Hoi meiden, Ik heb een paar keer gezien dat er ook moslimmeiden op dit forum zitten en hopelijk weten jullie antwoord op mijn vraag. Ik heb hele leuke buurtjes die moslim zijn, zij hebben nu natuurlijk Ramadan. Nu had ik het idee om iets lekkers voor ze te bakken voor als het Suikerfeest is. Nou vroeg ik me af of dat überhaupt wel gepast is aangezien ikzelf niet moslims ben en dus niet deelneem aan het Suikerfeest. En het moet sowieso Halal zijn neem ik aan? Is er iets, behalve varkensvlees en alcohol, wat er absoluut niet in mag? Alvast bedankt voor het antwoord! Groetjes, Marleen
Geen tips, ben zelf ook geen moslim maar vind het wel superlief dat je zo met je buren omgaat! Diepe respect! Was iedereen maar zo met zn buren haha Moest ik even kwijt!
Dank je! Ze zijn gewoon ontzettend aardig, kan het goed met ze vinden. Toen mijn dochtertje net geboren was (met keizersnede, dus lag vooral op bed) kwamen ze aan met heerlijk zelfgebakken broodjes, zo lief!
oeh! , ik wil die buren ook! , turks eten is meestal zo lekker! , ik zat even te googlen voor je , was zelf ook wel nieuwsgierig , volgens mij is het wel gepast , aangezien ramadan hier vooral om draait, Er wordt verzoend en vergeven. Liefdadigheid, verdraagzaamheid en vrijgevigheid staan centraal. zorg iig wel dat het vlees kip schaap enz word gehaald bij een turkse winkel sommige moslims zijn heel strikt en het vlees moet op 'hun' manier geslacht worden , willen ze het als halal beschouwen , meer weet ik er ook niet van , succes iig!
behalve varkensvlees en alcohol moet het vlees ook halal geslacht zijn. Vlees van een islamitische slagerij is halal. Verder kan je alles gebruiken in een gerecht. Hartstikke lief van je om dit te doen... waren er maar meer mensen zoals jij... zullen ze er blij mee zijn...
Heel leuk dat je dat wil doen . Zullen je buren gegarandeerd ontzettend waarderen! Iets zoets bakken is altijd goed, een cake, taart...Pas dan wel op met gelatine want dat is ook afkomstig van varkens. *nog 2 uur en een beetje tot we mogen DRINKEN....dorst! *
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik iets van een appeltaart ga bakken voor ze Eylem en Karagoz, geniet lekker van je drinken straks en alvast een fijn suikerfeest gewenst!
Hele stomme vraag misschien.. Maar, drinken jullie met dit warme weer ook de hele dag niet? Ik vind het al knap om niet te eten.. laat staan ook niet drinken.. Een ts.. Super lief van je! Ik denk dat ze een echt hollands gerecht ook kunnen waarderen, pannenkoeken ofzo?
Ja, het is vasten, dus niet eten en niet drinken van zonsopgang tot zonsondergang. (en niet roken (dat deed ik sowieso niet) en s*ks etc ). Het zijn wel lange dagen want vanochtend was het tot 4.15 en nu vanavond is het verbreken van het vasten uit mijn hoofd om 21.48. Ik zorg gewoon dat ik in de uren dat we wel mogen drinken minimaal 2 liter wegklok en ik heb verder niet echt klachten. Alleen beetje rekening mee houden overdag. Gisteren 10 kilometer gefietst in de brandende zon met 2 kinderen, dat was niet zo handig . Verder valt het me echt alles mee (ik vast voor het eerst, ben ook nog geen moslim). Honger vrijwel niet en dorst ook niet overdreven veel.
Nee ook niet drinken. Ik denk trouwens dat ze pannenkoeken ook echt weleens gegeten hebben en vind dat niet zo feestelijk. Ik zou idd een appeltaart maken ofzo.
dank je wel... ik ben gestopt. Dinsdag was mijn laatste dag want ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn 3e kindje. Maar zwaar was het wel dit jaar. Ik was erg misselijk en duizelig. Ik dacht dat het aan het weer lag maar blijkbaar niet. We waren bezig voor een kindje maar had het niet zo snel verwacht. Vorige 2 zwangerschappen duurde 2 jaar met onderzoeken, medicatie etc. etc. En deze keer helemaal niets. Heb alleen mijn voedsel inname veranderd. Geen producten eten waar hormonen in zitten...
Lief van je! Ik ben ook moslim en ik zou dit echt een heel lief gebaar van mijn buurtjes vinden. Zoals anderen al zeiden. Het vlees moet halal zijn en geen varkensvlees of alcohol. Ik denk dat iets zoets altyd wel welkom is op het suikerfeest!
waar hebben wij elkaar nog meer op? IG, facebook of twitter? Ik weet het even niet meer... stuur me een berichtje... ben zo waas met al die nicknames overal...
OOO ja.. in D toch? Stuur me even op IG een berichtje... weet ik dat jij het bent want ik haal mijn volgers niet allemaal uit elkaar... sorry