Ik heb ook honger....net wel een brownie in de oven geschoven maar nog geen idee, moet alleen voor mezelf koken en daar houd ik niet zo van. Nog even wat verzinnen...
Is de dorst niet veel erger? Ik vond het vandaag best warm en dan ruim 16,5 uur zonder drinken, pfoe!
Vandaag de eerste dag gevast, en (tot me eigen verbazing, aangezien het de eerste dag is) geen honger of dorst gehad. Ik voel me ook gewoon fit.
Het begon vrij goed maar moest het helaas opgeven om 18 uur toen begon het te draaien. Wel net gezellig met mijn man gegeten.
Lovely je hebt vanboven in je Koran op elke bladzijde aangegeven welke deel je aan het lezen bent...mijn Koran heeft dit toch. Er zijn 30delen dus elke dag 1deel? Ik zit vandaag aan de helft van deel 5 heb ietsje meer gelezen hihi We hebben vandaag aardappel-tomaat-mozzarella slaatje gegeten met garnaaltjes en tonijn en olijfjes. Ook watermeloen, perzik, nectarine en ananas salade. Wel heb ik cola gedronken met ijsblokjes hmmm lekker was dat hihi
Volgens mij vasten we 19 uur. Van 3 tot 22 of tel ik nu fout hihi met klokuren raak k in de war. Ik heb geen last van dorst alleen trek/honger, in Turkije 2 jaar terug vastte ik met 48 graden. Toen was ik om 8 uur sochtends echt helemaal opgedroogd al joh. Met tong was vastgeplakt aan mn gehemelte ik had zo'n enorme dorst. De tijden zijn korter maar t vasten was echt zwaarder
Dames mag ik iets vragen, ik had vannacht 3 wekkers gezet op mijn telefoon maar echt overal door heen geslapen.. ik schrok om 6 uur wakker veelste laat natuurlijk. Maar mag je nu vasten of niet?
Zo doe ik dat ook maar ken ook genoeg zusters die niet de Qur'an willen lezen tijdens hun menstruatie. Iedereen heeft daar zo z'n eigen bewijzen voor dus het is maar net bij welke mening je je prettiger voelt. En niet iedereen is zwanger...
Sterker nog: je MOET gewoon vasten. Sahur is sterk aanbevolen maar geen verplichting. En fajr moet je uiteraard inhalen.
Bedankt voor jullie antwoorden. Dat ik fajr in moet halen wist ik wel.. Ik heb gisteren maar een halve liter gedronken en een turkse pizza en twee perzikken dus dat wordt wat..
Ik lees ook de Koran niet tijdens mijn menstruatie, maar ik lees die hoofdstukken op de dagen dat ik mijn vasten inhaal. Je kan natuurlijk ook iedere dag iets meer lezen, het is maar net wat je wil
Hey allemaal hoe gaat het hier? Dag 1 van het vasten is hamdoelah goed verlopen heb alleen niet veel kunnen drinken.Heb 1 glaasje jus dorange op en een broodje gezond bij magreb.Bij suhur heb ik alleen wat kersen gegeten en dat was het.Heb vandaag al vroeg last van hoofdpijn. Voor vanavond worden het hier loempia pakketjes met gehakt en stukjes gebakken vlees wat we in broodjes vullen met groente en verder fruit erbij;
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar bedacht me gewoon dat onze geliefde profeet vrede zij met hem 3 maanden lang alleen op dadels en water leefde, en af en toe een steen om zijn buik bond vanwege de honger (ook al vastte hij dan niet). Dus in onze gevallen valt het allemaal erg mee, nog een aantal uur en kunnen we gewoon weer eten wat we willen. We zullen er echt geen tekort van oplopen hoor. Sowieso is het sunna om maar een beetje te eten, je mag je maag niet verder dan 1/3 vullen en je blaas ook niet.
Ik heb vannacht bij de sahur juist wat meer (nou ja een plakje ontbijtkoek en een appel met een paar dadels) gegeten omdat ik overdag zo flauw en futloos ben elke keer. Gaat nu wel wat beter gelukkig. Drink ook een liter water, nadeel is dat je daarna dus nog drie keer naar de wc moet dus dat slaaptekort is wel vervelend. Probeer toch overdag af en toe even te gaan liggen als het kan. Voor vanavond maak ik een groentenstoofschotel met kip en tomaten/bulgurrijst.
Haha, daarom ga ik 's ochtends vroeg op de bank slapen (hebben alleen een toilet beneden). Anders maak ik de kleinste wakker.
En dames? alles ok? hier wel hmdl... heb vanochtend een klein kommetje cornflaks gegeten met volle melk. moet wel zeggen dat ik het erin gepropt heb. ik had helemaal geen honger maar ik dacht het moet erin vanavond op het menu een curryschotel met kip en noodles.
Haha ja dat is wel slim! Wij hebben gelukkig ook boven een toilet. Anders blijf je inderdaad heen en weer lopen. Ik vind het trouwens wel bijzonder dat ik zelfs een uur voor de iftar nog gewoon kan plassen....ga natuurlijk wel minder naar het toilet overdag maar ben zeker niet uitgedroogd. Masa'Allah dat het lichaam alles zo goed opvangt.
Vandaag gaat het alhamdoelillah weer boven verwachting goed. Had verwacht het tijdens het werken wel zwaar te hebben, maar viel ontzettend mee. Zijn er hier ook dames die tijdens het vasten blijven sporten? Ik heb gisteren gewoon 20min crosstrainer gedaan en vond het prima te doen. Vandaag dan ook eens mijn arm en buikspieren trainen. Voor vanavond heb ik nog wat harira, loempia's, falafel en foel. Verder veel water drinken.