Ramadan topic 2014

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door HooyoShimbir, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

In dit geval heeft het ook met de manhaj van de vertalers te maken. Veel ayaat zijn nagenoeg hetzelfde vertaald alleen dan wordt er in de Nederlandse vertaling net iets weggelaten (wat niet had gehoeven) of zoals ik aangaf extra aanvulling van ahadeeth.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik lees een nieuwe vertaling van de Koran, de Levende Koran, een hele fijne vertaling met veel tafsier in de tekst.

Gisteravond hadden we gasten bij de iftar, was erg geslaagd. Ik had eerst Turkse tarhansoep met zelfgebakken broodjes, daarna köfte en kipspiesjes van de grill, Turkse pilav, salade, dolma en yoghurtdip. Voortoe nog aardbeientiramis en watermeloen en bij de thee baklava en saray helvasi....Genoeg ;). Er is natuurlijk ook veel over maar dat maakt het vandaag makkelijk haha.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vraag me trouwens af hoe jullie dat doen met bezoek? Wij hebben sowieso al niet zo vaak bezoek maar nu in ramadan lijkt me dat erg onhandig met kinderen. Of je moet bezoek krijgen dat geen kinderen heeft (meeste vrienden van ons hebben dat wel).

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat probleem hebben wij ook. Gisteren kwamen dan toevallig goede vrienden van ons die oudere kinderen (eentje al getrouwd eentje van 16) dus die hebben daar geen last van maar onze andere vrienden hebben allemaal kleintjes. Sommigen slepen ze wel mee naar iftars maar ik vind het echt veel te laat dus helaas.

Sowieso best heftig met kleintjes, ik lag er vanochtend om 2.00 uur in, ben alleen opgestaan om te bidden en te drinken maar toen was 7.00 uur wel erg vroeg pfff.

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Toch maar is opzoek naar de engelse versie dan! Bedankt voor de informatie zuster!
    @ Eylem; welke nieuwe vertaling bedoel je? Die van aboe ismael?

Over bezoek; De kinderen van onze vrienden zijn nog vrij jong, dus campingbedjes mee en lekker slapen. Als wij daar gaan eten, slaapt ons dochtertje gelukkig ook altijd goed, als we weg gaan word ze even wakker maar thuis slaapt ze gewoon verder.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Deze: De Levende Koran | Lezen Leven

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    hebben jullie nog leuke receptjes:D??

8. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Ik ben de laatste dagen zo moe heb zin in niets...

Heb zelf niet eens zin om te koken dus het zijn elke avond maar snel snel gerechtjes...

Ik ben nu aan het opruimen maar ik kom niet echt veel verder en ben al van 12u bezig :( ook de jongste is lastig dus een baaldag vandaag!!

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    #489 HooyoShimbir, 15 jul 2014
    Laatst bewerkt: 15 jul 2014
    Salaam zusters, hoe gaat het met vasten?
    Ik heb nu 2 soerahs uit mn hoofd erbij geleerd deze ramadan!
    Wou nog meer maar dat zat er helaas niet in.
    We zijn alweer over de helft! Wat gaat het toch vreselijk snel.

Islah: ik doe jou wanneer ik tijd heb even een pbtje over thuisonderwijs :)

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ben de laatste dagen ook erg moe/ziek, 'gelukkig' hoef ik over een paar dagen even niet meer te vasten. Dan zit ik ook niet steeds te twijfelen over wel/niet vasten verbreken.
    HooyooShimbir, is goed hoor, doe maar rustig aan.

Koken doe ik ook steeds voor meerdere dagen, gelukkig is mijn man erg makkelijk qua eten en zou hij het zelfs goed vinden om een boterham te eten (maar ik kook wel gewoon steeds hoor).

11. Brightness2013

Even dit topic weer tot leven wekken..

Hoe gaat het meiden? Word super warm van het weekend, ben benieuwd hoe het vasten dan gaat.

Vandaag Harira en een lekkere frisse couscous salade!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het is hier inderdaad stil :)

Hier gaat het vasten prima elhamdulillah ben eindelijk van mijn verkoudheid af en dat scheelt veel. Maar zie wel op tegen de komende dagen met 30+ graden, weet ik dan veel dorst ga krijgen. Maar goed.

Wij eten vanavond zelfgebakken frietjes (al zooooo lang zin in maar nu pas gemaakt, valt mee toch, voor het eerst deze ramadan ;) ), döner, salade van rode kool, wortel en ijsbergsla, yoghurtdip ernaast. Heerlijk.

13. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    Hi dames hier ook weer aan het vasten en net de lasanga op ook last van erge hoofdpijn en koude rillingen straksmaar lekker slapen hopelijk morgen weer voorbij

Ik zie ook erg op tegen het warme weer ben gelukkig vrij dat scheelt weer

14. Islah

Islah Niet meer actief

Als het goed is hoef ik in het weekend niet te vasten. Heb het nu wel zwaar maar dat komt omdat ik al buiten het vasten om lichamelijke klachten heb/had, en die verergeren nu. Maar we zijn al over de helft alhamdulillah, dat scheelt.

Eylem, wat eten jullie trouwens veel yoghurt zeg! Word je dat op een gegeven moment niet een keer zat :)? Ik probeer nu zoveel mogelijk de vriezer op te maken, zit nog redelijk vol maar er zit zo'n ontzettende laag ijs in.

Weten jullie al welke koekjes oid jullie gaan maken voor eid?

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Haha het is voornamelijk mijn man hoor die die yoghurt eet en dan echt een paar hapjes naast het eten. Ik hou zelf niet echt van.yoghurt maar bij vlees als dip vind ik het wel lekker.

Voor eid nog geen idee maar ik verwacht geen bezoek dus zeker niet teveel. Misschien snickerkoekjes.

16. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    dacht dat mijn man me vannacht zou wakker maken...nou mooi niet
    ik heb echt mega dorst en het duurt nog zo lang
    ga straks een chocoladetaart maken met walnoten
    een schoonzusje komt vanavond gezellig eten.

voor eid weet ik nog niet wat ik ga maken wij gaan met de familie een dagje weg

17. Brightness2013

eid ga ik sowieso maken;
    - marmerkoekjes/snickerkoekjes
    - Makrout (man's favo)
    - Hollandse zandkoekjes (geloof me die zijn als eerst op :))
    En een taart of cake, denk worteltaart.

Misschien ook maizena koekjes, maar bang dat het teveel word.

18. Brightness2013

Eylem, ik kan ook iedere dag yoghurt dip eten.. heerlijk hihi.

Vandaag word het harira (standaard) en Marokkaanse rijst met kip.
    Frisse salade erbij, en klaar.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vast vandaag niet mee, heb een heftige migraine aanval gehad dus moest mijn medicijnen nemen en heb toen helaas water moeten drinken.
    Ben al lang blij dat ik nog niet eerder een migraine aanval heb gehad deze ramadan.

Met de eid zijn wij waarschijnlijk onderweg naar.Kroatië om lekker 2 weken te kamperen :).

20. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    het is vandaag echt goed warm zeg!!
    Ik ben lekker heel de dag binnen gebleven.
    Vanavond komt mijn schoonzus eten. Ik heb harrira, 2 salades, broodjes met brie en honing uit de oven, cakjes, vers fruit en nog allerlei kleine hapjes.

Voor suikerfeest heb ik ook mn koekjes al uitgekozen:D
    kokosbonbons, amandelkoekjes en de marmerkoekjes.

Die chocoladetaart met walnoten klinkt ook lekker zeg, maak je een foto:D?

Deel Deze Pagina