Ik wou net ook een topic over openen! Super blij, eindelijk terug ramadan! Is ook heel gezellig, iedereen die samen het vasten verbreekt bij zonsondergang En het werkt ook zuiverend voor je lichaam en is echt gezond ook Natuurlijk diegenen die bij zonsondergang voorzichtig zijn met het eten haha vind het echt spannend Ramadaan mubaarak zusters!! ♡♡♡♡♡♡♡
Waaeom vind de ramadan eigenlijk altijd in de zomer plaats? Het lijkt mij niet erg goed voor je lijf om de hele dag niet te drinken met deze temperaturen namelijk en ik vind het echt knap dat mrnsen dit volhouden. Dus ben wel benieuwd naar de reden dat het altijd zo rond de zomer valt?
de Ramadan valt ieder jaar steeds een aantal dagen eerder dus vandaar dat het de afgelopen jaren steeds in de zomerperiode plaats vond. We gaan nu steeds weer wat naar voren, vorig jaar begonnen we 18 juni bijv.
De ramadan vindt niet altijd in de zomer plaats. De islamitische kalender is gebaseerd op de maan ipv de zon. De gemiddelde maanmaand is korter. Daardoor verschuift de ramadan elk jaar ongeveer 11 dagen. Dus volgend jaar begint het vasten 11 dagen eerder dan dit jaar. En zo komt er een tijd dat we weer in de winter vasten.
Ik heb mijn collega vorig jaar al bemoedigend toegesproken dat het over 10 jaar in de winter valt . Hij heeft het altijd heel zwaar tijdens de Ramadan, dus kortere dagen en wat minder warm is dan erg fijn!
Ze eten en drinken voor zonsopgang en na zonsondergang. En een bellenblaas eet je volgens mij niet op toch?