wat een lekkere dingen komen er weer voorbij! hier net het vasten moeten verbreken voor een weekje voor mijn man heb ik vanavond vis uit de oven, rijst en harira.
Namoli, ik wist niet dat ze het bij de lidl verkochten. Heb ze gelijk gehaald.. De cake gaat straks de oven in.
Ik ben vanavond uitgenodigd met een vriendin bij iemand, onze mannen eten samen bij mij thuis. Heb nog wat restjes en daar maak ik wel wat bij voor ze. Wat wij gaan eten is nog een verassing
Lekker Namoli! Hier vandaag ook zoiets, bastogne toetje, mmm! Verder Gebraden kippetje met amandelen en zitoen, frietjes en salade!
Ik woon ook in antwerpen en ik koop maïzena gewoon bij de lidl en je kan het ook bij de colruyt vinden.Ze noemen het ook weleens maiszetmeel.
Ja ik heb het vandaag toevallig gezien. Ik wist et eigenlijk niet. Misschien omdat het pakje een andere naam had.. Wat leuk ook in Antwerpen!!
Logisch, maizena is namelijk een merknaam (net zoals Brinta, bij de Lidl heet het 7-granen ontbijt). Waarschijnlijk staat er maiszetmeel op tenzij ze daar in BE weer een andere bewoording voor hebben haha.
Wel leuk dat dit topic alleen over eten gaat, maar ik hoop dat het voor de rest ook goed gaat met jullie, qua extra aanbidding verrichten. Laten we vooral niet vergeten du'a te doen voor alle moslims die een minder leuke ramadan meemaken. De zionisten plannen nu weer eens een afschuwelijke aanval op de Gazastrook. Zal wel geen toeval zijn net nu het ramadan is.
Het probleem is bij mij ook dat ze veel andere bewoording hebben. Ik was tot mijn 21ste leeftijd in Nederland. Ik woon nu 8 jaar in Belgie en toch is het soms moeilijk met alles.
Ben bang dat ik morgen mijn eerste dagje moet overslaan SoubhanAllah, voel me gewoon zo opgebrand.. Suhoor, wakker blijven om te eten, energie missen doordat je niks eet overdag. En het erge is nog: ik doe heel de dag in principe niks (ik bedoel: ik zit heel de dag thuis)... Het kost me steeds meer energie.. En dan die hormonen en huilbuien laatste 2 dagen.. Pffff voel me zo slecht. En ik weet wel dat je niet hoeft mee te vasten als je dat als zwangere niet kan, maar dan denk ik weer: is dit mijn zwangerschap die een dagje wilt overslaan, of is het gewoon mijn nafs? Iedere zuster zal wel moe zijn, zwanger of niet, right?
Had eergisteren ook een dagje overgeslagen. Was alsmaar duizelig, enorme hoofdpijn etc. Maargoed ik ben dan wel niet zwanger maar wel ziek alhamdulillah. Het verbaast me eerder dat ik tot nu toe (op 1 dag na) alles zo makkelijk heb kunnen vasten, alhamdulillah. Overigens zit ik ook thuis, maar met 2 kinderen zou ik dat niet zo snel 'zitten' noemen haha.
Hoi meiden! Wat gaaf! Een ramadan topic! Meld me bij deze aan Ben zelf nederlandse. Mn man is marokkaans (al sinds 1995 samen ) en we hebben een dochtertje van twee jaar . Vandaag at mn man bij zijn moeder. En had hij voor mij een gevulde kipfilet en champignons uit de oven gemaakt. Had nog loempia's van gister. En mn dochtertje de spaghetti die ze gisteren ook al niet wilde... even zo'n periode dat ze geen avondeten wilt/lust. De lange dagen zijn pittig. Maar we komen er wel doorheen elhamdoulilah. Met iftaar eten en we drinken heerlijke dingen. En het gaat maar om een maand. 11 maanden per jaar kunnen we gewoon eten. Heb dit jaar vakantie opgenomen tijdens ramadan. Maar volgend jaar doe ik dat niet meer. Vind het sneu voor mn dochtertje. Ik ben gewoon moe, uitgedroogd en niet fit overdag. Elke ochtend ondernemen we wat samen (bieb, speeltuinen, wandelen, fietsen) maar rest van de dag is energieniveau laag. @Eylem; waar vind ik jouw foodblog? Xxx
Nou idd dat zei ik ookal tegen mn man, precies in de ramadan hoe zou dat nou weer komen. Hier voornamelijk educatief met oudste dochter bezig. Hebben de profeet moesa en iesah nu behandeld, mashallah om te zien hoeveel kindjes onthouden! Zelf ben ik nog niet toegekomen aan wat ik voor ogen had. Zusters zouden jullie doea voor mijn jongste dochtertje willen doen? Het gaat momente niet goed met haar gezondheid en ze weten niet wat er precies aan de hand is. Zit deze week alweer 3x met haar in het zkh en deze maand krijgt ze ook een operatie. Liefs
Heel gemakkelijk en snel klaar... Voor 4potjes 250gr mascarpone 50gr poedersuiker Een bakje aardbei Een pakje speculoos (dat mogen ook andere koekjes zijn want de speculoos van België en Nederland verschilt enorm ) Witte chocolade Meng de mascarpone met de poedersuiker tot dat het glad geworden is. Doe dan in een spuitzak of bij gebrek eraan een diepvrieszakje of zo zoals ik hihi Plet de koekjes tot kruimels. Hou 4 mooie aardbeitjes opzij. Mix de rest tot een papje. Kies zelf of je nog stukjes wilt of niet. Neem de potjes en begin met de kruimels op de bodem dan een laagje mascarpone (ik doe maar 1laagje mascarpone omdat het anders te zwaar wordt) dan een dik laagje aardbei en dan terug wat kruimels. Daarover rasp je wat chocolade. Leg er dan een aardbeitje op in het midden. Klaar...
@ HooyoShimbir; Moge Allaah Soubhana wa Ta3ala jullie dochtertje genezen, en jullie snel duidelijkheid geven. Ameen. Lijkt me vreselijk! Veel sterkte en sbar gewenst!
@Islah; Krijg er de kriebels van subhan Allah, al die kindjes die bij hun ouders weg getrokken worden, vrouwen en mannen. Moge Allaah het voor hun vergemakkelijken! Ameen. Mijn vriendin houd me veel op de hoogte over zionisten, wist tot voor kort niet eens van hun af, wat een vreselijke mensen, er gaan ook veel filmpjes rond op FB, dat breekt je hart echt.