Oei meis dat weet ik niet. volgens mij de combinatie van en veel honger en niet goed groeien. Hebben jullie ook geen consulatiebureau? . Of een HA waar je dat even aan zou kunnen vragen?
je moet er ook voor zorgen dat ze je niet als speentje gaat gebruiken want dat deed Elyesa ook bij mij, ik was zijn bufet, zijn speentje, zijn knuffel. hij wilde altijd maar aan de borst. leer haar dat als ze gedaan heeft met eten haar in de box te leggen geeft iets intressants om naar te kijken enzo want anders loop je inderdaad de ganse dag met haar rond zo ging het mijn eerste weken ook en dat was enorm zwaar. borst.luier.borst.luier oef als ik eraan terug denk. en je moet haar goed door laten drinken zodat ze de dikke melk ook krijgt als je haar iedere keer even laat drinken (5/10min) gaat ze niet zo vol zijn. Elyesa dronk soms 30min per borst ik weet het is lang maar zo dronk hij ook maar 6/7 keer op een dag. Insallah heb ik je wat kunnen helpen. groetjes Talia
gulay, Mag ik me er even tegenaan bemoeien ? Eslem is nog heel erg klein en jong, baby's in deze leeftijd hebben vaak nog mama-honger, en die is niet te stillen in de box. Neem haar lekker bij je, laat haar drinken wanneer ze daar behoefte aan heeft en knuffel haar zoveel als nodig ! Ze zijn maar zo kort klein en de totale borstvoedingsperiode is maar zo kort. Enne, te weinig voedingsstoffen in Borstvoeding BESTAAT NIET ! Heel veel succes Ilja
Ja bij mij is het ook aan de borst, luier verschonen, beetje slapen en weer het zelfde patroon. Ik heb nu geen box want daar slaapt ze nu in.maar daar blijft ze echt niet in liggen hoor.als ze niet slaapt wilt ze niet in bed of wherever dan ook liggen zonder mij.iemand moet haar echt vasthouden. maar ze is nog maar 2 weken.een kind van 2 weken (eigenlijk nog niet eens) heeft toch niets te zoeken in een box. Ik heb haar ook heel lang aan de borst hoor.geen 10 of 15 minuten ofzo. Ik heb net even op borstvoeding.com gekeken.ik zal eens opletten als ze wakker wordt of ze goed drinkt.pff wat een gedoe zeg.ben echt bang dat dat het probleem is ofzo. Maarja dan zou ze toch nu ook niet doorslapen?
Jawel Ilja, dan zijn de babys niet voldaan na t drinken en groeien ze niet goed. Weet zeker dat ik daar ns van gehoord heb.
ja Ilja, dat doe ik dus nu.ik knuffel heel veel met haar.als ze wakker is is ze altijd bij mij.of bij haar vader.sosm bij mijn schoonmoeder en schoonvader.maar heb haar het liefst bij mij.heb haar dan aan de borst.en laat haar niet in een box ofzo. Ze is ook te vroeg geboren.dus ik dacht dat het normaal was ook? Ik weet niet of mijn borstvoeding goed genoeg is.maar wat kan ik er aan doen om iniedergeval het goed te laten blijven.? Qua eten ofzo.zijn er dingen die er aangeraden worden om te eten.? Oops ik zit wel super offtopic op de ramadan topic te praten
Ja ik heb ook gelezen dat het wel degelijk bestaat, ook dat ze niet goed drinken dat het toeschietreflex daardoor niet goed is etc. Eslem drinkt nu wel maar weet niet of ze goed aangelegd is hoor, snap daar helemaal geen hout van ben allang blij dat het geen pijn meer doet en dat ze drinkt.
als ze goed slaapt zal ze in elk geval geen honger hebben en voldaan zijn. dan wil ze denk k gewoon bij je zijn, dit had Iman ook.
overdag slaapt ze soms wel een paar uurtjes achter elkaar.nu slaapt ze dus al 2 a 2.5 uur.nou dat is goed hoor voor haar doen.het is meestal snachts dat ze niet goed slaapt.
ze heeft ook nog geen dag-nachtritme he. Als zij overdag veel slaapt en snachts veel wakker is is haar ritme nog omgedraaid.
Hm ik ga ook ff offtopic . Maar ik ben dus een mama waarbij het kindje niet goed groeide aan de borst. Heeft me zeer gedaan om te moeten stoppen. Na dat ik werkelijk alles uit de kast had gehaald om het op gang te houden. Mijn meisje groeide met moeite 100 gram in de week, en dat was TE weinig. Gelukkig heeft ze dmv flesvoeding de schade goed in gehaald. Gulay, het kan zijn dat je meisje in regeldagen zit. Dan wil ze ook vaker aan de borst. Omdat de productie opgekrikt moet worden, ze heeft ook steeds meer voeding nodig he Succes meis
ik heb Elyesa tot 6 maanden constand en lees echt 24uur bij me gehad ik moet zeggen het was heerlijk maar de gevolgen heb ik er ook wel van moeten dragen. ik ben ook van mening dat je je kleintje in het begin beter zo vaak mogelijk bij je neemt, ik heb het zelf ook gedaan maar het deed ook enorm veel pijn om hem dat terug af te leren. je moet ook even nog jezelf kunnen zijn en jezelf kunnen verzorgen. dat kon ik gewoon niet meer ik heb een half jaar niet geskapen mss iedre dag 3uurtjes max omdat ik een kindje heb dat altijd bij zijn mama wil zijn. aanleren om op de arm in slaap te vallen en daarna leren om en zijn eigen bedje te slapen was het moeilijkste wat ik oeit heb moeten doorstaan geef mij liever de pijn van een gebroken been hoor want het was echt hard. een pasgeboren baby heeft veel knuffels nodig maar ook een gezonde mama. groetjes Talia
Ik heb mijn kleintje pas met 5 weken thuis gehad. Ze was 9 weken te vroeg. En in haar geval was het zo dat ze moest groeien van de voeding! Dat het haar niet te veel inspanning moest kosten. Hard werken voor het drinken, al haar energie verdween daar aan, waar door ze weinig groeide.. En een prematuurtje wat zo klein was als Danischa, heeft gewoon enorm veel rust nodig... /offtopic
als je getrouwd bent, kan je kiezen je kind in te schrijven bij het consulaat. dan moet je kind ook een kaart hebben. onze kinderen zijn erkend volgens het nederlandse systeem. het marokkaans recht redeneert zo, dat als je niet getrouwd ben kan je je kinderen niet erkennnen. onze kinderen hebben dan ook geen kaart, omdat dat ook niet mogelijk is. maar daar is nooit een probleem geweest.
als je vasten in moet halen, moet je dat voor de volgende vasten doen. ik weet niet of er uitzonderingen gelden
denk niet dat dat klopt, hoe kon ik nu mij vasten inhalen als ik na de zwangerschap borstvoeding geef? groetjes Talia
precies weet ik het ook niet. maar zo heb ik het gelezen in de koran. maar er zijn vast uitzonderingen voor. normaal gezien moet je je vasten inhalen voor de nieuwe vasten maand. maar dat zijn dan de dagen die je menstrueerd, of ziek bent. het kan overigens nooit kwaad om extra dagen te vasten. zijn er hier ook dames die de extra dagen normaal ook vasten. de dagen na de ramadan?
Wij moslims weten allemaal dat normaalgezien de niet gevaste dagen voor het begin van de volgende ramadan moeten worden ingehaald. Maar als je tussen aanhalingstekens ziek was (bijv. zwanger en onverantwoord te vasten, dat is een geldige reden om niet te vasten tijdens de ramadan), en de periode tot de ramadan geef je borstvoeding en die komt weer in gevaar door het vasten, dan is het logisch dat deze persoon het mag uitstellen. Borsvoeding word in de Islam ten zeerste aangeraden, en dit tot max. 2 jaar per kind. Ik heb een vriendin die was ernstig ziek en heeft in dezelfde situatie gezeten, die heeft advies gevraagd aan een geleerde en die zei dat ze het later kan inhalen. Ook is het geloof ik mogelijk om een bepaald aantal armen te voeden ipv te vasten (dus geld geven voor een maaltijd). Groetjes Fiorentina
je bent verplicht om voor de dagen dat je je vasten hebt verbroken door toe te geven aan je lust naar eten, daarvoor armen te voeden, en hun gezin. dit geld natuurlijk niet als je vanwege ziekte of andere toegestane redenen je vasten verbreekt. ook zijn er mensen die nooit kunnen vasten, mijn schoonmoeder vast altijd voor iemand die niet vasten kan.