Ramadan

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zo ervaar ik het ook. Wat ik wel lastig vind is om s nachts te eten, ik heb dan helemaal geen honger en daarna kom ik niet meer in slaap en moet ik als ik slaap er al een uurtje later weer uit voor de kinderen. Dat brak me wel op. Daarom sta ik de laatste dagen alleen op om even water te drinken en dan ga ik weer slapen. Dat bevalt beter.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

En laten we verder het niet over het geloof hebben maar alleen over de ramadan, dan kunnen we het topic hopelijk openhouden. Dus gewoon niet reageren op zielige posts van bepaalde personen ;)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#143 mimi83, 29 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2013
    Loempia"s maak ik inderdaad zelf (incl. deeg, al is voor de makkelijkheid filo deeg ook wel eens makkelijk denk ik)

en de ook bedankt voor de het griesmeel recept..
    Ik pen alles over in mijn receptenboek:D:D
    en zo zo eens op die website rondneuzen;)

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Eylem: dan eet je dus niets gedurende de nacht of sta je vroeger op en blijf je dan wakker?

Ik blijf het knap vinden.

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    wij hebben vroeger ook marrokaanse buren gehad, hier kregen we echt altijd de lekkerste dingen van.
    ook van de ouders van 2 marokaanse vriendinnen van mijn zusje, echt heerlijk :D
    en van onze oude italiaanse buren ook.. als hun pizza maakte dan maakte ze voor ons ook altijd een ovenplaat pizza, zo lekker :D

en van ons kregen ze altijd zelf gemaakte koek of wafels..

ik vind dat juist leuk om te 'delen' met de buren :)

6. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik dacht dat kindjes pas vanaf een jaar of 12 mee moesten doen?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja volgens mij is het niet een typisch Turks gerecht maar meer iets van het midden oosten algemeen. Als het maar lekker is ;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik eet niets, sta om 4 uur op om water te drinken en dan ga ik weer slapen. Honger is niet echt een probleem, dorst meer zeker als het zo warm is.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Er zijn wel moslims die gelatine gebruiken, of producten gebruiken waarin gelatine verwerkt zit (snoep bv.). Zelf heb ik er ook niet zo'n probleem mee, evenals dierlijk stremsel en bepaalde andere e-nummers.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man drinkt ook alleen water. Omdat hij zegt dat hij anders niet meer in slaap kan komen als hij allemaal dingen gaat eten.
    Ik vast zelf niet i.v.m mijn zwangerschap maar als ik wel vast dan eet ik altijd wel iets 's nachts. Alleen wb honger klopt het echt, je lichaam stelt zich erop in dat het nog een tijd niks 'mag'. Als je opstaat zonder de intentie om te vasten dan heb je (ik tenminste) echt een rommelende maag van de honger haha, omdat je weet dat je dan mag ontbijten. Met het vasten heb ik dat niet.

11. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Wow ik wilde dat ik zo'n goede band met mijn buurtjes had.
    Wij wonen in een portiekwoning met alleen maar islamitische buren.
    Jammer genoeg ondervinden wij alleen hinder aan de Ramadan.
    Veel herrie diep in de nacht van familieleden en of vrienden van buren.
    Etenswaren en de verpakingen ervan op de trappen met het gevolg van dit weer dikke vliegen...brrrr
    Ik heb alle respect voor de Ramadan maar ben altijd blij al het voorbij is vanwege de overlast.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Echt vervelend zeg, jammer dat het zo gaat want zo hoort het natuurlijk absoluut niet. En ja zelfs ik als moslima ondervind ook last hoor. Buurtkinderen die naar buiten worden gestuurd omdat mama het te druk heeft met koken (terwijl deze maand juist niet om eten draait, maargoed...) en dan maar rotzooi gaan uithalen, veel geluidsoverlast van spelende kinderen om 11, 12 uur 's avonds/'s nachts.
    Heb je hier wel eens over gepraat met je buren?

13. Flubje

Flubje Niet meer actief

Wat een goed idee!!

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het de laatste jaren wel zwaarder ja. Langere dagen en met kleine kinderen kun je niet uitslapen. Doorgaans heb ik meer last van het te weinig slapen dan te weinig eten. Al krijg je op die warme dagen wel veel dorst natuurlijk. Dat niet eten went met een paar dagen wel een beetje.

Nu moet ik zeggen dat ik dit jaar niet mee doe omdat ik nog volledige borstvoeding geef. Maar normaal gesproken neem ik de laatste jaren vrij van werk voor Ramadan.

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Heb al behoorlijk vaak een poging gewaagd om met de bovenburen te spreken incl met buren bemiddeling vanwege de overlast.
    Het is dus niet 1 keer per jaar overlast
    Mijn andere buurtjes proberen rekening te houden maar die zijn zelf al wat ouder en hebben veel kids met aanhang en kleinkinderen.
    Logisch dat je die kleintjes niet op een stoeltje kan zetten en zeggen stil zitten want de buren slapen beneden :D
    Maar veel van de kinderen van verschillende buren lopen idd buiten of spelen in de portiek en ben ermee opgehouden om hier wat van te zeggen heeft weinig nut en begin mezelf een zeikerd te voelen.
    Ben allang blij dat de ramadan nu hier in de vakantie valt is het iets minder erg voor mijn zoontje als hij gestoord word in de nacht.
    Over 3 weken is zoonlief hier jarig en word er ook bij mooi weer een feestje gegeven in te tuin maar weet nu al dat er het nodige in de tuin word gegooid en dat de bovenburen om 9 uur al gaan roepen of het zachter mag omdat ik natuurlijk ook zo vaak iets heb aangegeven.

16. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow dat is wel heel vervelend ja. En ook totaal niet hoe het hoort natuurlijk. Misschien dat je eens een gesprekje kan aanknopen over de Ramadan en daarna subtiel kan aangeven dat je je stoort aan de troep en lawaai? :)

Die lawaai is wel moeilijk denk ik. Wij eten ook wel eens samen met familie. En om de een of andere reden is dat altijd druk en lawaaierig. De kinderen zijn allemaal moe en druk en als er eenmaal gegeten is wordt er veel gelachen. Beetje hoe het bij mijn Hollandse buren gaat als er gebarbecued wordt zeg maar.
    Maar die troep maken vind ik gewoon echt niet kunnen. Een Moslim hoort geen overlast voor de buurt te geven.

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al eens met hun kinderen gesproken, of hebben ze die niet? Misschien dat je daar verder mee komt.

Maar ja, soms heb je van die types. In elke straat wel. Die gewoon schijt hebben aan andere mensen. Ook onder allochtonen heb je van die 'tokkie- families'.

18. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Vind het ook totaal niet erg dan de mensen lekker bij elkaar zitten en lachen en doen leuk zelfs :D
    Als ik er goed contact mee had gehad had ik er zelfs prima tussen willen zitten :)
    Maar ach het is zoals het is de band zal er wel nooit komen is gewoon teveel voor gebeurd en gezegd door beide partijen.
    Mijn zoontje speelt overdag gezellige mee en ook zitten onze kiddies op dezelfde sport bij dezelfde vereniging.
    En bbq-en kan ook prima met islamitische ( aangetrouwde familieleden) buurtjes hoor heb een aparte bbq staan speciaal voor halalvlees iedereen is welkom lol

ff on topic geweldig ts dat je het zo goed kan vinden met je buurtjes want wat is er nou fijner om vooral in de zomer lekker te kunnen eten kletsen en doen in je eigen buurt!

19. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Kids zijn nog klein de oudste is 11 en de jongste denk iets over de 1.
    Tokkies hahaha ja hoor heb je idd overal

20. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ja klopt dat is vermoeiend he! En je zit nog vol van het eten van 22.00. Ik doe het ook zoals jou laatste tijd. Alleen water drinken en voor ik naar bed ga genoeg eten dat ik niet honger krijg ;)

Deel Deze Pagina