Weet iemand dit, kelder onder water gestaan nu witte sneeuw op voegen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster88, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Onze kelder heeft een tijd geleden onder water gestaan door een verstopte put buiten. Dat is al een hele tijd opgelost alleen onze kelder is volledig betegeld en nu blijft er op de voegen witte aanslag zichtbaar. Het lijkt een beetje op kunstsneeuw, echt poeder. Zijn dit zouten die verdampen? En wat kunnen we er tegen doen. Telkens als we het wegvegen is het zo weer terug. Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ik denk schimmel .. geen oplossing voor je helaas

3. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Dank voor je antwoord. Schimmel lijkt het niet op. Het ligt echt los en je veegt het makkelijk van de voegen af.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zijn zouten. Wij hebben dat ook omdat onze kelder lek is. Je kunt het er gewoon af borstelen maar zo lang je vocht houdt blijf je die zouten houden. Pas wanneer de voegen kurkdroog zijn gaat het weg.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook gehad na lekkage, zijn echt zouten. Hier konden we het gewoon schoonmaken en omdat de lekkage verholpen was is het ook nooit terug gekomen.

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bij mij was dit ook. Was deels zouten en deels schimmel. Ik heb het goed schoo gemaakt en een schimmelwerende laag erover gedaan en daarna opnieuw geverfd. Maar dat is op een niet betegelde muur.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

kun je geen bouwdroger huren en een week in die ruimte zetten zodat je echt alle vocht die achter is gebleven eruit haalt.

Deel Deze Pagina