Ramadan topic 2014

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door HooyoShimbir, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Ik heb net opgezocht wat duimen draaien betekent. Ik kwam een beetje uit de lucht gevallen.... Dit is echt niet wat ik bedoelde!!! Ik wist zelfs niet dat het dat betekende!!!

Wat ik bedoel met ik duim mee is eerder een manier op te zeggen: ik hoop/bid met je mee enz... Echt geen shirk of iets van die aard.

In België wilt met de duimen draaien zelf helemaal iets anders mee bedoeld nl. ik zit hier met mijn duimen te draaien wilt zeggen ik ben mij aant vervelen of ik ben hier niets aant doen

Wel goed dat je de mensen er op wijst want had er echt geen idee van.

2. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    #142 studente90, 27 jun 2014
    Laatst bewerkt: 27 jun 2014
    Er zijn redenen om niet mee te hoeven vasten (menstruatue, ziekte, extreme ouderdom, zware zwangerschap), voetbal staat er logischerwijs niet tussen, haha. Maar er is een kans dat de zon daar om 20:00 uur al onder is, en dan mogen ze eten.

Als moslim mogen wij de awrah (het gedeelte tussen de knie en navel) van anderen behalve je partner niet zien. Voetbal kijken is dan sowieso een beetje lastig.

3. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Voor diegene die er al zin in hebben

4. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alhamdoullilah weet je het nu <3. Soms zeggen zusters weleens: "fingers crossed", oftewel, vingers gekruisd, dan brengt dan zegmaar volgens kuffar geluk. Echter behoort kleine shirk (afgoderij) tot de grootste zonden, dus ook als de zusters het niet zo bedoelen, is het een plicht om ze erop te wijzen. Is net als ze bijv een kruisje om hun nek hebben, en dan zeggen: ja maar ik geloof er niet in,hoor. Haha. Ghair.

5. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Ik had ergens gehoord als je bv. chirurg of zo bent en je hebt een zware operatie te doen van enkele uren. Je dan ook niet moet vasten maar je dag dan verder inhalen. Ook als je een spuit moet krijgen of bloed moet laten trekken

Correct me if im wrong

6. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aaaaaahhh!

Wil me hier in shaa Allah echt aan gaan wagen!!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man opereert ook, maar vast gewoon. De eerste dagen draait hij alleen polikliniek maar als hij daarna wat gewend is aan het vasten gaat ie gewoon weer.opereren.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Namoli wat ziet dat er heerlijk uit!

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik wil iedereen alvast een fijne ramadan wensen, en succes en veel plezier met alle voorbereidingen!! Ik ben zelf niet meer praktiserend dus ik zal dit jaar niet mee vasten en ook niet meer mee praten in het topic. Wel ga ik nog lekker meelezen en jullie recepten onthouden/uitproberen! :)

10. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Even bijgelezen stelletje kletskousen haha.
    Ik ben Nederlands en bekeerd al zo'n tien jaar Alhamdoulilah.
    Mijn man is Marokkaans.
    Hier standaard elke dag harirra ik hou daarnaast erg van bladerdeeg hapjes msmen en dat soort eten erbij en mijn man gewoon simpel een lapje vlees en wat friet.
    Met sohor eten we vaak nog een keer harira met een bladerdeeg hapje of msemen etc. en drinken we een lekkere shake (fruit en melk)

Ramadan moubarak iedereen.

11. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Wat een hoop bekeerlingen zitten er bij zeg, mashallah! Ik ben zelf ook bekeerd, zo'n 6 jaar nu. Ik ben Nederlandse en mijn man Pakistaans. Dus het clubje wordt nog diverser :) Wij eten tijdens ifthar altijd pakora's, Pakistaans/Indiase hartige koekjes, en ik vind ze heerlijk. Hierbij het receptje:

Mix meel van kikkererwten (gram flower in het Engels) met water, zout, gemalen koriander en chili tot het een glad beslag is. Snijd dan aardappels in dunne schijfjes en/of snipper een uitje. I

k maak altijd eerst wat aardappel pakora's en dan met de rest van het beslag ui pakora's (die vind ik zelf het lekkerst!).

Doe dan olie in de pan (ik bak ze in een koekepan maar het kan ook in een frituurpan maar die heb ik niet). Dip de aardappelschijfjes in het beslag en bak ze om en om (of frituur ze) tot ze goudbruin zijn en de aardappel gaar is. Doe tenslotte de ui in het overgebleven beslag en roer het geheel en schep dan met een lepel een schepje mix in de pan en bak dat op dezelfde manier.

12. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Zijn dat jou koekjes??
    Die koekjes van haar zien er namelijk altijd zoo lekker uit!
    Heb je ook recepten;)?

En wat eten jullie 's ochtends allemaal?
    Tips voor een ontbijt wat voedzaam is en goed vult??

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Amg, dat klinkt lekker zeg!

Nourenyasmin, ik eet bij de sahur meestal niets, het is zo kort op de iftar nu, ik krijg dan echt niets weg. Ik drink een liter water, ga bidden en weer slapen (zeker ook omdat mijn oudste gewoon nog naar school moet dus we moeten een paar uur later alweer op). Als ik wel wat eet, eet ik fruit, banaan ofzo, of een paar dadels, iets anders krijg ik niet weg. Mijn man eet graag macaroni of rijst.

14. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Wij eten een gebakken eitje met een volkoren pitabroodje, wat sinaasappelsap, melk en water. Het helpt om dingen te eten waarbij de energie langzaam vrijkomt. Als je moeilijk kan eten kan je ook een smoothie of milkshake maken met bv wat vezels erin of dadels etc.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Iemand al enig uitsluitsel of het morgen of zondag begint?

16. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

Nee hoor :) ik keek gewoon bij afbeeldingen op Google en zag er lekker uit wilde dat even delen hihi

Ik maak overings nooit zelf koekjes...ik ga ze kopen hihi

Trouwens er staan nu wel een perzikentaart in de oven omdat mijn dochter over is naar het volgende leerjaar!!!!

17. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Wij drinken s morgends een eiwitshake die langzaam energie afgeeft zit ook vol met vitamine. Je kan er ook nog wat fruit in mixen

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij volgen de Turkse geleerden en beginnen sowieso vannacht met vasten.

19. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ooo die koekjes :$

hier ook bekeerd inmiddels 4 jaar
    gaan jullie ook wakker worden om nog te eten? dit doen wij eigenlijk nooit ja alleen om nog iets te drinken

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als mijn man er ook is sta ik wel op om samen wat te eten maar als hij er niet is (grootste deel van de ramadan werkt hij nachtdienst) dan drink ik alleen water.

Vannacht wil mijn man etli pilav, pilav met vlees. Zelf houd ik het bij een banaantje en wat watermeloen.

Deel Deze Pagina