Ramadan topic 2014

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door HooyoShimbir, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Hebben je kindjes school nu? Hebben jullie dan geen zomervakantie?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee pas over drie weken

3. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Vandaar dat het niet lukte, ik maar met mn bankpapieren bezig!

hahah:p

4. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Hahaha lol

Ik heb het overings moeilijk vandaag...ik voel me belabbert en ik ben helemaal uitgedroogd. Ik heb wel genoeg gedroken gisteren en vanmorgen

5. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    Hier ook een moeilijk dagje
    Weinig slaap hoofdpijn rugpijn en heb al de hele dag een honger gevoel en weet nu al dat ik straks geen zin heb om te koken

6. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Ik heb dat gelukkig al vanmorgen gedaan...alles staat in de ijskast en moet vanavond enkel nog opgewarmd worden. Ik wist als ik het niet deed vanmorgen ik er nu helemaal geen zin meer in had...

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pfff ik ben echt de uren aan het aftellen. Hoofdpijn, neus zit helemaal dicht, keelpijn, dorst....heb alvast ibuprofen en neusspray in huis gehaald want anders slaap ik vannacht ook niet. En ik moet ook nog eten maken blegh. Maak in ieder geval soep, er liggen nog dolma in de diepvries en ik denk pizzarolls en een salade.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Met iftar ga ik ook gelijk een ibuprofen nemen... Heb zo'n ontzettende zenuwpijn in m'n arm. Pijn is haast niet meer vol te houden (dit soort pijn komt zo nu en dan bij me opzetten). Gelukkig had ik nog eten over want ik kan eigenlijk niet koken zo met m'n arm. Ben best zuinig met ibuprofen maar deze keer is de pijn echt verschrikkelijk.

9. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Islah allahshafik!!

Eylem ik las net op een website dat je neusspray mag gebruiken tijdens het vasten zolang het niet in de keel komt. Mijn man heeft ook last van zijn neus daarmee dat ik het opzocht je moet maar eens googelen en je vindt alvast enkele sites met welke medicijnen zijn toegelaten tijdens hey vasten

10. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
  11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dank je wel Namoli, ik had het ook al opgezocht. Maar de meesten zijn van mening dat het alleen mag als het niet in de keel komt, en neusspray tegen verkoudheid moet juist tot in je keel doorlopen om goed te werken. Dus ik heb het niet gedaan.

Sterkte Islah!!

Wij hebben net gegeten elhamdulillah maar ik heb echt 0,0 smaak. Beetje jammer van al mijn kunsten in de keuken haha. Voel me behoorlijk ziek. Ga zo meteen slapen en insa'Allah is het morgen beter anders sla ik maar een dag over...ik voelde me echt goed ellendig vandaag. Maar hopelijk kan ik gewoon verder morgen.

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spoelen met zout Eylem!

1 theelepel zout oplossen in warm water en opslurpen via je neus, dan loopt het echt goed door! Google anders eens netipot.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Klopt, zout is zelfs beter dan een neusspray volgens mijn KNO-arts.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik denk aan jullie met dit warme weer!

15. AzA

AzA Niet meer actief

Dames ik heb een vraag.

Gisteravond en nu ook weer krijg ik van die steekjes in mn onderrug. Ik heb het idee dat et mn nieren zijn. In ieder geval geen menstruatieachtige krampen, dit voelt heel anders.

Nu hoorde ik dat als je net zwanger bent je veel plast omdat je nieren harder werken? Nja nu denk ik dus dat mn nieren pijn doen omdat ik niets binnen krijg qua drinken. Of zoek ik nu heeel ver?

Ik vind het zo dubbel, lichamelijk voel ik me prima. Maar toch... ze zeggen ook dat je niet af mag vallen tijdens zwangerschap. En nu eet ik amper wat. Wie is nog meer pril zwanger en kiest er voor om niet te vasten?

Liefs van een bezorgd meisje.........:):)

16. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.336
    113
    Sowieso zijn de allereerste symptomen altijd heel verschillend vind ik en vaak 'zoeken' we naar symptomen waardoor we alles analyseren. Ik denk niet dat het nu al je nieren zijn eerlijk gezegd, lijkt me wel heel vroeg.

Ik kreeg ook haast niets binnen maar ik heb geprobeerd om toch vaker een slokje water te drinken. Meer ging sowieso niet. Maar zolang het niet extreem is, kan het eigenlijk ook niet veel kwaad. Ik zou bijv. wel mee kunnen vasten, kreeg toch niets binnen. :p

Ik ben de eerste 4 maanden 4 kilo afgevallen (en naar mijn weten wordt er in Nederland sowieso niet altijd standaard gewogen dus zo heel belangrijk zal het gewicht niet zijn) en zit nu nog steeds niet op mijn begingewicht. Dat afvallen is dus niet direct een groot probleem, daar zou ik me niet op focussen. Pas na 4 maanden vond de gyn dat het tijd was om niet meer af te vallen. ;)

17. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.336
    113
    Kom er nu achter dat ik jou op instagram volg. :D Vond je recepten zo herkenbaar, haha.

18. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Salaam aleikoum dames,
    Volg dit topic al een tijdje, en vanaf morgen ga ik in sha Allaah meevasten.
    Heb er zin in!!

19. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Volg je gevoel lieve meid. Ik denk persoonlijk niet dat het je nieren zijn, maar niemand voelt wat jij voel, in mijn eerste weken had ik ook veel kwaaltjes, Zolang je je geen zorgen maak, vast lekker en geniet ervan, maar maak je je echt zorgen om de gezondheid van jou en je baby is het volgens mij af geraden te vasten (weet niet of hier al bron geplaatst is, anders ga ik hem voor je plaatsen) Wa allahu alam, ik snap je hoor, vond dit ook lastig tijdens mn zwangerschap

20. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Dorst, dorst, dorst....:D

Ik heb vandaag heel de dag rondgereden met mijn schoonzusje ze vertrekt morgen naar Marokko dus nog snel boodschappen doen...ik ben kapot...

Ben net thuis en had echt geen zin om te koken dus heb ik tortilla met kip gemaakt met een slaatje

Deel Deze Pagina