Ramadan

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetangel100, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Jammer Talia maar je hebt het geprobeerd en zo is het beter voor jou en je kindje ;) Gaat het nu weer beter met voeden?

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn kinderen hebben beiden de achternaam van hun vader. mijn zoon is dit jaar met de auto meegeweest met zijn vader. er is helemaal niet moeilijk gedaan bij de douane. het is als je van marokkaanse afkomst bent verplicht om je kaart mee te nemen, daar kunnen ze zeker moeilijk over doen. toen wij terug kwamen uit het rif, was ons neefje (die paar dagen met ons meeging) zijn kaart vergeten. was mijn man niet zo blij mee.
    er is wel veel veranderd de laatste jaren, onder de nieuwe koning. vroeger werden marokkanen die in het buitenland woonden nogal eens aangehouden en je werd dan voor de onnozelste dingen bekeurd. (moest je koffiegeld betalen) en dit verdween dan in de zak van de agent. er is veel over geklaagd. de nieuwe koning wil dit niet hebben, alleen bekeuren als het terecht is. en het moet op papier, zodat het niet meer in de zak van de agent kan verdwijnen.
    maar wat betrefd problemen hoef je echt niet bang te zijn hoor, gewoon zorgen dat je je papieren bij je hebt.

als je je kindje aangeeft bij het consulaat moet je wel even opletten of je een naam kiest die geaccepteerd word.

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    de melk moet toch nog even op gang komen ben zoveel mogelijk aan het drinken en heb mij op de borstvoedingsthee gestort hopen dat het morgen terug in orde is want zo is het zwaar.

groetjes Talia

4. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    heel erg jammer talia, dat het niet lukte met de borst voeding. maar je hebt nu eenmaal veel extra voedingstoffen nodig als je zelf voed.
    ik vind het helemaal niet leuk dat ik later het vasten in moet gaan halen, maar het is niet anders. en als iknet als bij mijn dochter nog 9 maanden borstvoeding geef dan word het volgend jaar een hele lange vasten voor mij!

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    veel drinken en je ontspannen dat helpt het best, insha`allah komt het snel weer bij je op gang!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihihi weet je wat ik grappig vind, ik vind talen heel leuk om te leren dus was al op zoek gegaan naar vertalingen om jullie een beetje te ondersteunen.

maar nu zie ik al 3 verschillende spellingsvormen van insha'allah en mabrouk van jullie hihihihi
    ik kan er nou niet achter komen wat de juiste spellingsvormen zijn.
    Ik dacht van Mabrouk - Mabruk?
    Kunnen jullie me helpen? Vind het zeer interesant!

groetjes

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    haha ja dat is een beetje lastig natasja, want het word normaal in het arabisch geschreven en heeft dus geen officiele spelling in het nederlands. maar we begrijpen mekaar.
    ik schrijf het eigenlijk altijd zo. en mabrouk, of mabroek, het betekend het zelfde. je spreekt het tweede gedeelte uit met oe.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja haha ik schrijf altijd Mabrouk en InshAllah.
    T betekend allemaal hetzelfde :)

9. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Hoi Noura,
    Ik snap het niet helemaal. je zegt als je kind van marokkaanse afkomst is dat die verplicht zijn marokkaanse kaart mee moet nemen, maar als je je kinderen net als jullie niet hebt laten registreren dan hebben ze toch geen marokaanse kaart? Hoe zit dit dan?

Succes talia en veel sterkte, hoop dat het snel weer goed op gang komt!

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ja het ligt ook een beetje aan de afkomst hoe je het spelt.

@noura : ik moet ook nog 2x vasten inhalen die van mijn zwangerschap en nu die van de borstvoeding.
    dat wordt een lang vasten.

groetjes talia

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ah ja ok dat is natuurlijk zo, het is natuurlijk in het arabisch geschreven!
    hihihihi ok, nou ik begrijp inderdaad ook wel dat het allemaal hetzelfde betekend, was ook al gaan googlen voor de spelling enz.
    leuk! hihihi talendocent he, trekt altijd!

12. sweetangel100

Haha grappig Natasja, ben je talendocent?

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Yep, ik geef engels.
    Vind andere talen altijd heel interesant (behalve duits, daar vind ik niks aan)

14. sweetangel100

Grappig dat jullie ook nog een leven hebben behalve moderator-en :)
    Weet je dat ik daar nog nooit over nagedacht heb?
    Niet dat ik dacht dat jullie de hele dag op het forum zaten hoor :oops:

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahahahhahahahahahah hihihihi
    Dat vind ik nou eens geweldig om te lezen hihihihi :D
    Yep, 4 dagen in de week ben ik docent engels op een middelbare school.

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    oohhhh wat leuk deze topic.
    had em helemaal niet gezien! :)
    Iedereen een fijne Ramadan (Herkezin ramazan ayı mubarek olsun!)

Ik vast ook niet, ben net bevallen en mijn 40 dagen zijn nog niet voorbij en hier word er sterk afgeraden te vasten terwijl je borstvoeding geeft.

Even offtopic, maar ik las (talia) dat jouw borstvoeding achteruit was gegaan en dat je dat merkte omdat elyeşa 10x per dag aan de borst wou, nu heb ik Eslem ook de godganse dag aan de borst, zou dit komen omdat ik ook weinig melk heb bijvoorbeeld of is dat omdat ze nog heel erg klein is?

17. sweetangel100

Gulay, als je Eslem aan de borst hebt heeft ze dan echt honger of doet ze het om bij jou te zijn. Dus zuigt ze echt en merk je dat ze honger heeft?

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou ze drinkt wel echt ja.heb ik het idee.ik weet niet hoor nu twijfel ik.
    Ja volgens mij drinkt ze wel.ze zuigt.en wilt echt aan de borst.weet niet of ze het doet om bij mij te zijn.maar het is niet dat ze em alleen vast pakt en neit zuigt ofzo.

19. sweetangel100

Misschien zitten er niet genoeg voedingsstoffen in je BV. Maar dan zou ze ook niet goed moeten groeien geloof ik. Helemaal precies weet ik het niet, maar heb wel eens gehoord dat dat voor komt.

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Oh ik word echt bang nu. :(

Dat hoop ik echt niet hoor.
    Hoe kan ik daar nu achter komen?

Deel Deze Pagina