwanger. Mn test was positief. :D

Ik voel me alhamdoulillaah prima. Maar vind et ergens eng om te gaan vasten. Kan ik daar geen miskraam oid mee opwekken? Kan ik van iemand een geruststelling krijgen? :) van dames die ook hebben gevast in hun zwangere periode....
    De 1e 3 maanden van de zwangerschap is best belangrijk toch?

zoveel zwangere dames die vasten. Ik voel me prima, wil ook vasten maar tgeeft me een ontzettend dubbel gevoel.... :(

20. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Mabrouk! Alhamdoulilah voel je je nog goed, en insha'allah zal dat zo blijven. Je kunt vasten zolang jegezond bent en s'avonds goed kunt eten en drinken. Maar let goed op jezelf! Zodra je je minder goed gaat voelen dan moet je je vasten verbreken. De meeste vrouwen (zoals ik) krijgen pas kwaaltjes na 6 weken, dus waarschijnlijk kun je 2 weken meedoen. Maar let goed op dus! Wordt je duizelig of slap moet je stoppen, ook als de misselijkheid begint.

Deel Deze Pagina