Herkenbaar, ik mocht de eerste paar dagen niet meevasten ivm medicijnen via de neuroloog (moest ze te vaak slikken) maar ben afgebouwd door te veel bijwerkingen. Was zo bang voor de aanvallen (gemiddeld 2 a 3 per week) en nu pas 1 aanval gehad alhamdoulilah.. maar dan moet ik inderdaad ook echt iets innemen en ben ik zo niets waard! Heerlijk vooruit zicht Kroatië!
Hoi meiden, ik vast niet mee dit jaar, ik ben nog aan het herstellen van mijn bevalling van een paar weken geleden. Maar ik wens jullie veel sterkte en kracht toe, valt soms allemaal niet mee als het zo warm is als nu. En alvast een hele fijne eid/bayram! Liefs, olive
Beste Eylem, Ik heb al een paar keer je het recept 'puf puf pogaca' gemaakt, het deeg is zooo ontzettend lekker, ik maak er gewoon çörek broodjes van, mijn man wil ze elke dag eten tijdens de iftar, hij is er dol op! Ik gebruik droge gist ipv omdat dat hier niet zo snel te krijgen is. Ik strooi een pakje over de opgewarmde melk waar ik een halve eetl suiker in doe. Het andere pakje strooi ik over warm water in een diep bord waar ik ook een halve eetl suiker in doe, ik heb geleerd dat droge gist suiker nodig heeft om te activeren en dat klopt. Ik doe de rest van het recept door de helft (wel 3 eieren) omdat mijn keukenmachine (kan niet zo goed tegen die deegplak handen) geen kilo bloem aan kan maar ik ben altijd minstens zo'n 750 gram kwijt. Ik heb het trouwens een keer gemaakt met tarwebloem omdat ik geen patentbloem had en dat was toch minder luchtig. Ze zijn echt lekker! Bedankt voor het delen van je recept
Dankjewel Islah, amin. Ik zie aan je onderschrift dat jij ook een kindje hebt verloren. Jij ook heel veel sterkte, het zal niet makkelijk zijn geweest en nog steeds denk ik
Ik heb er niet (meer) zoveel moeite mee, alhamdulillah. Misschien een beetje raar om het zo te zeggen maar het zit ook een beetje in de familie, mijn oma heeft een zoontje verloren, mijn moeder ook, een broer van mijn man en een zus van mijn man ook en mijn schoonmoeder heeft 3 kinderen verloren (eentje was zelfs 7 geworden). Misschien dat het dan makkelijker te verwerken is ofzo. Ik ben alle keren ook heel makkelijk zwanger geworden alhamdulillah, dus het lijkt mij ook zwaarder als ook dat nog eens heel moeilijk gaat. En dat het al een aantal jaren geleden is zal ook wel meespelen. Ik vind het alleen nog heel pijnlijk als ik mensen hoor vragen of ik een miskraam heb gehad. Want dat is echt wel wat anders.
Oh wat super om te horen, dank je wel! En wat ontzettend moeilijk wat jullie hebben meegemaakt, heel veel sterkte
Heel erg lief, ik wens je heel veel sterkte toe, lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten maken. Moge Allah Soubhana wa Ta3ala jou en je man kracht, sbar en rust schenken. Ameen.
Dank jullie wel voor jullie medeleven en dua's meiden, erg lief! Jeetje Islah, dat is niet niks! Ik vind het heel erg knap dat je er zo goed mee om kunt gaan, hopelijk kan ik dat ook op een dag. Vind het nu nog erg moeilijk, kreeg vanmiddag post van mijn zorgverzekering met een brief 'binnenkort ga je bevallen daarom krijg je een geboorteboek voor je baby voor zijn eerste levensjaar'. Dat doet dan zo ontzettend veel pijn. Heel leuk boekje verder om foto's van alle eerste momenten in te plakken en herinneringen op te schrijven, maar ja wat heb ik daaraan? Overigens erg slordig van de verzekering we hadden ze namelijk al ingelicht over de situatie. Confrontaties blijven lastig. En ik begrijp je helemaal dat mensen het vergelijken met een miskraam.. Dat is niet minder erg maar moeten bevallen van echt een complete, puntgave baby vond ik heel heftig. Sorry was even off topic
wat een heftige verhalen allemaal zeg! heeel erg veel sterkte Olive!! moge Allah swth het makkelijk voor te maken! Als ik zulke dingen lees, besef ik altijd weer even hoe dankbaar ik mag zijn voor mijn gezonde dochters, alhamdulillah!
Dat had ik met mijn huisarts... Die feliciteerde me met de bevalling. Toen ik zei hoe het zat was het "o, o ja... zie het hier staan!" Niet echt netjes dus. Maargoed off-topic inderdaad.
Salaam aleikoum allemaal. Wat een dag zeg, het is nu al bloedje heet maar alhamdoulilah niets te klagen. Vandaag een lekkere frisse salade, en wat vlees en aardappeltjes uit de oven In sha Allaah.
Salaam! Hoe gaat het met iedereen? De.warme dagen een beetje door gekomen? Wij hebben vanavond.grote iftar bij ons thuis. Hebben een lam laten slachten, deel hebben we rond gebracht langs gezinnen en de rest zijn ze nu aan het bereiden. Wel heerlijk! Ik hoef helemaal niets te doen de mamnen hebben de keuken over genomen .
Salam Elhamdulillah is het weer wat frisser vandaag, zaterdag vond ik het echt een moeilijke dag om te vasten, zat de minuten af te tellen tot ik weer mocht drinken. Gisteren ging het een stuk beter. Oh gezellig Lovely en heerlijk dat je kan blijven zitten ook . Ik heb gisteren heerlijk gevulde zachte broodjes gemaakt met kip/kerrie/roomkaas vulling, auberginevulling en witte kaas/peterselie. Vooral de kip/kerrie was echt overheerlijk. Rest in de diepvries gegooid, altijd makkelijk. Verder een tonijn/aardappel/mozzarella ovenschotel met groenten, ook heel erg lekker. Daar is nog veel van over dus dat eet ik vanavond weer. Voor mijn man maak ik iets van aubergine met vlees en rijst. En we zijn de laatste dagen alweer ingegaan, volgende week deze tijd vieren wij ramazan bayram insa'Allah!
Wat lief Lovely, moge Allah het accepteren van jullie. Ik vast nog steeds even niet trouwens, paar dagen voor 'eid begin ik denk ik weer insha Allah.
Misschien een gekke vraag hier in dit topic maar: Hoe doen jullie het toch? Om met dit bloedhete weer niet te kunnen drinken? Eten is alastig, laat staan drinken , hoe? Verder heb ik echt respect voor mensen die aan de Ramadan meedoen, ikzelf zou dat echt niet volhouden . Klasse!
Je kan het ook niet volhouden als je vasten alleen maar ziet als je onthouden van eten en drinken. Voor ons is vasten meer dan dat. Net zoals menigeen ander niet.zomaar 's nachts kan opstaan om te bidden. Ons geloof is perfect en is niet iets dat je 1x per week doet. Je staat ermee op en gaat ermee slapen. Vasten is 1 van de zaken die de Schepper heeft opgedragen. Daarom is het voor ons makkelijker om te vasten, met beloning in het vooruitzicht.
De meeste moslims die ik ken vasten sowieso zo'n 2x per week. Als je het regelmatig doet is je lichaam er ook aan gewend.
Wat Islah zegt idd, het niet eten en drinken is eigenlijk maar een heel klein stukje. Het is ook heel apart en mooi om te zien hoe je lichaam omschakelt.
Logische vraag, en wat Islah zegt klopt echt. Toen in nog geen moslima was, heb ik eens proberen te vasten , en het was niet eens zo warm als nu, nou om 16.00u s'middags was ik op. Duizelig, hoofdpijn, misselijk.. ga zo maar door. En later toen ik moslima werd, ging/gaat het super! Natuurlijk heb ik weleens een knorrende buik of een droge mond maar al bij al is het goed te doen