Hey allemaal, Ik heb dus een vraagje Hoe voelt pijn op de borst , van je hart, nou eigenlijk? Want ik ben pas naar de huisarts geweest hiervoor, ze heeft de boel gecheckt en alles goed, ze dacht aan een spier. Ik voel het dus vaak rechts, maar een enkele keer ook links, meestal bij een bepaalde beweging. Verder voel ik me dn niet zwak of beroerd of iets. Vraag me alleen af hoe het dan eigenlijk voelt als het wél van je hart is? Zit het dan zegmaar onder je behabandje of daarop, of juist hoger? Volgens haar is dat echt een drukkende pijn, in het midden die uitstraalt naar links, arm, kaak, etc aan die kant. Ik voel meer een soort kort steekje/kramp, niet eens heel heftig ofzo, maar meer het idee dat het in dat gevarengebied is zegmaar vind ik eng . Ervaringen?
Indd een drukkende pijn op je borst alsof er iemand op zit zit ook niet op een plek maar vaak echt je hele borst die dan een drukkende pijn geeft. De pijn straalt vaak uit naar je linker arm. Wat jij beschrijft klinkt idd eerder als een spier die niet goed zit of het kraakbeen wat tussen je ribben zit.
Thanks! Ja ze zei ook: als het van je hart is, is het meestal bij inspanning en emotie. Terwijl het bij mij gewoon random is!
Als het volgens mij je hart is dan merk je het wel hoor. Dat lijkt me niet het soort pijn wat je snel vergeet. Hier overigens ook vaak pijn op de borst. Meer mijn tiet. Ik heb mastatopie ofzo (weet even niet hoe ik het schrijf) en dat kan dus wel eens pijn zijn vanaf mijn eisprong tot aan mijn ongesteldheid.
ja dat zei ze tegen mij ook, ze zegt: als je het aan je hart heb, kan je echt niet zomaar 30 kilometer fietsen (wat ik vertelde dat ik regelmatig doe) en ook niet hardlopen. Dus dat stelt mij weer gerust. Partyrocker zou ik dat niet ook hebben? Hoe voelt dat precies? Ik zit nu ook rond mn eisprong en nu voel ik het dus weer af en toe
Ik ben (een aantal maanden terug) ook naar de huisarts geweest vanwege pijn op de borst, vooral aan de linkerkant.. Vond het ook doodeng omdat het in dat gebied zit inderdaad! Bij mij is het Tietze, ontsteking van de kraakbeenverbindingen tussen het sleutelbeen en 1 of meerdere ribben (volgens mij sleutelbeen in ieder geval, ben niet zo goed in biologie ). Is ook een vorm van reuma geloof ik.. Maar hier ook gelukkig niets aan de hand dus!
Tietze heb ik idd ook! Heb het al heel lang. Sinds ik eigenlijk een keer mijn nek enzo verziekt heb door te zwaar en te veel te tillen. Krijg je ook last van rond je menstruatie. Meer in ieder geval. Aangezien je borstweefsel dan ook mee kan werken.
Ik denk dat je inderdaad eens moet googlelen op ziekte van Tietze. Denk dat je daar wel wat overeenkomsten kan lezen.
Ik werk weleens op de afdeling cardiologie ( hart afdeling zeg maar ) en als patienten dan pijn op de borst aangeven vragen we altijd; drukkende pijn? Straalt het uit naar de (linker) arm, schouder, kaak, nek? Mensen geven dan vaak aan alsof er een olifant op je borst zit. Niet zo zeer stekende pijn. Stekende pijn IN je borst heb ik - helaas - ook weleens. Zeer onprettig!
Hele erge stekende pijn. Bij mij voornamelijk met ademhalen omdat ik het het ergste heb tussen mijn ribben. Heb tijdens mijn eerste zwangerschap een aanval gehad dat ik amper adem kon halen omdat het zo'n zeer deed.
Ik heb het ook ff gegoogled, denk toch niet dat het Tietze is. Ze spreken over erge pijn, dat is het niet bij mij. Meer van: oh ik voel iets. en dan een beetje paniek omdat het de paniekzone betreft
Oh wat fijn om herkenning van andere dames te lezen! Hier inderdaad ook soms drukkende maar meestal vooral stekende pijn wat sterker wordt bij diep ademhalen.. Hoop dat je er snel achterkomt, TS!
@Suusjeuh Ja het verschil op of in vind ik lastig?? Misschien bne ik niet zo snugger anatomisch gezien Maar ik ben ook niet bang dat het echt een hartaanval is, dan merk ik het vanzelf en kan ik vast niet vrolijk zitten lezen en typen met muziekje erbij alleen ik denk dan van: zou dit niet een voorbode zijn dat ik ooit een hartaanval krijg?? Maar ja dat weetje natuurlijk nooit. Daarbij ben ik 22,dus nog niet oud , en eet ik gezond, ik rook niet en beweeg veel, al is dat niet altijd intensief sporten maar ook vaak gewoon fietsen of wandelen.
Ik weet niet of je dat gelijk door hebt of het van je hart is of iets anders. ik ben in 2011 met de ambulance naar t ziekenhuis gegaan, met vermoedelijk hartaanval. Verschrikkelijke pijn, en dacht dat ik dood ging.. Door de pijn was het hartfilmpje niet goed (mn hart was van slag, door de pijn) En de ambulance broeders dachten mn hart, en de artsen ook. Later bleek dat het ging om een geknapte tumor in mn lever. Dat zit dr ook in de buurt.. ik dacht ook dat het om mn hart ging maar was dus niet t geval
Ik heb met tietze net pijn onder mijn tietje zeg maar. Aan de linkerkant vooral. Linksonder mijn tietje een beetje aan de zijkant. Soms heb ik geen last. Soms pijn. Soms straalt het zelfs uit naar de achterkant en dan ben ik helemaal vrolijk.
Ik ben dit jaar een paar keer per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis vanwege een verdenking op problemen van het hart. Had steeds pijn op de borst, die was hevig en voelde als een grote druk op mijn borst, dit straalde uit naar mijn linker schouder en soms naar mijn onderkaak en vaak ook misselijk erbij. Ze hebben zelfs met spoed een hartcatheterisatie uitgevoerd, waar niks uitkwam. Wat het steeds was weten we nu nog steeds niet, maar ben er sinds die catheterisatie vanaf.
hier ook vaak steken. bij mij is het door de hormonen rond de eisprong en vlak voor ongi en vlak na ongi is het heftig. kan zijn als ik in bed lig oof gewoon rustig op de bank of intensief wat doe. zit bij mij vaak in het midden daar komt het weg dus tussen de borsten ehct on gevoel dat je geen adem meer kunt halen een heftige steken. ede ene maand heftiger dan de andere. en ook al weet ik dat het daar weg komt kan nog steeds wel flink schrikken. dan is het ff adem in adem uit tot rust komen en dan gat het wel weer weg.