Ramadan, vanaf morgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 5 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Fijne Ramadan gewenst dames! Respect hoor, met deze lange en warme dagen is het extra pittig.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat kan ik me goed indenken. Knap dat je het de vorige keer zo lang nog hebt kunnen redden.

3. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af..

4. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

devilschaseik ga het proberen uut te leggen

Je hebt zonnenkalender en maankalender..
    Moslims volgen de maankalender waarbij ze dus elke keer naar de maan kijken om te weten of een nieuwe maand is begonnen. Altijd tussen 29 e,n 30 dagen
    Bij zonnenkalender is dat niet zo en staat gewoon vast hoelang een maand duurt 30-31-30-31

En als bij de islamitische maanden een aantal keren 29 dagen heeft geduurd dan gaat dat opschuiven snap je wat ik bedoel?
    Dus elk jaar verschuift ramadan 11 dagen naar voren.. dus over een paar jaren valt de ramadan trg in de winter snap je?

En wij eten en drinken vlak voor zonsopgang nog iets en vanaf het moment dat de zon ondergaat eten we ook meteen. Dus zo erg is het niet hoor. Is ook bewezen dat het gezond is voor je lichaam
    Als ik het trg tegenkom zal ik het plaatsen

5. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Fijne ramadan voor degenen die eraan meedoen! Sterkte met deze warmte.

6. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ramadan Kareem allemaal :)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Verschilt het ook welk land je zit?

Mijn man is vaak in Brunei en daar is het pas morgen.

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn Turkse collega is de voorgaande jaren een aantal keer flauwgevallen tijdens de Ramadan. Dit jaar heeft ze in overleg met haar ouders besloten op werkdagen niet te vasten. Als doktersassistente wil ze scherp zijn als ze bv injecties geeft of hechtingen uitknipt. Patienten mogen vlg haar niet de dupe worden van het feit dat zij heel snel onwel wordt als ze vast.
    Ik heb echt respect voor haar belissing. Ze doet wel mee aan de gebeden en vadt wel als ze thuis is, dan doet ze die dagen extra rustig aan.

Omdat mijn ouders altijd vluchtelingenwerk hebben gedaan, hebben wij vaak mee mogen eten met Iftars en met Suikerfeest met Afghaanse gezinnen. Dat was zo gezellig, echte saamhorigheid. Ik vond het altijd heel bijzonder dat wij gewoon mee mochten feesten, ook al deden wij geen Ramadan. Maar ze vonden dat gewoon heel logisch.

Fijne Ramadan meiden!

9. vlinder257

1 mrt 2016
    80
    14
    8
    Als ik het goed heb komt dat omdat Turkse mensen een vaste kalender volgen en in bijv Saudi Arabië kijken ze naar de stand van de maan.

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja het verschilt per land, Brunei houdt een andere kalender aan. Als je man toevallig in Brunei zit aan het eind van de Ramadan dan moet hij zeker naar het paleis van de Sultan. Dat is jaarlijks alleen tijdens het Suikerfeest enkele dagen geopend voor alle inwoners en toeristen. Er is een overvloed aan eten en je mag de Sultan een hand geven. Eén van de mooiste ervaringen die wij tijdens onze verre reizen hebben meegemaakt!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O wauw....geen idee of hij daar dan zit...maar ik ga het in elk geval vertellen. Zijn collega's sowieso...dus misschien kunnen zij in elk geval gaan. Bedankt voor de tip.

Mijn man vindt het ook een heel mooi en fijn land om te mogen werken.

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vasten is prima natuurlijk en mooi. Ik ken meerdere collega's die meedoen, maar een aantal daarvan gaat volledig "los" met eten zodra het mag. In die gevallen zie ik het nut niet zo.... Jammer.

13. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Fijne ramadan toegewenst voor ieder die mee doet😘

14. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.851
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Gezegende Ramadan allen!

15. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Heel knap dat jullie ook het drinken kunnen laten staan. Overdag eten doe ik al geregeld niet, maar het drinken is een ander verhaal. Destijds ook een meisje in de klas gehad die helaas door suikerziekte uiteindelijk in het ziekenhuis belandde. Wel weer goed gekomen gelukkig.
    Veel succes aankomende maand!

16. Islah

Islah Niet meer actief

Dat is Islamitisch gezien sowieso niet toegestaan, ook in andere maanden. Overeten wordt gewoon als zonde gezien.

17. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Normaal doen zieken, kinderen, En mensen die reizen niet mee met de ramadan dat staat in de koran.. dus ze mogen gewoon eten tijdens ramadan.. de reizigers moeten wel nadien de dagen inhalen

18. WAvE

WAvE Lid

30 jan 2016
    73
    0
    6
    NULL
    Knap hoor. Succes allen!

Deel Deze Pagina