Rambam

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Chilleke, Jan 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Het is ook wel lastig hoor, want wat ga je met zo'n hele groep dolfijnen naar toe als dit af geschaft gaat worden? Het zijn merendeels in gevangschap geboren dieren, die je niet zo even terug in zee kunt laten. Dat komt niet goed...
    Uitbreiden is onmogelijk omdat ze ingebouwd zitten. Denk niet dat er veel gaat gebeuren en dat het in de doofpot terecht komt.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik ging uit principe al nooit meer daar naartoe...de kinderen zijn er ook nog nooit geweest.
    Mochten ze er met een schoolreisje naartoe gaan dan mogen ze wel gaan...maar ik neem ze er niet mee naartoe.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Daar dacht ik gisteren nog over na. Wat als hij er op schoolreis heen gaat... Dat zou zo tegen mn gevoel in gaan!

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Vond het erg sneu om te zien gisteren, en hoop eigk wel dat er nu word ingegrepen door deze uitzending!

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Wij zijn er toevallig 1,5 week geleden geweest.
    Tuurlijk is het zielig dat ze daar in een klein stukje water kunnen zwemmen.
    Maar ik weet ook dat ze daar veel aan Educatie en voorlichting doen. En veel onderzoeken waar de dolfijnen in de vrije natuur mee geholpen worden.
    Dolfinarium en SOS Dolfijn werken ook veel samen.
    Stichting SOS Dolfijn
    Ram Bam filmt nu vooral 1 kant, jammer dat ze niet het Dolfinarium om antwoorden hebben gevraagd.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Het kan aan mij liggen, maar zo 'schokkend' vond ik het niet.
    Althans: ik vind nu echt niet dat het dolfinarium ontmaskerd is of zoiets. Een slap aftreksel van Blackfish. De dingen die getoond werden kon ik van te voren wel raden.

Wat ik wel zielig vond is dat showdolfijnen soms 5 jaar in het showbassin rondzwemmen voordat het afgewisseld wordt met de lagune. In mijn ogen zou het een stuk diervriendelijker zijn als dat veel regelmatiger kan gebeuren.

Het Dolfinarium zal ook niet snel sluiten, inderdaad zoals hierboven al werd gezegd; omdat echt bijna alle dieren in gevangenschap zijn geboren en dus niet 'uit te zetten zijn'. De enige overgebleven optie zou dan euthanasie zijn, maar dan wil ik PETA wel eens horen :D.

Ik ben op zich niet tegen dierentuinen, maar ik begin me inderdaad wel af te vragen tot op hoeverre het Dolfinarium een dierentuin is. Ja, het lagune-gedeelte misschien. Maar de shows e.d. vallen in mijn ogen dan weer wel onder een stukje circus.

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Voor mij was dit al bekend.
    Ik ben er nog nooit geweest en mijn kinderen neem ik er ook nooit mee naar toe.
    Van mij mag dat hele dolfijnenpark gesloten worden.

8. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Kijk inderdaad Black Fish maar eens. Ik was altijd al niet pro-Dolfinarium maar hierna al helemààl niet meer. Ik vond het overigens geen sterke aflevering van Rambam. Ze sturen aan op de negativiteit zeg maar. Zonder hun gesproken input kon je beter zelf een mening vormen, nu drongen zij hun mening op. Beetje sensatie-tv.
    Tè ranzig dat er een kerel aan de jodocus van de dolfijn zat. Zou niet mijn baan zijn. Maar paardenfokkers, koeienfokkers etc zitten ook aan het geslachtsdeel van de hengst/Stier om z'n spul op te vangen dus tja.. Het hoort er toch wel bij als je wilt kunnen insemineren.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zou handig zijn als ze volgende week uitzenden hoeveel nieuw glas kost... Dat moet goedkoper kunnen dan 400 euro.

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    O oh oh...die Rob Geus. Die gaat hier net vrolijk van worden :p

11. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Dat zal wel meevallen. Het is een herhaling en al die tijd is hij er gewoon mee doorgegaan.

Die heeft echt een mega vettige bakplaat voor zijn hoofd.

Share This Page