Als het dinsdag is dan heeft het 30 dagen geduurd en niet meer. En wij zijn gewoon ook de eerste dag begonnen hoor, maar op basis van een maanbezichtiging i.p.v een berekening, aangezien de profeet sallallahu 'allayhi was sellem heeft gezegd dat we moeten vasten als we de maan zien, en eten wanneer we de maan zien. Volgens de maanbezichtiging is het nu de 28e dag, dus maandag de 30e dag. We zullen zien wanneer er een nieuwe maan is, ben benieuwd!
Wij komen vandaag netaan op tijd uit het zkh met de jongste! Morgen ga ik lekker mn huis schoonmaken, Want als het maandag valt vind ik dat wel lekker al gedaan te hebben. (Zitten nu nog in ronald mc Donald huis) Ik heb geen puf om te bakken dus we hebben een leuke taart besteld. Heb voor de meisjes wel aardig wat kadootjes omdat we geen verjaardag vieren is dit echt hun feestje. We gaan ivm jongste dl niets doen want dat mag ze nog niet. Mn man gaat smorgens met de oudste naar de moskee, dan taart ophalen en zorg ik dat de tafel mooi gedekt is. Dan doen we de kadootjes gaan we lekker ontbijten samen. Smiddags gaat man wel even wat doen met de oudste. Savonds hou ik het makkelijk en maak een kiprollade met gebakken aardappeltjes en stoofpeertjes en groentes erbij. Lekker toetje. Beetje anders dan voorgaande jaren maar het "moet" maar even zo. Fijne eid alvast voor iedereen. Inshallah een mooie dag toegewenst.
Wat heftig zeg van je dochtertje! Moge Allah Soubhana wa Ta3ala haar genezen! Ameen. Gezellig vooruitzicht jullie eid! Mag ik het recept van je kiprollade? Een hele mooie eid toegewenst. @dirksmama en azshara; dank jullie wel!
Inderdaad toch morgen. Ik ga op tijd naar bed, morgen vroeg op willen op tijd zijn voor het gebed en gaan lopen.
Jep dit dus. Tenzij je de arabische taal en tafsir volledig beheerst.. Zou je echt moeten opzoeken wat bepaalde ayaat en ahadeeth betekenen. En het is natuurlijk belangrijk om die correct te interpreteren. In de Quran staat ook dat er mensen zullen zijn die de verzen die voor meer betekenissen vatbaar zijn, fout zullen interpreteren. Hier even kijken of 'eid gebed lukt.. Morning sickness
Eid mubarak iedereen Merkte nu maar deze club op... Balen ,nou ja ik kan jullie nog fijne feesten wensen. Ik bakte : Selou Amandel briouats Basboussa
Taqabal Allahu minna wa minkum! Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad. Wij in ieder geval wel, alhamdulillah.