Alhamdoulilah voel ik mij de laatste dagen iets beter. Op dit moment ben ik zelfs niet misselijk! Jazak'Allah khair! Zit nu te bedenken wat ik ga koken. Denk sowieso tonijn sambusa en harira. Wil als ik mij insha'Allah zo blijf voelen ook een cake oid maken.. Nu moet ik het doen met wat ik in huis heb want heb nauwelijks inkopen kunnen doen. Ik plaats straks wel even wat recepten.. Als het allemaal voorspoedig gegaan is dan en ik niet zo op de bank lig
Fijn dat het allemaal zo goed gaat meiden! Hier slecht geslapen en vanochtend kon ik ook met geen mogelijkheid wakker worden, moest er wel uit met de meiden maar heb nog twee uur op de bank gelegen pfff. Nu gelukkig eindelijk wakker en energie. Meiden gedoucht, bedden verschoond en de wasmachine aangezet dus wel weer even genoeg. Mijn man vast vandaag niet omdat hij gisteravond ziek is geworden dat is hij vaak na de eerste dag vasten en hij moet.vannacht werken. Dus nog geen idee wat ik vanavond ga.eten moet het eerst nog voor de rest bedenken pff
Ik vergeet dit topic voortdurend omdat ik nooit bij algemene clubs kom... Wij zijn ook gisteren begonnen maar helaas voor mij, heb het maar tot 12 uur of zo vol kunnen houden. Daarna was mijn maag overstuur en heb ik het moeten verbreken. Vind het echt heel jammer, vooral omdat het een na een glaasje water weer helemaal oke was. Heb tot iftar ook alleen maar water gedronken en 1 dadel gegeten. Maar gelukkig heb ik wel echt het Ramadan gevoel ondanks ik niet vast. Ben sowieso ook van plan om zo veel mogelijk bij so te eten, lekker makkelijk, veel gezelliger en anders is mijn man de enige vastende. Wel probeer ik schoonmoeder een beetje ik bedwang te houden, anders kookt ze veels te veel. Stel je voor dat haar mannen honger lijden.
Ramadan kareem! Hier ook bezig met de eerste dag, tot nu gaat het prima. Gewoon doorgaan met de dagelijkse bezigheden werkt hier het beste. Ik wil deze ramadan de koran uit lezen, is dit ooit iemand gelukt? Ben namelijk op zoek naar een manier hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken.
Ramadan Kareem ik mocht uitslapen vanochtend en nu slaapt mijn man. het gaat tot nu best goed gelukkig nog geen hoofdpijn maar krijg dat vaker als het wat later op de dag is. ga straks harira maken en verder nog even kijken wat we vanavond gaan eten.
Hier staat voor vanavond ook harira op het menu,met wat brood en salade en ben nu bezig met kibbeh te maken dus denk dat ik dat er ook bij serveer met samosa.
Ik gebruik een leesschema insa'Allah houd ik het ook vol tot het einde. Koran uitlezen in de Ramadan (schema) | Ramadan Tijd
Zo 40 samosa's en een enorme pan superlekkere harira verder en alhamddoulilah ik voel me nog steeds goed! Ik zit nu te denken om chebekia te maken..
Ik heb hem 2 jaar geleden uit gelezen (vorig jaar niet gelukt omdat we binnen een maand moesten verhuizen, wat precies in de ramadan viel) ik tel gewoon het aantal blz. van mijn koran en deel dit door 30. dan kom ik uit op 30 blz per dag Ik ga meestal in de avond lezen als de kinderen op bed liggen of als ze hun middagslaapje doen
Lovely: Mijn man doet dit eigenlijk elke maand wel, ik voorheen ook maar nu kom ik er helaas niet altijd aan toe om dagelijks 1 djuz (deel) uit te lezen. Nou ja ik kom er eigenlijk wel aan toe maar dan moet ik gewoon wat minder onzinnige dingen doen haha. Ik lees alhamdulillah wel dagelijks. Als je ongeveer weet hoeveel dagen je menstruatie is dan kan je het lezen daarop afstemmen, bv. iedere dag 1 deel en 5 dagen lang 2 delen, ofzo. Of je kan gewoon tijdens je menstruatie lezen als je van mening bent dat dit wel mag.
We gaan straks bulgur eten, met een saus van tomaat/ui/aardappel/wortel. Maak er ook nog een salade bij. Heel simpel en zonder vlees. Voor m'n dochter is er nog couscous van gisteren en de jongste eet sowieso nog niet met ons mee.
Ik ben tortilla van ei en.aardappel aan het maken. En wraps met gehakt, kidneybonen, paprika, tomaat, mais etc. We eten bij mijn schoonmoeder, die heeft harira, bladerdeeg etc. Begin nu echt honger te krijgen...
De Koran is toch opgedeeld in 30 Juz, dan kan je iedere dag 1 juz lezen (staat bij mij boven aan iedere blz).
ja ik begrijp ook niet waarom iedereen allemaal tabjes maakt voor de koran haha, bij mij word het ook gewoon aangegeven. Heb verschillende korans in de zin van uit andere landen/uitgeverijen, maar overal staat hele tijd aangegeven bij welke djuz je bent
Hier eten we Water/dadels Linzensoep Gestoofde gevulde aubergines met gehakt. Komkommer/yoghurt salade Baklava
hier eten we harira, aardappel broodjes, gebakken vis en meloen en heb net van de buren een schaal chebakia gekregen daar ben ik dol op zo lekker
Uiteindelijk ook nog een cake en chebekia gemaakt. De eerste mislukt (nieuw recept) en de tweede helemaal perfect! Helaas eet mijn man dat niet, heel raar want hij is gek op baklava.. Maar goed heb maar een schaal naar onze nieuwe Syrische buurtbewoners gebracht. De rest eet ik lekker op.. Vastend of niet geen ramadan zonder chebekia. Insha'allah blijf ik mij de rest van deze zwangerschap zo voelen.. Dat zou mijn eerste normale zwangerschap zijn