Ramadan

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetangel100, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    succes allemaal!!

2. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    ik wil iedereen even succes wensen !!

3. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Succes!!!!!

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    succes xxx mensi en steven.

5. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    iedereen veel succes en gezelligheid gewenst met de ramadan!!!

@Sweetangel, mijn mannetje is ook marokaans en wij willen ons kindje graag opvoeden met nl en marokaanse taal, cultuur enz. Nu ben ik benieuwd hoe jullie dat willen doen want jij bent toch ook nlse en bijv hebben jullie Iman ook bij het marokaanse geboorte register aan gegeven? Zo zijn er allemaal dingen waar wij nu over na denken en wat het beste is voor de kleine. Sjoekran

6. ikram2018

ikram2018 Actief lid

23 sep 2005
    130
    0
    0
    Ramadan moubarak voor de dames die meedoen. veel succes. ik kan helaas niet meedoen omdat ik pas bevalle ben maar ga het inshallah nog inhalen!

groetjes...

7. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Hoi ik ben ook nederlandse en mijn man marokkaans.
    Wij zitten ook nog in dubio of we ons kind moeten laten registreren bij het mar. consulaat. Ik heb gehoord dat als je het niet doet en je gaat met je kind naar Marokko op vakantie dat ze dan erg moeilijk kunnen doen en kunnen eisen dat je je kind alsnog registreert (ter plekke). Omdat het een marokkaanse vader heeft, dus altijd de marokkaanse nationaliteit zal hebben. En een marokkaans kind ben je verplicht te laten registreren. Zo heb ik het althans begrepen, maar ik wil het ook heel graag nog preciezer uitzoeken maar weet niet waar of hoe.
    Waarschijnlijk is het hetzelfde systeem als Amerika gebruikt. Als kind van amerikaanse ouders waar dan ook ter wereld schijn je ook verplicht te zijn je bij de amerikaanse ambassade te laten registreren.
    Als jij er meer over te weten komt hoor ik het heel graag!!!

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ikram, Inshallah dat is goed van je! Rust maar goed uit eerst!!

Caroline27: Iman staat in ons familieboekje, ze is ingeschreven bij het Marokkaans consulaat in Den Bosch, ze heeft dubbele nationaliteit en wordt 2-talig opgevoedt. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel! Ben je zelf ook Moslim? Ik ben zelf moslima en Iman is vanzelfsprekend ook moslim.

9. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wij zijn trouwens niet voor de marokkaanse wet getrouwd, maakt dat nog verschil?
    Het meisje dat onze ondertrouw deed legde uit dat volgens de marokaanse wet je geen kinderen mag krijgen binnen zoveel maanden na je huwelijk, maar wij krijgen al binnen 2,5 maand na ons huwelijk ons kindje, dus in principe zou dat een onwettig kind zijn, maar Marokko kent ook weer geen onwettige kinderen, dus zullen ze bij het consulaat een oogje dicht knijpen had ze het over.

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Insallah ikram.
    een heel fijna kraamtijd gewenst.

groetjes Talia

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    succes meiden die meedoen.
    liefs chantal.

12. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    @ sweetangel, ik weet er ook nog niets van maar het verhaal wat jij vertelt dat zegt mijn vriend ook en nog een paar andere marokanen die ik ken. Ben zelf geen moslim en mijn vriend is dat wel maar niet zo dat hij zich aan alles houdt. Hij drinkt bijv alcohol en hij bid nooit. Hij houd zich meer de dingen die hem aanspreken. We willen wel graag als het een jongen word hem laten besnijden , heb hier geen probleem mee want ik vind het veel hygeniser en voor mijn schoonouders is dat belangrijk. Heel veel dingen aan hun cultuur vind ik mooi maar ook een paar dingen niet en daarom wil ikzelf geen moslim worden . Ben zelf ook heel vrij opgevoed dus vandaar dat niet alle dingen bij mij passen. Mijn mannetje is berber en we gaan 25 nov trouwen we geven 2 feesten een nl en marokaans graag zou ik dit mixxen omdat mensen dan ook kunnen zien dat het wel lukt zo 2 culturen maar helaas is dit voor mijn schoonouders niet mogelijk omdat hun gewend zijn feesten gescheiden te houden en absoluut niet in een ruimte met alcohol willen komen. Dus 2 feesten , 2 keer gezelig is ook super natuurlijk. Zo zie je dat bij ons toch wel wat dingen zijn om over na te denken want we willen niemand kwetsen maar vaak worden onze eigen wensen een beetje opzij geschoven hierdoor maar we hebben 11 jaar geleden voor elkaar gekozen en samen weten we het altijd leuk op te lossen en respect te hebben voor allebei onze achtergronden. Hoe hebben juliie dat gedaan met jullie bruiloft? Kun jij de taal spreken en begrijpen , ik een heel kom een heel eind al maar het is nogal verwarrend familie is berbers en vrienden arabisch.

Lang verhaal he hahaha dikke kuzz caroline

13. sweetangel100

Caroline ik PB je, dan blijft dit een beetje ontopic ;)

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Succes allemaal.

15. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Succes dames.

16. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Hier ook een NEderlandse met Marokkaanse man !
    Volop aan de ramadan dus.

IEdereen succes

17. sweetangel100

Mabrouk Ramadan Ilja!

18. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    MM oke,
    Weet het ook niet, maar vroeg het me af.

19. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    de turken leggen de datum op voorhand vast en de rest kijkt naar de ieuwe maancirkel;

hier ook volop aan het vasten was wel zwaar vandaag niet de honger maar de dorst bij de borstvoedibg is zwaar maar we zijn bijna door dag nr1.

groetjes talia

Deel Deze Pagina