Heb vandaag een drukke dag gehad maar is gewoon weer goed gegaan alhamdulillaah. Was te snel opgestaan op school en toen draaide ik wel even, maar dat heb ik ook buitenom de ramadan. Mijn harira is niet goed meer *huil* dus ik ga zo wat anders verzinnen. Komt uiteraard goed.
ik heb even een vreetbui in mn hoofd, zie mezelf een grote zak chips leegvreten. En heb ondertussen ook trek in een warme turks brood met feta kaas en tomaatjes k droom nog even verder... ga de kinderen maar op bed leggen dan heb ik wat afleiding
Ik wens iedereen veel succes! Ben zelf geen moslim maar ik heb veel respect voor jullie, juist nu de dagen lang (en warm) zijn.
Veel succes dames! Ik heb zelf maar één keer gevast (ben geen moslim maar deed een keer mee met een Hindoestaanse vriendin van mij omdat ik bij een bijzonder ritueel was uitgenodigd. ) Dat was maar één dag tot een uur of drie, wel zonder sahur want vanaf middernacht. Ik vond het behoorlijk zwaar. Ik hoop voor jullie dat de temperaturen beperkt blijven. En zeker voor de zwangere dames: veel succes en pak op tijd je rust hè! --- Edit: ik lees net dat 'veel plezier' meer op prijs wordt gesteld. Ook goed: Veel plezier!
Zooo buikje weer vol alhamdoulillaah. Baal er wel een beetje van. Wil juist gezond en niet zoveel eten, maar als je vast heb je trek in alles en heb dus vanalles lopen maken. Das een nadeel van zo laat pas eten. De avond duurt lang dus genoeg tijd om veelsteveel eten in elkaar te flansen.... -_- Van alles ook maar een hapje gegeten. Pff eigenlijk wil ik alleen soep met sla eten. Haha
Een bord eten óf soep en salade en brood. Vers fruit na en als drinken gewoon water...ik heb nog niet slecht gegeten, geen frituur of ongezonde zoetigheid.
Dat komt waarschijnlijk doordat je 's nachts voordat het vasten begon niks hebt gegeten, dat maakt het ontzettend zwaar. Zoals er in een overlevering staat, in de sahur zitten zegeningen. Dankje!
Gisteren ging trouwens beter dan eergisteren, en dat komt denk ik niet omdat het de eerste dag was want ik probeerde sowieso op maandag/donderdag te vasten dus ben er wel bekend mee met lange dagen. Maar ik heb dat wel vaker dat ik één uurtje voor iftar zo draaierig word. Was gisteren alhamdulillah niet gebeurd.
dag 3 alweer hier gaat het ook prima probeer lekker bezig te zijn overdag dan gaat de tijd ook snel. voor vanavond maak ik groentesoep, loempia's, rijst en een feta salade
Sinds ramadan is begonnen voel ik niks meer van mijn zwangerschap.. (5 weken). Heeft iemand dit ook gehad? Daarvoor (oke,dat waren maar 4 dagen haha) voelde ik constant een beurs gevoel in mijn baarmoeder, en veel buikkramp. Nu al dagen niks. Ik eet gewoon gezond en slaap voldoende.
Ja ik ben helemaal pril zwanger. Maar ik heb dat ook. Daarvoor voelde ik vanalles. Nu voel ik niets ...
Dames begin van de ramadan viel gelukkig wel mee moet wel zeggen dat t na een uurtje of 6 a 7 toch beetje bij beetje begon te komen de honger gevoel maar daar had ik ook buiten me zwangerschap last van. Wat ik wel gemerkt heb is dat de kleine echt veel beweegt ineens op een nuchtere maag. Wie had dit ook? Na het eten is hij dan wat stilletjes..
Misschien omdat ie meer de ruimte heeft door jouw lege maag? En voor de net zwangere dames, kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Misschien komt het ook doordat je darmen nu overdag leeg zijn/niet zo actief zijn als anders, dat je daardoor sowieso minder voelt in je buik. Of het kan gewoon toeval zijn dat je baarmoeder vorige week aan het groeien was en nu weer even niet. Insa'Allah schenkt Allah jullie een gezonde zwangerschap en een gezond kindje. Hier gaat het eigenlijk wel goed. Naarmate de dag vordert krijg ik steeds meer energie haha, echt apart. Ik probeer tijdens de sahur nu wat meer te eten want daar doe ik het beter op. Vanochtend twee volkorenboterhammen met zelfgemaakte eiersalade (leek me gisteravond zo lekker maar het stond me vanochtend toch een beetje tegen, maar braaf opgegeten).
mijn kindje is zowel voor als na druk met bewegen. Ik zie alleen dat mn buik iets kleiner is, maar dat is waarschijnlijk omdat ik veel at haha. Voor de pril zwangeren, je voelt veel van je darmen in het begin. aangezien die nu veel rust hebben zal het wel daardoor komen denk ik?
Ja daar hebben jullie gelijk in, daar dacht ik zelf ook aan inderdaad. Voel opeens sinds een half uurtje een lichte misselijkheid opkomen, soubhanAllah. Ik probeer maar te genieten van het vasten, want wie weet gaat het vanaf week 6 wel niet meer.. Misschien slaap ik wel ff na dhor. Heeft me gister ook echt goed gedaan. Normaal kan ik niet slapen overdag, maar gister was ik daardoor echt fitter. Na ishaa zak ik wel gelijk weer in.
Pff juist klaar met eten maken... Ben vermoeid en mijn maag is aan het knorren terwijl ik gisteren en vanmorgen goed gegeten hebt... Ik heb nu rode bietsalade, warme wortelsalade, witte koolsalade en gewone salade gemaakt en een stuk of 20 kleine vispastilla
Mmmm lekker namoli! Ik ben tonijn samusa aan het maken, denk dat ik rond de 30 ga uitkomen. Door premature weeen activiteit mag ik niet teveel doen dus maak er niet zo veel. Ik eet ondanks dat ik niet vast savonds gezellig met mn man mee. Nou eten we nooit zo veel in de ramadan savonds dus dat scheelt. Hoe doen jullie mannen die werken het savonds nu met traweeh bidden? Als mn man gaat is hij om 1.30 thuis moet dan om 3.15 weer wakker worden voor suhor en vervolgens om 7.00 weer op voor werk. Op 4 uur slaap gaat hij dat niet trekken dus helaas bid hij alleen in de moskee als hij de volgende dag vrij is. Hij vind dat echt vervelend want zijn hele leven (vorig jaar halve ramadan vakantie genomen) altijd alle traweeh gebeden bijgewoond...
Mijn man bidt alleen de taraweeh als hij niet hoeft te werken, hij werkt nu twee weken nachtdienst (vrijwillig ivm ramadan). Straks als hij in de avond werkt komt hij net voor de iftar thuis en dan zal hij wel gaan. Ik wil zelf ook een keertje gaan insa'Allah, ben nog nooit geweest. Ziet er lekker uit Namoli! Hier maak ik kuru fasulye (witte bonen met vlees in tomatensaus) voor mijn man. Zelf eet ik de kip/champignons stoofschotel die nog over is van gisteren. Rijst en sla erbij en klaar. Pffff ik voel me vandaag echt niet goed en ik heb bij de sahur echt goed gegeten.
Daar zou t dan inderdaad aan kunnen liggen haha Vandaag gegeten helaas maar ik moest die glucose test doen. Bah wat was dat een vies middeltje. Dus helaas niet mee gevast vandaag. Morgen ga ik gewoon weer verder