Ramadan

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Noukjetygo: wat geweldig leuk meid! :D

2. tuc

tuc Niet meer actief

vind het eigenlijk wel een top idee, denk dat ik dat ook maar eens voor een gezin hier ga doen. Naast onze buren woont een leuk gezin, ken de ouders eigenlijk alleen maar van zien en hallo zeggen, maar ze hebben een lief meisje waar mijn dochtertje veel meespeelt. Ze heeft ook nog een broertje die gister in de speeltuin trots vertelde dat hij ook gevast had...vond het wel opmerkelijk omdat hij pas 4 is, dus ik vraag goh hoelang heb je dan niks gegeten, zegt tie: nou ik heb s ochtends een boterham op en toen een heel uur niks en daarna pas een banaantje:D...zo cute!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik had voor mn dochter vanmiddag wat fruit geschild maar ze had er duidelijk geen zin in, haar excuus was ook 'ik hoef niet mama, ik ben aan het vasten' hahah

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    ach wat schattig tuc! Nemen ouders hem in ieder geval mee in het vasten en hij dacht dat hij heel wat had gedaan. Geweldig die opmerkingen van kids!

Ja, ben ik weer met een vraag ;)
    Als je dan toch voor je kinderen eten moet maken krijg je zelf vast ook honger van de geur of gewoon het maken of valt dat mee?

En als je nu bijv operatie zou moeten ondergaan kun je niet doorgaan met vasten. Dan haal je het laten in toch?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    met operaties of ziekte (zoals ik zelf nu, helaas) hoef je niet te vasten. Reizigers hoeven ook niet te vasten (en dan niet van een toertje Utrecht-Amsterdam maar echt een flinke afstand waar je een tijdje onderweg bent.

Ik had zelf geen moeite met het eten klaarmaken van de kinderen, wel vaak met drinken haha.

6. tuc

tuc Niet meer actief

whaha als mijn dochter dit ontdekt roept ze dat elke keer bij het brood eten denk ik;)

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hahaha Tuc, wat schattig! Mijn oudste begreep vandaag ook niet zo goed waarom ik nu ineens wel weer ging eten (ben ongesteld geworden en dan mag je niet vasten) dus ik zei dat ik een beetje 'buikpijn' had en dat ik daarom ook ging eten. Toen had zij natuurlijk ook meteen buikpijn, haha. Ze wil ook zo graag elke avond met mij eten 'als het donker is' maar dat doen we nog maar even niet.

En inderdaad, eten maken voor de kinderen is no problemo, maar dat drinken elke keer....Ik vraag ook veel vaker of ze geen dorst hebben, omdat ik zelf zo'n droge mond heb soms.

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Neee hoor, het doet je helemaal niets. Heel raar misschien. Maar je verlangt niet naar eten.

Ik heb er zelfs helemaal geen trek in :) wat mijn kinderen ook eten, zelfs dingen waar ik normaal gek op ben het doet me allemaal niets ;) zoals eylem zegt soms met drinken is wat moeilijker dan kan je soms wel een beetje ernaar verlangen :)

9. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Haha goede smoes hoor dat wel :p

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Eet smakelijk dames :) (fijne iftar geloof ik he? Hihi)

11. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Wat lief dank je, maar etenstijd is al voorbij ;) we mochten om 21.46 eten :) en je hebt het helemaal goed is idd iftar :D en s'ochtends heet het suhoor/sehri ;)

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Mag je niet de hele nacht eten dan? En maar denken dat ik het allemaal maar wist haha :)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    jawel maar de maaltijd van het vasten verbreken s'avonds noem je iftar ;)

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Kijk aan :D

15. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Haha toevallig precies hetzelfde vandaag! Ik at wat en ze vroeg of ik niet meer aan het vasten was. Vertelde dat ik buikpijn had en toen had zij dat ook! :D en in de eerste week wilde ze haar brood niet eten, want ze had ramadan;)
    Hier trouwens helemaal geen honger. Je maag wordt ook kleiner, kan echt maar heel weinig in hier. En dan ben ik een dagje ongesteld en merk dat ik uit verveling ga graaien in de keuken. Stom eigenlijk!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

lovely83: ik zie het pb tje vanzelf komen. vind het echt heel lief.

weltrusten voor wie zo gaat slapen.

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een klein meisje dat roept dat ze wil ramadammmeeeeeen. ;) Ze snapt nog niet eens precies wat het inhoudt, maaaar zij wilt het ook! :D

Die ongesteldheidsvragen zijn altijd een beetje genant. :) Maar mijn zoon vraagt dat nu niet meer gelukkig. Ik zei altijd maar dat ik niet lekker was of het later wel een keer ging uitleggen. Hij vast trouwens ook een paar daagjes mee dit jaar. Vind het super stoer natuurlijk. :cool:

@Smnee; we mogen eten tot aan het ochtendgebed. En dat is rond een uur of 4 nu.

18. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    :D Heel graag gedaan! Ik hoop dat mijn buurtjes ook zo enthousiast reageren! Fijn dat ik je op een idee heb gebracht, hopelijk zet je je hobby voort.. Het is zo leuk! :)

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

He wat een fijn topic dit :) zit echt met een glimlach te lezen.

Wat ik wel heb als ik vast, ben benieuwd of jullie dat herkennen, dat ik soms ineens iets in mijn hoofd heb of in de winkel loop en iets zie en dat ik dat dan niet meer uit mijn hoofd krijg en perse wil eten/drinken bij de iftar. Zo zag ik laatst Taksi staan in de supermarkt 's middags, ik kreeg het gewoon niet meer uit mijn hoofd, hele avond aan zitten denken. Toen mocht ik drinken en vond ik het niet lekker, hahaha (jaaaaren geleden dat ik het gedronken had, smaak was heel anders vroeger).

20. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes allemaal! En degene met de link naar Turkse kok!! Ik ben je eeuwig dankbaar. Ik zoek aal eeuwen naar Turkse receptjes.. Pilaf kan ik in den treure maken. Maar nu heb ik eindelijk variatie!!

Deel Deze Pagina