Ramadan

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

De hongerwinter duurde natuurlijk ook langer dan een maand he. Ook hadden zwangeren toen niet de mogelijkheid om uitgebreid te eten s avonds.

Ik kan gelukkig redelijk veel eten tijdens de iftaar. Zorg ervoor dat ik voldoende drink en dat ik fruit/groente binnenkrijg. Ook neem ik braaf een Gravitamon in :)

Ook denk ik dat als het vasten de zwangere of baby zou schaden, het vasten voor een zwangere per definitie niet toegestaan zou zijn.. Net zoals al het schadelijke ons verboden is.

2. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    TS; ik was positief beinvloed door je topic en heb gisteravond de stoute schoenen aangetrokken.
    Vriendlief vond het maar gek maar ik zag een excuus om me weer even uit te leven in mijn hobby.
    Ik bak namelijk graag taarten en kan er uren aan besteden ze zo mooi mogelijk te decoreren met fondant/marsepein bloemetjes, kleurtjes, vormpjes etc.
    Nou had ik óók nog de mazzel dat ik een levering van mijn taarten tijdschriftjes binnen kreeg en voilá; dubbele inspiratie.

Heb dankzij dit topic besloten een taart te bakken voor de overburen. Ik weet dat zij aan de ramadan doen en vond het zo leuk dat ik ook een taart ben gaan bakken en brengen.

Waaaaauw! Werd gelijk naar binnengehaald, kreeg vanalles aan lekkere hapjes mee en ze vonden het helemaal geweldig dat ik even langs kwam.

Echt super leuk om te doen :)
    Was ook voor mijzelf best een uitdaging om een taart te bakken waar niets in zat wat ook maar twijfel zou opbrengen wat betreft wel of niet mogen eten. Vond het echt super, thnx voor dit onwijs leuke idee!

3. Islah

Islah Niet meer actief

Precies. Ik vast alleen niet vanwege risicozwangerschap, maar anders zou ik het ook gewoon hebben gedaan (mits het vol te houden was natuurlijk, maar dat weet ik natuurlijk niet). Oeps, ik moet jou nog steeds pb'en!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Leuk zeg!

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Leuk noukje! :)

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.125
    113
    Home
    @noukjetygo wat lief van je zeg!

7. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Helemaal mee eens! Ik vast nu ook en het gaat tot nu toe prima. Mocht het echt niet gaan dan stoppen we natuurlijk gewoon hé ;)

8. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28

Zo lief! Mijn buren mogen ook wel komen aankloppen met een lekkere taart hoor, anytime :D

9. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

NoukjeTygo wat ontzettend aardig van je. Zullen ze zeker hebben gewaardeerd!

Haha jaa Islah, ik krijg idd nog een pb van je:)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dames die meedoen aan de Ramadan ben wel benieuwd wat jullie met ifta tevoorschijn toveren op tafel :D

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik pb je vanavond of anders morgenochtend even het basbousa recept :)

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik moet eerlijk zeggen, rond de tijd van de ramadan en het suikerfeest mis ik mijn werk op het azc altijd wel.
    Vind er altijd een soort van saamhorigheid van uit gaan.
    Ondanks dat de lontjes wat korter worden richting het einde van de ramadan was dat helemaal verdwenen tegen de tijd van het suikerfeest. Zo'n goede sfeer dan altijd.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wauw, wat goed van je zoon dat hij al mee vast en meegaat naar de moskee, leuk! Is het zijn eerste jaar? Houd hij het goed vol?

14. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    ik maak volgens mij nooit wat met gelatine. Waarvoor gebruik je dat dan allemaal? hihi

Vanaf welke leeftijd moeten kinderen mee vasten?
    Sorry voor al mijn vragen maar merk dat ik er eigenlijk toch niet zo heel veel vanaf weet als dat ik dacht en dan is dit topic reuze handig haha

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

NoukjeTygo, wat lief van je!! Leuk!

Zwangeren die vasten: echt knap! Ik weet niet wat ik zou doen. Ik denk dat ik voor de zekerheid niet mee zou vasten, toch bang dat ik iets te kort zou komen in mijn voeding. Maar als je het goed volhoudt en goed oplet, waarom niet eigenlijk? Volgens mij moet je dan wel 's nachts echt élk uur naar de wc haha, ik had tenminste altijd zo'n zwakke blaas tijdens de zwangerschap als de baby erop ging duwen en dan nog met zo'n plens water erin...

Iftar: vanavond hier geen iftar, maar meestal maak ik soep voor mijn man (tarhana soep) en voor mezelf iets van een maaltijdsalade. Ik krijg niet meer weg. Ook altijd iets zoets voortoe, cake, had laatste Zwitserse opgerolde cake met banaan gemaakt, gisteren hadden we chocoladepudding. En fruit, standaard watermeloen en daarnaast vaak nog aardbeien of bessen of iets anders.

16. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een leuke topic!

En oh oh oh wat een super lief gebaar om iets lekkers voor je moslim buren te maken en bij ze langs te brengen! Wij zijn zelf islamitisch en van marokkaanse afkomst en ik denk dat ik letterlijk een traantje zou wegpinken als iemand zomaar uit het niets en onverwachts met zo'n lief gebaar bij me voor de deur zou staan!

Wauw, dit is nou wat mij betreft wat je noemt naastenliefde... Geweldig!

17. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #197 SyrianBeauty, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt: 29 jul 2013
    Wanneer de meisjes als vrouw worden beschouwd (maandelijkse periode) en bij jongens wanneer ze als man worden beschouwd (zaadlozing/natte dromen) :):):) dat is dus meestal op hun 15e. Dan zijn ze verplicht mee te doen.

Eerdere jaren mag je ze kennis laten maken. Door heel af en toe halve daagjes te doen mits ze ongeveer de leeftijd van 7 jaar hebben.

@noukjetygo wat superlief van je zeg!! Ik zou ook blij zijn met zo een buurvrouw :)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    We zijn ook zo trots op hem! Hij kwam er zelf mee dit jaar mee te willen doen. We hadden gezegd dat hij mocht beginnen met halve dagen maar hij doet hele dagen zonder problemen.

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dat maak ik nog altijd zelf uit en uit mijn reacties kun jij niet opmaken dat ik er niets van weet of wat dan ook..

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier blijft mijn dochter van 5 trouwens wel op, maar dat is ook omdat het vakantie is. Vind het ook leuk om haar de 'sfeer' mee te kunnen geven. We hebben ook lampionnetjes geknutseld voor voor het raam.

Deel Deze Pagina