Zo hoort dat toch ook Hier ook wel Moslims die ons fijne dagen wensen met onze feestdagen. Fantastisch toch dat, dat kan! Een beetje respect voor elkaar, daar wordt het een stuk gezelliger van op deze aardkloot.
Tjeemig kalm aan maar. ->Mijn collegaatje die ik in de instellingskeuken had, had wel meer onthoudingen dan alleen eten en drinken. Vandaar mijn vraag.
Volgens mijn app is het tijd om 21:58. Maar voordat we gaan eten bidden we eerst het avondgebed (wel verbreken we eerst het vasten met een dadel en wat drinken). De tijden verschillen wel per land/plaats.
Als we toch vragen gaan stellen heb ik er ook eentje. Waarom valt de ramadan voor Turkse mensen op een andere dag dan de Marokkaanse mensen? En voor andere moslims
De Ramadan maan | Achtergrond | Astronomie | jaartelling, kalender, maan, ramadan, tijdrekening, maanjaar - NEMO Kennislink
Poeh dat is best laat, vind het echt heel knap! Ik snap dat het wel fijn om eerst wat te drinken en te eten en dan verder te bidden.
Ik zou het niet lang volhouden, zeker niet met deze temperaturen. 'Gelukkig' hoeft dat ook niet Maar de zon gaat deze maanden natuurlijk veel later onder. Dus moet je technisch gezien lang wachten om te eten en weer zeer vroeg weer eten om daarna de hele dag niets te mogen. Ook niet vrijen etc he? In de winter lijkt het me makkelijker eerlijk gezegd
Iedereen heel veel sterkte deze maand. Ik kan helaas niet meedoen ivm bepaalde vitaminetekorten, waarvoor ik medicijnen moet innemen, volgend jaar hoop ik weer. Ik lees dat sommigen denken dat ramadan ongezond is voor je. Ik zou zeggen, probeer het eens een dagje. Je voelt je zo lekker in je vel, zo rein. In ieder geval veel gezonder dan je volproppen met allerlei ongezond voedsel.
Zwangere vrouwen doen ook niet mee toch? Een fijne ramadan dames! En succes. Zien we over een maand ook een mooi topic over het suikerfeest?
Zwangere vrouwen mogen wel vasten, zolang je het kan. Bij mijn dochter heb ik 15 dagen gevast, toen was ik 14-15 weken zwanger volgens mij. Nu ben ik 33 weken zwanger en ga niet vasten.
Ik wil absoluut geen discussie opstarten hoor, maar zou wel eens willen weten wat er gezond is aan de hele dag niks drinken? En dan met name met warme tempaturen... Verder wil ik jullie een goede ramadan toewensen.